Gå til innhold

Hvordan pakker du til flytt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte og det føles som pakkingen tar en evighet. 
(bor selv). 

Blir egentlig mest frista til å bli minimalist med en eneste flyttekartong. 

Men er det noen som har bra tips på hvordan man pakker effektivt og smart? 
Veldig lett å bare slenge i det første og beste i kartongene og fylle kartong etter kartong, men det blir et kaos. 

Anonymkode: d89f1...fa5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg elsker på pakke, og hater å pakke ut 😂

Pakk ting som skal samme sted i samme eske, og merk den med hvilket rom den skal pakkes ut i, eventuelt også mer spesifikt, ala "gjesterom kommode". Flytt esken direkte til rommet det hører hjemme i på flyttedagen.

Skill mellom esker med ting du vil få behov for kjapt etter flytting, og ting som kan vente noen dager/uker med pakkes ut.

Hent tomme vinesker på polet, de er geniale til å enkelt og raskt pakke ned flasker og store glass. På Ikea og Biltema har de esker med små rom i to etasjer som gjør pakking av kjøkkenglass til en lek.

Pass på å ikke pakke eskene for tunge, typ fylle de opp med kun bøker...

Pakk kofferter, bager og sekker fulle av klær.

Det var det jeg kom på i farta, men å holde det organisert gjør iallfall utpakkingen bittelitt bedre.

.... Og når man begynner å pakke de eskene med ting som man ikke helt vet hva man skal merke, fordi de ikke hører hjemme i noe spesielt rom... Så er det med stor sannsynlighet ting du kan kvitte deg med 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Når man flytter, har man en ypperlig mulighet til å gå gjennom sakene sine og kvitte seg med alt som en ikke ønsker å ha. 

Men som over, jeg pakker rom for rom. Bruker klær og håndklær og sengetøy for å pakke inn knuselige saker. 

Skal selv flytte om ett par år. Har allerede gått gjennom sakene mine. Bruker opp alt skal brukes: såper, kremer, tannbørster, sminke osv. Alt av slike beholdere kan ta stor plass. 

Papirer er redusert. Bøker er borte. Kun ett fåtall som er igjen. Siden jeg også skal flytte til andre kanten av landet, vil også store møbler som sofa og slikt også selges. Frakten over koster for meget. 

Anonymkode: 5f9b2...6c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal muligens flytte snart og tenker på å ha et slags åpent hus der folk kan få kjøpe det jeg har. Føles lettere å selge noe enn å kaste det synes jeg. Og jeg trenger jo ikke mesteparten av det jeg har en gang. 

Anonymkode: 43973...4db

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. Flytter selv i disse dager i og i kveld går det helt rundt for meg he he. Må innrømme jeg tenkte først : det viktigste er at alt kommer i esker så jeg føler det er ... eh i boks... ha i overført betydning. Ha at alt er pakket. Har skrevet det hver kasse hadde mest av utenpå. Eller ble det mye: det som er nærmest meg her jeg står nå går i samme eske. Funker jo. Kjøkkenting blir i en ( 4-5 ) eske, bad og handler OL i en ( 7!) eske osv

da alt var pakket ned fant jeg ut at jeg har jo god tid. Da begynte jeg åpne en og en eske igjen og kvitte meg med masse greier ( kastet, solgt og gitt bort)

sååå var det kaos igjen en stund og nå er alt tilbake i esker og tenker det er viktigst og så får sortering og kvitte seg med mer skje ved utpakking

Har sterkt lyst til å kvitre meg med alt jeg har og sitte igjen med to kaffekopper og en truse. Men skal ta det på andre siden ( andre leiligheten) når jeg har gooood tid

blir litt sprø av det her og skammer meg over alt jeg eier. Selv om jeg nå har kvittet meg med enormt. Lager nå lange lister over alt som skal ut når jeg pakket ut igjen. blir bra. 

har heldigvis alt sluttet kjøpe. Det er det som er viktig

veg ikke om innlegget ga deg noe ha ha

Føler iallefall veldig med deg 😁

Anonymkode: 09984...ae1

AnonymBruker
Skrevet

Ha =ja .. to ganger i første avsnitt

AnonymBruker
Skrevet

Oj så mye feil.. sorry. Lykke til 👍

AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk gjennom hele leiligheten når vi hadde bestemt oss for at vi ville flytte, selv om vi ikke hadde startet prosessen. Det var vi veldig glade for når selve pakkingen kom, for da hadde vi kvittet oss med alt vi ikke trengte på forhånd.

Ellers går jeg relativt systematis til verks: Et område om gangen i hvert rom, og skriver ganske detaljert på esken hva som er i den (teiper et a4 ark på toppen). Bruker litt ekstra tid under pakking, men gjør å pakke opp SÅ mye enklere. Blander aldri to områder/rom i samme eske, om jeg er lei av et område og vil starte et annet sted tar jeg en ny eske.

Jeg har også samlet på bobleplast, silkepapir og annet innpakkingsmateriale i et par år, nettopp for å slippe å kjøpe til flytting 😅

Anonymkode: 79e44...71b

Skrevet

Jeg har alltid begynt strukturert, og endt opp med å bare måtte få det siste bort. Rotet sammen, og jobben med sortering må tas i ny bolig. 

Har man tid er det absolutt best å pakke strukturert, og benytte sjansen til å kvitte seg med mest mulig som ikke trenger å bli med til ny bolig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...