AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Vil ikke inn i militæret! Vil studere etter vgs! Fikk brev og blir kalt inn til sesjon Var usikker da jeg fylte ut egenerklæringen, så jeg huket av på "litt motivert", noe jeg ikke er i det hele tatt lenger og angrer! På de fysiske testene tok jeg mitt aller beste hvis jeg prøver veldig hardt, og er redd jeg skal bli tatt for løgn hvis jeg gjør det "for dårlig" på sesjon. I tillegg har jeg veldige gode karakterer, og noen sier at forsvaret vet dette, sånn at jeg ikke kan gjøre det dårlig på IQ-testene. Hva skal jeg gjøre?? Anonymkode: 3f7ff...503
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Si du røyker hasj Det er hvertfall en gjenganger av de jeg har hørt! funker bra! Anonymkode: 0d9f5...b1f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Si du røyker hasj Det er hvertfall en gjenganger av de jeg har hørt! funker bra! Anonymkode: 0d9f5...b1f Vil ikke ha noe på rullebladet heller da. Å si jeg røyker hasj kan jo føre til større konsekvenser Anonymkode: 3f7ff...503 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 Nekte å røre våpen. Blir du dimmitert med en gang Anonymkode: 9df13...066 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 Motivasjon er ikke det viktigste Forsvaret ser etter. Geografisk tilhørighet (med tanke på senere tjeneste i Heimevernet) har for eksempel mye å si. Bare vær ærlig på sesjon, det hjelper lite å lyve eller gjøre det dårlig på tester med vilje. Det gjennomskuer de. Anonymkode: 1be01...d1d 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nekte å røre våpen. Blir du dimmitert med en gang Anonymkode: 9df13...066 Kan jeg si det på sesjon? At jeg er redd våpen, skudd, og får angst av det f.eks.? AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Motivasjon er ikke det viktigste Forsvaret ser etter. Geografisk tilhørighet (med tanke på senere tjeneste i Heimevernet) har for eksempel mye å si. Bare vær ærlig på sesjon, det hjelper lite å lyve eller gjøre det dårlig på tester med vilje. Det gjennomskuer de. Anonymkode: 1be01...d1d Tror det er bedre å vise seg dårligere enn å vise sitt aller beste, spesielt når man ikke vil. Da ser de at det ikke er mye å hente fra meg, selv om jeg har det forsvaret er ute etter. Anonymkode: 3f7ff...503
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #7 Skrevet 22. april 2021 Er du jente? Gå til legen og fortell at du sliter med store menssmerter og store blødninger som varer lenge. Du kan også si du ikke liker hormoner og derfor ikke vil begynne med prevensjon. Å ha det slik hver måned kan jeg neppe tenke meg forsvaret liker. Har du det i journalen har du også noe å vise til. Ellers kan du si du er i mot all form for våpen. Si du tror på kjærlighet eller virk litt alternativ. Anonymkode: f1bb1...2c5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #8 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er du jente? Gå til legen og fortell at du sliter med store menssmerter og store blødninger som varer lenge. Du kan også si du ikke liker hormoner og derfor ikke vil begynne med prevensjon. Å ha det slik hver måned kan jeg neppe tenke meg forsvaret liker. Har du det i journalen har du også noe å vise til. Ellers kan du si du er i mot all form for våpen. Si du tror på kjærlighet eller virk litt alternativ. Anonymkode: f1bb1...2c5 er gutt. fins det lignende unnskyldninger for gutter også eller? :( Anonymkode: 3f7ff...503
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #9 Skrevet 22. april 2021 Tja, hva med å si du er pasifist og nekter å røre våpen ? 🤔 Forhør deg i samme slengen om de tilbyr rene veganske måltid, da du er strikt veganer (obs! Ikke ha på skinnsko eller belte) Ikke si noe om at du røyker hasj, men ha på deg en tie dye t-skjorte og la håret gro fram til da slik at du 100% ser ut som en hasjrøykende vegansk hippie. 😂 Anonymkode: dd59f...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #10 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja, hva med å si du er pasifist og nekter å røre våpen ? 🤔 Forhør deg i samme slengen om de tilbyr rene veganske måltid, da du er strikt veganer (obs! Ikke ha på skinnsko eller belte) Ikke si noe om at du røyker hasj, men ha på deg en tie dye t-skjorte og la håret gro fram til da slik at du 100% ser ut som en hasjrøykende vegansk hippie. 😂 Anonymkode: dd59f...1c8 Må jeg ha siviltjeneste eller noe slik eller er det rett ut om jeg nekter å røre våpen? Kan godt si jeg er pasifist. Er oppriktig ikke gira på krig, og mener det er årsaken til verdens konflikter. Mener også at krig ikke hjelper oss, og at krig ikke kan skape rettferdighet overfor noen parter. Anonymkode: 3f7ff...503
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #11 Skrevet 22. april 2021 Det er ikke fysiske tester, kun telefonintervju. Hvis du er gutt som er umotivert er det bare å si at du røyker hasj, det er først og fremst jenter som blir tvunget inn da de har nok av gutter som har lyst allerede. Anonymkode: 15c59...e58
Whistler Skrevet 22. april 2021 #12 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): ............Er oppriktig ikke gira på krig, og mener det er årsaken til verdens konflikter. ............. Anonymkode: 3f7ff...503 Du bør kanskje pusse litt på logikken din før intervjuet. Dårlig form og påfølgende dårlige resultater på de fysiske testene er det aller enkleste å trene opp igjen. Det tar tre måneder fra utrent til relativt god form. De takker ikke av et normalvektig og friskt menneske som har dårlig kondis. Allment evnenivå som testes gjennom flere typer tester er så godt som umulig å endre og gjør du det dårlig der hefter det for resten av livet, men da må du ned på karakter 3 og under. Får du det, blir det litt dumt når intervjuet avslører at planen din er å studere matematikk på universitetet. Forsvaret vet ikke hvilke karakterer du har nå om du ikke forteller det. LItt avhengig av når du får innkallingstid er det sikreste kortet å komme inn på en skole og søke utsettelse. De gir seg etter noen år.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #13 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke fysiske tester, kun telefonintervju. Hvis du er gutt som er umotivert er det bare å si at du røyker hasj, det er først og fremst jenter som blir tvunget inn da de har nok av gutter som har lyst allerede. Anonymkode: 15c59...e58 Gjelder dette all sesjon? At alt er via telefonintervju? Gutter kan bli tvunget inn de og da... Jeg var dum som skrev at jeg var "litt motivert" på egenerklæring, men angrer bittert nå! Håper de skjønner at man kan ombestemme seg... I tillegg mener jeg ikke at jeg er godt nok skikket for forsvaret (krysset muligens feil på egenerklæringa der også). Jeg har alltid vært "pingla" i klassen for å si det sånn. Tør ikke si noe med hasj, da dette kan forfølge meg, og noe jeg ikke driver med ;) Whistler skrev (22 minutter siden): Du bør kanskje pusse litt på logikken din før intervjuet. Hva mener du? Whistler skrev (22 minutter siden): Dårlig form og påfølgende dårlige resultater på de fysiske testene er det aller enkleste å trene opp igjen. Det tar tre måneder fra utrent til relativt god form. De takker ikke av et normalvektig og friskt menneske som har dårlig kondis. Jeg er normalvektig, men på skalaen ganske nærme undervektig. Går jeg ned 5 kilo blir jeg undervektig. Har relativt god kondis, er ikke så sterk, så klarer ingen pull ups. Om jeg trener hardt en periode kan jeg trene meg opp og klare ca. 25 push-ups, nå klarer jeg 10, men det er fordi jeg ikke er trent nå. Whistler skrev (22 minutter siden): Allment evnenivå som testes gjennom flere typer tester er så godt som umulig å endre og gjør du det dårlig der hefter det for resten av livet, men da må du ned på karakter 3 og under. Får du det, blir det litt dumt når intervjuet avslører at planen din er å studere matematikk på universitetet. Forsvaret vet ikke hvilke karakterer du har nå om du ikke forteller det. LItt avhengig av når du får innkallingstid er det sikreste kortet å komme inn på en skole og søke utsettelse. De gir seg etter noen år. Noen sier at forsvaret som offentlig etat har tilgang til karakterer og alt av papirer de måtte ønske. Mange jeg kjenner har påstatt dette og i tillegg flere tråder i andre forumer. Jeg har tenkt til å studere videre ja, som er grunnen til at jeg ikke vil inn i militæret, og har alltid trivdes mer med skole enn idrett og friluft. Anonymkode: 3f7ff...503
Flamme Skrevet 22. april 2021 #14 Skrevet 22. april 2021 Jeg har ekstrem våpenskrekk. Begynner å skjelve, gråte, får helt angst av skytevåpen. Er vanligvis veldig tøff og modig, og frykten er bare der alikevell.. Hadde latt som at jeg ikke taklet våpen.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #15 Skrevet 22. april 2021 Flamme skrev (5 minutter siden): Jeg har ekstrem våpenskrekk. Begynner å skjelve, gråte, får helt angst av skytevåpen. Er vanligvis veldig tøff og modig, og frykten er bare der alikevell.. Hadde latt som at jeg ikke taklet våpen. Takk for tips! Men da spør de vel naturligvis hvordan jeg vet dette? Må jeg bare ta en hvit løgn på det da, at jeg har prøvd? Og er dette nok for å ikke være tjenestedyktig? Kan de ikke plassere meg et annet sted, eller må alle takle våpen? Anonymkode: 3f7ff...503
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #16 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (På 21.4.2021 den 20.09): Vil ikke ha noe på rullebladet heller da. Å si jeg røyker hasj kan jo føre til større konsekvenser Anonymkode: 3f7ff...503 Nei du får ikke det på rullebladet, kun om du faktisk står der med jointen i handa! Anonymkode: 0d9f5...b1f
Flamme Skrevet 22. april 2021 #17 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Takk for tips! Men da spør de vel naturligvis hvordan jeg vet dette? Må jeg bare ta en hvit løgn på det da, at jeg har prøvd? Og er dette nok for å ikke være tjenestedyktig? Kan de ikke plassere meg et annet sted, eller må alle takle våpen? Anonymkode: 3f7ff...503 Har ikke nok kunnskap om militæret, men du kan si du har prøvd å skyte med onkelen din som er ivrig jeger flere ganger, ja 😅 Jeg trodde nå at de hadde sånn pågang fra folk som vil i militæret at noen som ikke vil være der blir sendt hjem igjen. Mulig jeg tar feil. Kanskje ring de på forhånd og si at du gruer deg sikkelig og virkelig ikke har lyst, kanskje du slipper 🙂
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #18 Skrevet 22. april 2021 Si du har cøliaki. Cøliakikere får ikke tjenestegjøre med mindre de kjemper hardt for det. Ev. "None cøliakisk glutenintolerans". Det er cøliaki for de som har plager og symptomer uten at det slår ut på testene. Anonymkode: 22bb7...05c
Flamme Skrevet 22. april 2021 #19 Skrevet 22. april 2021 (endret) - Få veldig til hodepine når du er der inne, eller bruk mesteparten av tiden på do -Ha en slapp og elendlig holdning -Begynn å gråte fordi du er mørkredd - Snakk om at du sliter psykisk for tiden - Ikke sov 2 dager før du skal dit, si du har hatt store søvnproblemer de siste 6 mnd - Vær helt totalt udugelig - Start slosskamp med befalet eller andre på sesjon - Kom med slibrige sexistiske kommentarer til de andre jentene på sesjon - Vær helt ærlig med de som skal vurdere deg og si at du virkelig ikke har lyst lenger. - Snakk om at du sliter litt med ryggen Bare noen forslag. Endret 22. april 2021 av Flamme
Whistler Skrevet 22. april 2021 #20 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): ...................... Hva mener du? ....................... Anonymkode: 3f7ff...503 Jeg mener at konflikter er årsaken til krig og ikke omvendt som du skriver. Forsvaret er i hovedsak til for å forhindre krig, men likevel ha slagkraft om det skulle være nødvendig. Det er lov å forandre mening, men det er også en Lov om verneplikt som du er omfattet av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå