Gå til innhold

Når du leverer inn mobilen til reparasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mobiln min virker ikke ordentlig, og tenkte å få den levert inn på Elkjøp. Den er ikke forsikret eller noe, men det er jo mindre enn et år siden jeg kjøpte den, og det har ikke skjedd noe med den, virker som om batteriet er dårlig eller noe.

Får jeg lånt mobil hos Elkjøp mens de reparerer min? For ting tar jo ofte veeeldig lang tid med Elkjøp, og man får jo lånt sånt som pc-er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper gjennom Telenor, og da jeg hadde min inne til reperasjon, fikk jeg låne en mobil mens jeg ventet.

Hadde heller ikke forsikring, men mener det er 1 års automatisk garanti på mobiltelefoner ???

Skrevet

Jeg kjøper gjennom Telenor, og da jeg hadde min inne til reperasjon, fikk jeg låne en mobil mens jeg ventet.

Hadde heller ikke forsikring, men mener det er 1 års automatisk garanti på mobiltelefoner ???

Skrevet

Jeg leverte inn min i dag og fikk ikke låne ny telefon fordi de regnet med at det ville ta mindre enn en uke å få den fikset.

Skrevet

Hør med de først. Jeg tror ikke batteri er noe som går på garanti, men det vet butikken.

Det er nok en forbruksvare som du må dekke selv.

Tar servicen over 7 dager så kan du få låneprodukt.

Skrevet

Jeg opplevde det samme med min telefon kjøpt på elkjøp. Jeg ble da henvist til et mobilreperasjonsverksted i oslo sentrum som gjorde jobben raskere. Denne reperasjonen ble dekket på garantien, siden det er et års garanti på mobiler. Fikk ingen telefon i mellomtiden.

Vær imidlertid obs på at hvis skaden skyldes fuktskader dekkes det ikke av garantien. Dette er en av de vanligste årsakene til at telefonene slutter å fungere, og da må man betale reperasjonen selv.

Skrevet

Det er nok ikke fuktskader, den virker enda, det er bare at batteriet blir uvanlig fort utladet. Bare en samtale på 15-20 minutter bruker opp batteriet, jeg må lade den hver eneste dag nå, selv når jeg bruker den lite.

Skrevet

Siden vi er inne på mobiltelefoner:

jeg har en samsung 460. Det MÅ være noe feil på batteriet (eller telefonen) for kapasiteten er altfor lav.

Jeg kjøpte den via internett og de vil at jeg skal sende den til reprasjon.

Hvor lenge varer denne garantien? Jeg tok kontakt med dem innen 14 dager, men nå har det gått 2 mnd. snart, og jeg nhar ikke sendt avgårde mobilen enda. Kvier meg for å være uten mobil...

Skrevet

Når det gjelder batterikapasitet avgjøres den å veldig stor grad av hvordan man bruker telefonen i forhold til lading av telefonen. Tror det er de færreste som lar telefonen bli helt utlada før de begynner å lade den igjen. Det ideelle for batterilevetiden er å la den lade seg helt ut hver gang, for deretter lade den helt opp igjen.

Går an å kjøpe nytt batteri til de aller fleste mobiltelefoner. Man trenger altså ikke levere inn telefonen. Siden batterkapasiteten er så avhengig av bruken er jeg ganske sikker på at dette ikke dekkes av garantien. Men det er jo bare å høre i butikken der telefonen er kjøpt.

Skrevet

Lillesky: send bare inn mobilen din, spør noen venner/familie om de har en gammel mobil tlf de ikke bruker. De fleste har idag noen mobiler liggende i skapet da man bytter ut mobilen til nyere bla bla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...