Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #1 Del Skrevet 31. august 2005 Jeg har veldig lyst til å ta et års pause fra studiene, siden jeg er sliten og lei og ikke motivert, og sliter med en del ting privat. Jeg går på et lukket studie med få plasser som er vanskelig å komme inn på. Går det an å ta pause da? For hvis jeg skal fortsette neste år, og begynne i klassen under, så blir det jo en for mye i klassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Manic Skrevet 31. august 2005 #2 Del Skrevet 31. august 2005 Tror det er vanlig å tillate fri et semester uten særskilt grunn, slik er det i hvertfall på mitt studie (som er lukket). Vil man ha fri et år, skal man dokumentere at man trenger det (f.eks attest fra lege eller psykolog). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 31. august 2005 #3 Del Skrevet 31. august 2005 Litt off topic kanskje, men hva er et "lukket studium"? Bare lurer jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #4 Del Skrevet 31. august 2005 Litt off topic kanskje, men hva er et "lukket studium"? Bare lurer jeg.. ← Et studium der det er et begrenset antall plasser, og man må ha et visst karaktersnitt for å komme inn. På det aktuelle studiet på min skole er det f.eks 40 studieplasser pr. år. Hvis jeg tar et års pause (jeg kan enkelt få attest fra psykolog siden jeg har psykiske problemer), kan jeg da begynne i klassen under? Da blir det jo 41 studenter i den klassen (for det er visst sjelden at noen hopper av dette studiet). Å ta bare et semester fri er ikke aktuelt, da har jeg jo gått glipp av et halvt år, og det er et ganske viktig halvår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 31. august 2005 #5 Del Skrevet 31. august 2005 Du kan fint ta permisjon fra studiene. Jeg studerer psykologi (som er et lukket studium), mange har tatt permisjon av ulike grunner. Noen pga barn, andre fordi de ville reise e.l. Da fortsetter de der de slapp, uansett hvor mange som går på det kullet fra før av. I psykologi skal det normalt være 36 stk per kull, i er 44, fordi man har kommet tilbake fra permisjoner og slikt, ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 31. august 2005 #6 Del Skrevet 31. august 2005 Du kan fint ta permisjon fra studiene. Jeg studerer psykologi (som er et lukket studium), mange har tatt permisjon av ulike grunner. Noen pga barn, andre fordi de ville reise e.l. Da fortsetter de der de slapp, uansett hvor mange som går på det kullet fra før av. I psykologi skal det normalt være 36 stk per kull, i er 44, fordi man har kommet tilbake fra permisjoner og slikt, ikke noe problem. ← Det stemmer ikke.. Det er 44 per semester i Oslo. Som regel er det jo noen som tar fødselspermisjon etc, så de aller fleste får plass, spesielt hvis det er snakk om semestre etter 3/4. Men jeg vet om en som måtte vente ett år på å begynne på 2. semester fordi ingen hadde sluttet. Så til trådstarter, du burde spørre studiestedet ditt. De overbooker gjerne ikke kull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 31. august 2005 #7 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Det stemmer ikke.. Det er 44 per semester i Oslo. Som regel er det jo noen som tar fødselspermisjon etc, så de aller fleste får plass, spesielt hvis det er snakk om semestre etter 3/4. Men jeg vet om en som måtte vente ett år på å begynne på 2. semester fordi ingen hadde sluttet. Vel, rart at studiekonsulenten alltid påpeker at vårt kull er uvanlig stort. Forøvrig har det kommet inn nye folk på kullet hvert semester, selv om vi alltid har vært mer enn fulle Endret 31. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 31. august 2005 #8 Del Skrevet 31. august 2005 Vel, rart at studiekonsulenten alltid påpeker at vårt kull er uvanlig stort. Forøvrig har det kommet inn nye folk på kullet hvert semester, selv om vi alltid har vært mer enn fulle ← Ja, det er rart. Fra hjemmesiden; Studieplasser: 44 hvert semester. Har aldri hørt at de har oversteget det antallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 31. august 2005 #9 Del Skrevet 31. august 2005 Hmm, rart. Jeg begynte selv rett på 5. semester etter å ha studert i utlandet, uten at noen hadde sluttet eller tatt permisjon. :klø: De har kanskje utvidet antall studenter på kullet siden jeg begynte (og det er forøvrig på tide, alt for få plasser på psykologistudiet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå