AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Hvis man f.eks. har en del arbeidserfaring og man har vært stabil på noen arbeidsplasser over flere år. Er ikke det et godt nok tegn på at man fungerer i arbeidslivet? Spesielt hvis man har jobbet 100% i årevis. Så hvorfor må man på død og liv ha referanser? Anonymkode: 87e48...0b5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Det lurer jeg og på, det er ikke alle referanser som er ærlige, nok av de som ønsker og ødelegge for andre. Anonymkode: d7019...560
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 For å unngå å få inn folk som sluntrer unna og/eller har høyt fravær. Anonymkode: 795d2...d0b 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 Det er noen som forhåpentligvis kan bekrefte at det du forteller om deg selv faktisk stemmer. Anonymkode: 6594f...0aa
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det lurer jeg og på, det er ikke alle referanser som er ærlige, nok av de som ønsker og ødelegge for andre. Anonymkode: d7019...560 Det er nok mye motsatt også, folk som gir ansatte som ikke fungerer for gode referanser for å bli kvitt dem. I hvert fall i statlige stillinger med sterkt oppsigelsesvern. Vet om flere eksempler, vi ble blant annet kvitt en grusom mellomleder ved å gi vedkommende strålende referanser. Det er slemt, men vi var desperate etter å bli kvitt personen. Anonymkode: 998c1...ed4 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 Fordi det er noe som heter «good on paper», det er viktig å vite hvordan noen faktisk fungerer på en arbeidsplass. Du velger jo til en viss grad selv hvem du bruker som referanse, og hvis du ikke har noen fra tidligere arbeidsplasser du tror har noe bra å si om deg så er jo det et dårlig tegn i seg selv. Anonymkode: 27f18...c53
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #7 Skrevet 21. april 2021 - Stor konkurranse om stillinger - Sjekke at søknad/CV stemmer - Unngå at man ansetter folk som ikke passer til jobben Anonymkode: 19381...e8b
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 21. april 2021 #8 Skrevet 21. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er nok mye motsatt også, folk som gir ansatte som ikke fungerer for gode referanser for å bli kvitt dem. I hvert fall i statlige stillinger med sterkt oppsigelsesvern. Vet om flere eksempler, vi ble blant annet kvitt en grusom mellomleder ved å gi vedkommende strålende referanser. Det er slemt, men vi var desperate etter å bli kvitt personen. Anonymkode: 998c1...ed4 Ja, litt av hvert. Hos oss blir disse ofte sparket oppover i systemet, hvor de ikke kan få gjort mer skade 🤣 Endret 21. april 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #9 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er noen som forhåpentligvis kan bekrefte at det du forteller om deg selv faktisk stemmer. Anonymkode: 6594f...0aa Skjønner det, men hvis man ikke har sagt noe om på intervjuet at man er en stille og rolig/ introvert type også sier referansene nettopp dette. Da blir det kjipt og mindre sjanse for å få jobben. Anonymkode: 87e48...0b5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #10 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Skjønner det, men hvis man ikke har sagt noe om på intervjuet at man er en stille og rolig/ introvert type også sier referansene nettopp dette. Da blir det kjipt og mindre sjanse for å få jobben. Anonymkode: 87e48...0b5 Som arbeidsgiver er ikke dette noe jeg hadde lagt noe vekt på. En ting er dersom du har solgt deg selv som svært utadvendt, ekstrovert osv. Men dersom dere ikke har snakket om det, så tviler jeg på det blir et issue. Jeg hadde vertfall ikke hengt meg opp i dette. Videre er det viktig for meg å understreke at arbeidsplasser også trenger introverte, rolige og stille typer. En god blanding av ulike personlighetstype pleier å fungere fint. Kommer jo også litt ann på hvilken stilling det er snakk om 😜 Anonymkode: 795d2...d0b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå