Gå til innhold

Hvordan omgås ekskjæreste på felles fritidsaktivitet etter samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tidligere i år ble det slutt mellom meg og samboeren min.

Det var et fredelig og ryddig brudd, og vi har hatt en god tone i etterkant av bruddet mens vi har ordnet det praktiske med bolig etc. 

Men - jeg har slitt enormt med kjærlighetssorg i ettertid, da jeg trodde dette var personen jeg skulle være med sammen resten av livet. Selv om det sakte går litt bedre nå, gruer jeg meg hver dag til å våkne opp i en tom seng i det som tidligere var vår felles leilighet. Generelt sett føler jeg det er bedre når vi ikke har kontakt, og har fjernet henne, en del av hennes venner, og svigerfamilien fra f. eks Facebook-feeden. I så måte skulle jeg ønske at hun forsvant ut av livet mitt og at jeg aldri så henne igjen. 

Utfordringen er at vi ble kjent gjennom en felles fritidsaktivitet som betyr enormt mye for meg, og som hun også sannsynligvis ønsker å gjenoppta når smittevernstiltakene tillater det (kanskje til høsten?). Dette er en aktivitet hvor jeg er både aktiv som deltaker, frivillig arbeider, kursholder etc, og har mye av mitt nettverk. Vi har en god del felles bekjente og venner/vennegrupper i denne arenaen, og det vil være umulig å slippe unna å både treffe henne både direkte (i selve aktiviteten) og indirekte, og i felleskap med andre. Jeg gruer meg veldig allerede, og blir nesten svimmel av bare tanken på at hun tar med en fremtidig kjæreste dit/blir ilag med noen andre der.

Kjenner at det nesten hadde vært bedre at aktiviteten ikke kunne gjenopptas pga smittevernstiltak resten av året og neste år, fremfor å måtte velge mellom å ikke delta på denne svært viktige arenaen, eller å måtte se henne igjen der (i verste fall med en ny kjæreste der). Aktiviteten innebærer også en del reising rundt om i landet hvor hun sannsynligvis vil være med noen ganger (til steder jeg forbinder å ha vært med henne).

Det var hun som gjorde det slutt - jeg har inntrykk av at hun ikke har følt på kjærlighetssorg etter bruddet i samme grad og allerede har gått videre, så jeg tror ikke hun tenker på dette som et stort problem. Hun tok det opp akkurat kort når hun slo opp, men på det tidspunktet var jeg i fullstendig sjokk og svarte kort at det måtte jo gå bra å treffes der igjen (men jeg føler jo nå at det overhodet ikke vil gå bra).

Jeg lurer derfor på om noen har vært igjennom noe lignende, og hvordan dere taklet situasjonen? 

Anonymkode: 0c069...75e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor du må gruble på dette om det uansett ikke på er før til høsten. Kanskje det er du som kommer med ny dame liksom.

Anonymkode: ea428...029

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg❤️ 
det er kjærlighets sorg men det vil passere! Kanskje du skal la være å Gå der hun er til den er over. Lykke til

Anonymkode: cc6fa...b28

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt den sorgen når den kommer, jeg skal ikke banne på at du er over henne når aktiviteten gjenopptas, men du vil ha kommet MYE lengre enn der du er nå. Du har nok vært gjennom det tyngste allerede, så vil det bli lettere og gå fortere fremover.

Min aller beste venninne hadde et vondt brudd med en kollega, og hvor det var uaktuelt å skifte jobb. Det er vel kanskje litt sammenlignbart og ikke helt uvanlig. Ikke gode nyheter der, det var helt jævlig for henne, og han fant også en annen kollega å bli sammen med, sånn at hun ble litt vitne til dette i tillegg. Men da var de jo på jobb sammen fra dag 1 etter bruddet, når det var rått og vondt og på sitt mest såre. Du har så mye mer tid før du trenger å i det hele tatt bekymre deg for dette. 

Så ikke tenk på det nå, jeg tror ikke det går an å forberede seg på det i dag, når du ikke vet hvor du er i morgen. Det er vel ikke så mye man kan gjøre når det gjelder å forberede seg heller. Finne deg selv som singel, komme deg ut å date osv, du må gjøre det som gjør deg best for å komme over bruddet.

Anonymkode: d9172...89e

AnonymBruker
Skrevet

Det er godt å høre fra flere at dette kanskje ikke vil være et like stort problem om en stund. Jeg har hatt litt kjærlighetssorg før, men dette er mitt første samlivsbrudd fra et lengre forhold, med blant annet felles bolig etc, så det oppleves mye tyngre og helt uvirkelig.

Jeg skal være ærlig og si at jeg er så utrolig redd for å miste denne arenaen - har jo vært et lyspunkt å se frem til gjenåpningen av samfunnet og å kunne delta der igjen. 

Takk for svar iallefall 🙂

- TS

Anonymkode: 0c069...75e

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan si det til henne da at du tror det blir for tøft å møtes igjen på den arenaen og hva hun tenker om hvordan dere kan gjøre det?

Men jeg tenker det første du bør gjøre er å komme deg opp på hesten igjen. 

Den beste måten å komme over noen på er å flørte med en ny og oppleve spenningen med en ny. Selv om det bare er en rebound

Anonymkode: 8a9e9...497

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det sånn med min x. Fungerte ikke å møte han på felles fritidsintresser. Jeg slutta å fant meg samme intresse et annet sted. Etter 2 år slapp kjærlighetssorgen og nå kan vi møtes å si hei men jeg ønsker fortsatt ikke omgås han. 

Anonymkode: 2d7c9...0a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...