AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Giftet meg i 2009, men av en eller grunn så greier ikke bankid å oppdatere at jeg skiftet navn. Det står enda mitt pikenavn. Har forsøkt å logge meg inn, men klarer ikke å finne ur at man kan endre annet enn adresse. Skulle jo tro at bankid var så oppdatert at den fanget opp en navneendring i folkeregisteret. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 7d62f...28a
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Giftet meg i 2009, men av en eller grunn så greier ikke bankid å oppdatere at jeg skiftet navn. Det står enda mitt pikenavn. Har forsøkt å logge meg inn, men klarer ikke å finne ur at man kan endre annet enn adresse. Skulle jo tro at bankid var så oppdatert at den fanget opp en navneendring i folkeregisteret. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 7d62f...28a Ja. Bare kontakt banken din:) Anonymkode: e8ee8...ed2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Giftet meg i 2009, men av en eller grunn så greier ikke bankid å oppdatere at jeg skiftet navn. Det står enda mitt pikenavn. Har forsøkt å logge meg inn, men klarer ikke å finne ur at man kan endre annet enn adresse. Skulle jo tro at bankid var så oppdatert at den fanget opp en navneendring i folkeregisteret. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 7d62f...28a Du må selv melde fra om navneendring, ikke alt som går automatisk. Anonymkode: 11f35...609
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja. Bare kontakt banken din:) Anonymkode: e8ee8...ed2 Men banken min har jo oppdatert navnet i forbindelse med at jeg giftet meg, men likevel fortsetter bankid å komme i mitt gamle navn. Anonymkode: 7d62f...28a
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 Jeg har gjort det. Husker ikke helt hvordan da 😅 Men husker jeg tok runddansen, jeg ringte alle, eller skrev email, banken, bankID-leverandør, telenor - som er mobilleverandør for bankId på mobil, og de alle sendte meg videre, men det ordnet seg til slutt. Mitt primært problem var at bankid på mobil funket ikke, fordi navnet var annerledes eller noe. Anonymkode: a5a3b...a83
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 Navn på bank-Id? Hvor ser man navn på bank-Id? Anonymkode: 241c6...a3c 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #7 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Giftet meg i 2009, men av en eller grunn så greier ikke bankid å oppdatere at jeg skiftet navn. Det står enda mitt pikenavn. Har forsøkt å logge meg inn, men klarer ikke å finne ur at man kan endre annet enn adresse. Skulle jo tro at bankid var så oppdatert at den fanget opp en navneendring i folkeregisteret. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 7d62f...28a Har hatt samme problem. tok kontakt med banken og de slettet bank id , så måtte jeg aktivere det på ny. Så nå får jeg av og til rett navn og av og til ikke 😛 Anonymkode: 4683c...21a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #8 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har hatt samme problem. tok kontakt med banken og de slettet bank id , så måtte jeg aktivere det på ny. Så nå får jeg av og til rett navn og av og til ikke 😛 Anonymkode: 4683c...21a Skikkelig plagsomt når jeg skulle signere boligkjøp med samboer å det kom en annen mann (eks) sitt etternavn på pairet istedenfor mitt Anonymkode: 4683c...21a
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #9 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 22.4.2021 den 11.19): Skikkelig plagsomt når jeg skulle signere boligkjøp med samboer å det kom en annen mann (eks) sitt etternavn på pairet istedenfor mitt Anonymkode: 4683c...21a Drar opp denne. Jeg få også opp eksens etternavn. Jeg ble skilt og fjernet det etternavnet mange år før bank id fantes. Har meldt ifra til banken men det har ikke endret noe. Anonymkode: b79e2...e58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå