AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Vi kjøpte et hus for et par år siden som hadde ligget på markedet i nesten to år. Huset er flott det, men har litt kronglete hage og litt merkelige påbygg. Vi har trivdes fra dag en, men jobb sender oss nå til en annen kan av landet. Jeg er livredd for at vi skal bruke like lang tid på salget.. Vi skulle i utgangspunktet bo gratis der vi flytter til huset er solgt, men det går ikke allikevel. Vi må dermed leie i påvente av at huset blir solgt. Dobbel leie er jo ingen løsning hvis det drøyer, så vi vurderer å leie ut. Noen som har gjort dette og har noen tips? Burde vi la huset være på markedet noen måneder før vi vurderer utleie? Hvordan blir det med visninger hvis man har leid ut? Kan det gjøre at salget tar lenger tid enn nødvendig? Alle tips mottas med takk😊 Anonymkode: e172f...0dd
Aktiv Kverulant Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Husk iallfall at salg ikke er gyldig oppsigelsesgrunn av leietaker. Og det er nok mye vanskeligere å få solgt om leietaker følger med på kjøpet, iallfall om kjøper tenker bo der selv. 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 Jeg hadde ALDRI leid et hus som skal selges, når jeg flytter så skal jeg liksom bo der en stund da, og ikke på ubestemt tid til det blir solgt om 1 måned eller 1 år. Dette er deres problem. Anonymkode: be797...f31 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 7 minutter siden, Aktiv Kverulant said: Husk iallfall at salg ikke er gyldig oppsigelsesgrunn av leietaker. Og det er nok mye vanskeligere å få solgt om leietaker følger med på kjøpet, iallfall om kjøper tenker bo der selv. Ja tenkte på dette - men man kan vel ha 3 måneder oppsigelse og ikke avtale kortere overtagelse enn 3 måneder om huset blir solgt? Dette kan vel avtales i leiekontrakt? 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde ALDRI leid et hus som skal selges, når jeg flytter så skal jeg liksom bo der en stund da, og ikke på ubestemt tid til det blir solgt om 1 måned eller 1 år. Dette er deres problem. Anonymkode: be797...f31 Du ville nok ikke vært en aktuell leietaker nei. Det betyr heldigvis ikke at andre ikke kan være interessert 😄 Anonymkode: e172f...0dd
Aktiv Kverulant Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja tenkte på dette - men man kan vel ha 3 måneder oppsigelse og ikke avtale kortere overtagelse enn 3 måneder om huset blir solgt? Dette kan vel avtales i leiekontrakt? Nei, for du har ikke gyldig grunn til å si opp leietaker, du skal jo ikke bo der selv. Kjøper har gyldig grunn for oppsigelse ja, men kjøper kan ikke si opp kontrakten før kjøper er blitt eier. Altså kan kjøper tidligst si opp kontrakten etter overtakelse, da med basis at de skal bo der, men da vil det jo gjelde 3 måneders oppsigelse som vil gjelde fra 1. neste måned av. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 2 hours ago, Aktiv Kverulant said: Nei, for du har ikke gyldig grunn til å si opp leietaker, du skal jo ikke bo der selv. Kjøper har gyldig grunn for oppsigelse ja, men kjøper kan ikke si opp kontrakten før kjøper er blitt eier. Altså kan kjøper tidligst si opp kontrakten etter overtakelse, da med basis at de skal bo der, men da vil det jo gjelde 3 måneders oppsigelse som vil gjelde fra 1. neste måned av. Takk! Jaja, da er vel saken grei. Får håpe vi er litt heldigere enn de vi kjøpte av😅 Anonymkode: e172f...0dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå