AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Hei! Har du eller noen du kjenner anmeldt en person før og lyst til å fortelle litt om det? Hva hadde personen gjort? Hva skjedde etter at du anmeldte? Ble den henlagt? Ble det rettssak? Hvor lang tid tok prosessen? Anonymkode: b61ac...396
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #3 Skrevet 26. april 2021 Ja har anmeldt 2 ganger og vært 3 ganger i avhør. Det tredje avhøret gjaldt en annen person som jeg kjente til og de ønsket å vite hvordan jeg hadde opplevd personen. Personen jeg var i avhør hos hadde mulig begått ulike voldelige handlinger mot barn (anmeldt av noen andre). Saken ble henlagt etter 1 år pga bevisets stilling. Den andre personen anmeldte jeg 2 ganger. Første gang pga alvorlige hendelser mot barn. Ønsker ikke å gå nærmere inn på hva, men den er fortsatt under etterforskning og jeg vet ikke hva utslaget blir. Over 1 år har det gått. Andre gang pga under en samtale med noen begynte jeg å erkjenne mer av det personen hadde gjort. De ba meg om å anmelde også disse forholdene slik at jeg kunne "legge det på bordet hos noen andre" så jeg kunne legge fra meg ansvaret. Anmeldte og den saken ble henlagt pga bevisets stilling innen 1 mnd. Hadde dessverre ikke bevis annet enn bilder av noen materielle skader. Disse ba ikke politiet om selv om jeg sa jeg hadde. Pga den andre anmeldelsen skjedde i koronatiden så valgte politiet å ikke etterforske pga det ville være vanskelig å bevise. De har jo en type saksfremgang nå som kun tar for seg de mest alvorlige tilfeller der det er så og si sikkert med dom. Anonymkode: bc512...e4a
Million Skrevet 27. april 2021 #4 Skrevet 27. april 2021 (endret) Ja, en gang da jeg var i tjueårene anmeldte jeg en eks-kjæreste for noe som egentlig var en filleting, men han ville jo ikke gi seg! Dette var før man kunne se telefonnummere i display på telefonen, det var i fasttelefonens tid og før mobiltelefoner på tidlig nittitallet. Han ringte meg om natten hver bidige helg. Det var sinnsykt slitsomt å bli vekket hver natt av disse telefonene. Han SA ingenting, jeg bare hørte at det var noen i andre enden som pustet og lyttet. Til slutt fikk jeg nok og skrek inn i røret at han skulle gi faen å ringe meg mer, jeg visste hvem som ringte osv. Så dro jeg til politistasjonen på Grønland og anmeldte det. Den gangen måtte man politianmelde slike ting for å få telefonselskapet til å logge hvor samtalene kom fra, man kunne jo ikke se slikt selv pga man hadde ikke telefondisplay og slikt. Uansett, det funket ikke å logge det fordi samtalene kom fra en gammel telefonsentral. Men det var telefonsentralen som lå nærmest der eksen bodde, samt at de to første sifrene i nummeret (det klarte de å logge) var det samme. Etter et par uker fikk jeg brev om at saken var henlagt. Vet ikke om han (eksen) fikk høre noe, jeg oppga navnet hans i anmeldelsen... Det hele ga seg ikke før jeg fikk meg ny kjæreste, og ba han om å svare i telefonen på natten når det ringte. Etter et par slike svar, ga eksen seg med oppringningene. Endret 27. april 2021 av Million
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #5 Skrevet 27. april 2021 Anmeldt to personer for tyveri. I begge tilfellene ble saken henlagt uten etterforskning. Anonymkode: 248ff...4cf
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #6 Skrevet 27. april 2021 Anmeldte en av sjefene i firmaet for seksuell trakassering. Saken ble henlagt. Vi jobber begge i firmaet fortsatt og er fortsatt gode venner. Anonymkode: 16e52...196
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #7 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (På 22.4.2021 den 16.54): Før hva? Anonymkode: cd896...369 Sikkert før den dag i dag Anonymkode: 3d1bc...2bd
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #8 Skrevet 27. april 2021 Mange ganger i jobbsammenheng. Som oftest mistanke om vold eller seksuelle overgrep mot barn. Et par ganger for trusler mot meg selv/min familie på jobb. Førstnevnte etterforskes som oftest, henlegges ofte på bevisets stilling. Tiltale i blant. Sistnevnte henlegges konsekvent, men har gitt et par besøksforbud. Anonymkode: ef071...85a
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #9 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (På 21.4.2021 den 18.29): Hei! Har du eller noen du kjenner anmeldt en person før og lyst til å fortelle litt om det? Hva hadde personen gjort? Hva skjedde etter at du anmeldte? Ble den henlagt? Ble det rettssak? Hvor lang tid tok prosessen? Anonymkode: b61ac...396 To ganger. 1. Eksen min, fikk besøksforbud. Trakk anmeldelsen ...angrer på det ja. Vold. 2. tyveri, politiet fant både pengene mine og bankkortet på tyven men saken ble henlagt....fordi beløpet var for lite 🙄 Anonymkode: d987b...181
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #10 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): To ganger. 1. Eksen min, fikk besøksforbud. Trakk anmeldelsen ...angrer på det ja. Vold. 2. tyveri, politiet fant både pengene mine og bankkortet på tyven men saken ble henlagt....fordi beløpet var for lite 🙄 Anonymkode: d987b...181 Hvorfor himler du med øynene? Dette handler jo om det er samfunnsøkonomisk nyttig å bruke ressurser på det. Anonymkode: a8d47...cab
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #11 Skrevet 27. april 2021 Ja, anmeldte onkelen min for seksuelt overgrep da jeg var mindreårig. Hadde en kort forklaring hos politiet, så ble saken henlagt noen uker senere. Anonymkode: a3d68...e07
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #12 Skrevet 27. april 2021 Anmeldte en fyr for selvtekt en gang. Anonymkode: 5ad38...bfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå