AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Er det innafor om samboeren din sier slik til deg? Jeg vet godt at jeg kan mase ja, men det er det en grunn til! Huset er så rotete og skittent, det flyter leker som jeg sier vi skal sortere, men hans svar til det er å kaste det.. Han vasker opp, men det er fortsatt flekker etter fiskeboller i kaserollen. Osv osv... Skal jeg bare ti stille da, eller hva kan man gjøre i en slik situasjon? Det er ikke greit at han prater sånn synes jeg... Anonymkode: f46d8...d6b 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Hvorfor fortsetter du å mase hvis det ikke hjelper? Prøv heller å finne en annen måte å løse problemene på. Anonymkode: 143bf...db8 4
Blueberrymuffin Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det innafor om samboeren din sier slik til deg? Jeg vet godt at jeg kan mase ja, men det er det en grunn til! Huset er så rotete og skittent, det flyter leker som jeg sier vi skal sortere, men hans svar til det er å kaste det.. Han vasker opp, men det er fortsatt flekker etter fiskeboller i kaserollen. Osv osv... Skal jeg bare ti stille da, eller hva kan man gjøre i en slik situasjon? Det er ikke greit at han prater sånn synes jeg... Anonymkode: f46d8...d6b Du høres slitsom og kravstor ut. Viktig å huske at det finnes en mellomting mellom det å si fra, og å mase. Masing er som regel negativt og dårlig for relasjonen mellom dere. Husk at han også er voksen. Gjensidig respekt er viktig. Jeg føler ikke du respekterer typen din når du mener at det ikke er greit at han svarer deg. Han har selvsagt rett til å reagere, på samme måte som deg, Tips, jobb heller med deg selv før du ender opp med å miste han. Mase er noe man gjør med barn, ikke mot et voksent menneske hvor det burde være gjensidig respekt. 1
CorvusCorax Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 Dere matcher vel ikke da. Han synes du maser - og sier ifra. Mas er slitsomt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 La han få vaske og rydde på sin måte.. du ødelegger forholdet deres ved å mase og kritisere.. lover deg!! Han er lei. gnåler du ender det med at van ikke bidrar i det hele tatt Anonymkode: 6d706...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 Jeg er uenig med samtlige. Han er en voksen mann, ikke en baby som må dulles med. Klarer han ikke sin del av å holde eg hjem i orden er du kanskje best tjent med å droppe ham. Anonymkode: 3773d...b89 10
Nymerïa Skrevet 21. april 2021 #7 Skrevet 21. april 2021 Det er ikke innafor å snakke sånn hjemme hos oss. Det ser ut til at det er det hos deg. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #8 Skrevet 21. april 2021 Prøv å hør hva han sier. Mulig du ikke synes at du er masete, men tydelig at han mener det.. du må velge dine kamper. Anonymkode: 94801...da5
GammelKaktus Skrevet 21. april 2021 #9 Skrevet 21. april 2021 Hvis du faktisk gnåler så er det jo greit at han sier det? Man har jo en tendens til å la vær å høre når det blir gnål, kanskje dere må ta en prat om hva slags forventninger dere har til hverandre. At han er mer nøyaktig når han vasker skikkelig opp er jo en god begynnelse så kan du prøve å gnåle mindre. 😄 De fleste menn/gutter hater alt som ligner på mas og gnål da kobler de litt av rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #10 Skrevet 21. april 2021 Folk sier du skal endre deg selv og slutte med masing. Så ja ts, heretter er det kasting av leker og spising av skitne kjeler som er hverdagen din. Anonymkode: bd6c0...baf 4
GammelKaktus Skrevet 21. april 2021 #11 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Folk sier du skal endre deg selv og slutte med masing. Så ja ts, heretter er det kasting av leker og spising av skitne kjeler som er hverdagen din. Anonymkode: bd6c0...baf Ingen som sier hun skal tolerere dette men de må jo prate sammen, kan ikke være enveiskjørt med gnål og mas fra hennes side, det kommer man ingen vei med. Prater de sammen og ingen endring skjer så er det jo bare å dumpe fyren å gå videre. Kjenner flere som har dratt med partner til familievernkontoret og da har på en måte lyset gått opp for de, da skjønner de hva de faktisk risikerer hvis de ikke skjerper seg.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #12 Skrevet 21. april 2021 Jeg prøvde forøvrig å droppe mas. Arbeidsfordelingen vår tilsa at han skulle vaske badet hver uke (han hadde selv foreslått hyppigheten). Etter fire uker uten at noe ble gjort orket jeg ikke mer og sa fra forsiktig om at kanskje han skulle ta badet? Joda. Han støvsugde det og sa seg ferdig. Og til menn som mener han må få gjøre det på sin egen måte, ville dere stått og sett på at jeg vasket bilen på samme måte som jeg vasker metall i gryter på kjøkkenet - med stålull? Trodde ikke det, nei. Anonymkode: 3773d...b89 2
Flowerlover Skrevet 21. april 2021 #13 Skrevet 21. april 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Er det innafor om samboeren din sier slik til deg? Jeg vet godt at jeg kan mase ja, men det er det en grunn til! Huset er så rotete og skittent, det flyter leker som jeg sier vi skal sortere, men hans svar til det er å kaste det.. Han vasker opp, men det er fortsatt flekker etter fiskeboller i kaserollen. Osv osv... Skal jeg bare ti stille da, eller hva kan man gjøre i en slik situasjon? Det er ikke greit at han prater sånn synes jeg... Anonymkode: f46d8...d6b Om du maser så har han lov til og si I fra ja, hvorfor skulle han ikke få lov til og utrykke seg? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå