Gå til innhold

Er treningssenterene så ille?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har så lyst å starte å trene på senter, men foreldrene mine sier hvis man  trener  der må man ha alt utstyr være på topp, riktig merke og sånt ellers blir man kastet ut. Stemmer det? Sa jeg ikke trodde noe på det for trenesenter er v el for alle? Da sa dem at det også  er mange ekle folk der som stirrer og mobber.

Hva er sant? Er det så ille?

Anonymkode: 60b7d...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Trent på mange forskjellige senter og har aldri opplevd slikt. Ofte har de derimot regler mot bruk av små shorts, bar overkropp osv, ting som er sjenerende for andre. 

Anonymkode: dd7ef...138

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt treningssenter lar oss trene i sportsbh og tights, men det er ofte forbudt andre stedet, altså at man må ha en topp eller singlet på. Slike korte, trange shorts er også forbudt (de som bare såvidt dekker rumpeballene)

Ellers har det ingenting å si hva for utstyr du har! Mener de klesmerker og slikt eller hva? 

Høres ut som om de er redd for at du beynne på senter, er du ubekvem med egen kropp eller har problematisk forhold med mat? Eller kanskje de er redd for at du skal bli sjekket opp der 😂

Anonymkode: 11cd9...7c8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som skiløypene på Oslo Vest dette. 

Treningsentre er ikkje slik

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trener på sats i en av norges største byer, og har ikke møtt noen regler ang antrekk og utstyr. Innimellom trener jeg i genser og tights, andre ganger har jeg tights og kort topp. Jeg bryr meg absolutt ikke noe om noen rundt meg, jeg legger ikke merke til noen.

Etter ett år på faste timer begynner jeg å kjenne igjen et par, men 99 %av de på treningssenter er kun opptatt av egen trening. Jeg har nettopp startet med løping og jeg er elendig. Jeg kan ikke se for meg at noen bryr seg, jeg bryr meg bare om ett minutt lengre løpetid enn forrige gang. 

Utstyr på treningssenter er uansett på topp, så hadde ikke tenkt noe over det. Tren i vei, i det du vil (altså innfor rimelighetens grenser), og med den intensiteten du makter. 

Anonymkode: 36c87...1c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger INGENTING annet en klær DU føler deg komfortabel inog kan bevege deg fritt i. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.4.2021 den 17.05):

Har så lyst å starte å trene på senter, men foreldrene mine sier hvis man  trener  der må man ha alt utstyr være på topp, riktig merke og sånt ellers blir man kastet ut. Stemmer det? Sa jeg ikke trodde noe på det for trenesenter er v el for alle? Da sa dem at det også  er mange ekle folk der som stirrer og mobber.

Hva er sant? Er det så ille?

Anonymkode: 60b7d...264

Overhodet ikke. Har trent på Sats (og tidl Elixia) i Oslo og Bergen siden de kom og aldri opplevd noe press. Trener både gruppetimer, med PT, spesialkonseptene og bootcamp da de hadde det. Folk trener i alt mulig og er opptatt av seg selv.

Jeg har gått både opp og ned i vekt i løpet av årene, vært supertrent og totalt utrent, men har aldri opplevd noe ubehagelig.

Hvis du føler deg usikker og er redd for at noen skal glo så er det bare å begynne på gruppetimer, så slipper du å være «alene» i styrke- eller cardioavdelingen.

Eneste du trenger er gode sko, sokker, t-skjorte el singlet, tights eller shorts, sportsbh hvis du er jente og vannflaske.

Har aldri opplevd mobbing (alle er opptatt med seg selv) og instruktørene er generelt inkluderende.

Ingenting å være redd for, du har alt å vinne

Anonymkode: 910c7...3ea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette hørtes ikke bra ut. Opplever du ofte at foreldrene dine er negative og prøver å begrense deg i det du gjør? For dette hørtes ut som et kraftig forsøk på sosial kontroll, spør du meg.

Anonymkode: c2c1d...647

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent på flere forskjellige sentre i mange år.

Startet løfte vekter før det ble vanlig blant damer, og sto som eneste i hunkjønn i alt fra lugubre kjellere til nye fancy sentere.

Har trent i det meste av klær. Lånte klær, gamle klær, nye. Trange, løse, alt for store.

Ingen bryr seg.

Har opplevd EN gang å bli sint fordi en ekkel (utrent eldre) fyr fulgte etter meg for å glo. Han ble kastet ut.

De fleste på sentere har "vanlige" klær, vanlige kropper, og bryr seg mest om seg selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Savner, savner, SAVNER!! Å trene i studio. Hilsen ei som bruker gammel T-shorte å trene med. 

Anonymkode: 48dde...216

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eh nei? Tren med og gå med akkurat hva du vil :) ingen bryr seg!

Anonymkode: f31fa...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg heier på alle som ønsker å gå på et treningssenter. Det ligger virkelig ikke for meg, virkelig! Jeg hatet det sånn inderlig men det har ingenting med det du opplever ts🙂

men; det kan stå plakater hvor det står at topp/singlett ikke er lov, dette er helt normalt og egentlig veldig greit sånn sett. Noen treningssenter har en typ manns avdeling.. betyr ikke at kvinner ikke kan være der, bare at det faktisk er flest menn der, og det er ingen regel,  det er bare sånn det stort sett er.. ut over det er det ingen regler, ingen som stirrer eller glor. Det er ingen mobbing, ingen kleskode (tja, jogger du på tredemølle med kjole så kanskje folk ser litt, men du skjønner) eller ser på deg. Alle er mer opptatt av seg selv enn av deg, absolutt alle! 

Vet ikke helt hva foreldrene dine ellers sier, men vil råde deg til å prøve det ut, så du faktisk vet hva du sier nei til. Jeg gjorde det, angrer ikke på at jeg tok et par timer der.. som sagt nå vet jeg i det minste at treningssenter ikke er for meg. Men kan forstå at andre får noe ut av det.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke foreldrene dine at du trener? 

Du trenger vannflaske, innesko sko, bukse/tights, trenings bh (om du er jente) overdel (topp, singlet, genser) ettersom hva du liker og hva senteret tillater. Det står som regel på nettsiden deres.

Selv har jeg alt fra H&M til Gymshark I treningstøy, og ingen kunne brydd seg mindre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...