AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Hva synes dere om trysilbunaden? Er det noen her som har trysilbunad og vet hvor jeg kan finne gode bilder? Jeg synes mange av de bildene jeg finner ved å Google har så dårlige farver og jeg klarer ikke å få et inntrykk av hvordan farvene på broderiene ser ut. Er de litt blasse eller har jeg bare sett gamle bilder? Jeg bor for langt vekk fra en Husflid til å se bunaden live 😊 Anonymkode: 7bb22...c79
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #2 Skrevet 23. april 2021 Jeg har Trysilbunad, elsker den! Syns ikke fargene er blasse. På bildet her er den veldig lik min. Anonymkode: 12c64...b48
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 Så fin den er på det bildet! Det er ikke så ofte man ser bilder av den. Er det noen som har bilder av sin egen trysilbunad som vil dele? Anonymkode: 7bb22...c79
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #4 Skrevet 1. juli 2021 Jeg har hatt trysilbunad (den passer ikke lenger) og resten av familien har den fremdeles. Jeg vil på ingen måte si den er blass i fargene, det er veldig klare, tydelige farger, men det er veldig jordfarger og etter min mening ligner den overhode ikke på bildet fra Bunaderia over her. Der er fargene alt for rene og kalde og noe av det som er tydelig rustrødt på grensa til orange på bunaden framstår som nesten klarrødt på bildet. Svartfargen er også helt feil og alt for kald, det som er mosegrønt på bunaden framstår på bildet som en kald grønnfarge og det som egentlig er okergult er her blitt sennepsgult. Jeg er faktisk ikke sikker på om jeg hadde reagert om jeg gikk forbi en bunad som så ut som den på bildet, for den gir ikke samme inntrykk i det hele tatt som det en trysilbunad gjør på ordentlig. Spesielt ikke siden de bruker totalt feil tilbehør, da, fra topp til tå, men først og fremst er bunaden veldig ulik. Snøringa er for øvrig også sydd totalt feil på bildet. Jeg har ingen kjennskap til Bunaderia og aner ikke noe om kvaliteten på det de syr og kan derfor ikke uttale meg om hvorvidt det er bunadene deres eller bare fotograferinga som er helt på jordet, men det er jo veldig merkelige og skarpe farger på nesten alle bunadene de har bilde av. Jeg legger jo også merke til at de unnlater å nevne på siden sin hvor, hvordan og av hva de syr bunader. Du som har trysilbunad over her, er din sydd av Bunaderia? Jeg legger ved et bilde her som til tross for utrolig dårlig oppløsning er temmelig riktig i fargegjengivelsene. Fargene framstår riktignok en del klarere når man slipper den dårlige oppløsningen. Anonymkode: a9078...8b1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #5 Skrevet 2. juli 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har hatt trysilbunad (den passer ikke lenger) og resten av familien har den fremdeles. Jeg vil på ingen måte si den er blass i fargene, det er veldig klare, tydelige farger, men det er veldig jordfarger og etter min mening ligner den overhode ikke på bildet fra Bunaderia over her. Der er fargene alt for rene og kalde og noe av det som er tydelig rustrødt på grensa til orange på bunaden framstår som nesten klarrødt på bildet. Svartfargen er også helt feil og alt for kald, det som er mosegrønt på bunaden framstår på bildet som en kald grønnfarge og det som egentlig er okergult er her blitt sennepsgult. Jeg er faktisk ikke sikker på om jeg hadde reagert om jeg gikk forbi en bunad som så ut som den på bildet, for den gir ikke samme inntrykk i det hele tatt som det en trysilbunad gjør på ordentlig. Spesielt ikke siden de bruker totalt feil tilbehør, da, fra topp til tå, men først og fremst er bunaden veldig ulik. Snøringa er for øvrig også sydd totalt feil på bildet. Jeg har ingen kjennskap til Bunaderia og aner ikke noe om kvaliteten på det de syr og kan derfor ikke uttale meg om hvorvidt det er bunadene deres eller bare fotograferinga som er helt på jordet, men det er jo veldig merkelige og skarpe farger på nesten alle bunadene de har bilde av. Jeg legger jo også merke til at de unnlater å nevne på siden sin hvor, hvordan og av hva de syr bunader. Du som har trysilbunad over her, er din sydd av Bunaderia? Jeg legger ved et bilde her som til tross for utrolig dårlig oppløsning er temmelig riktig i fargegjengivelsene. Fargene framstår riktignok en del klarere når man slipper den dårlige oppløsningen. Anonymkode: a9078...8b1 Takk for svar! Det er nettopp fargene jeg er i tvil om. Jeg skal bestille bunad snart. Hvis det blir trysilbunad krever det en lengere reise, som er vanskelig å få til (bor ikke i Norge), og derfor er det så viktig for meg å se de riktige fargene før jeg bestemmer meg. Jeg synes også Bunaderia sitt bilde ser annerledes ut enn jeg husker trysilbunaden fra min barndom. Har dere lyst til å dele noen bilder av egen bunad? Evt. bare tett på broderiene ved siden av noe annet? Kanskje bare i en pm? Det ville vært en stor hjelp Anonymkode: 7bb22...c79
Petrus Skrevet 2. juli 2021 #6 Skrevet 2. juli 2021 Har du sjekka instagram og pinterest for bilde? Feks. her: https://www.instagram.com/explore/tags/trysilbunad/ Alternativt kan du ta kontakt med ein forhandlar og be dei sende deg bilde.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #7 Skrevet 2. juli 2021 1 hour ago, Petrus said: Har du sjekka instagram og pinterest for bilde? Feks. her: https://www.instagram.com/explore/tags/trysilbunad/ Alternativt kan du ta kontakt med ein forhandlar og be dei sende deg bilde. Det var et godt råd med instagram - takk! At jeg ikke har tenkt på det selv Anonymkode: 7bb22...c79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå