AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Skal lage en variant med Toro jegergryte som skal fryses ned i porsjoner, for å ha med på jobb som overtidsmat. Jeg skal ha i reinskav, gulrøtter, sopp og løk. Kan jeg bruke creme fraiche eller bør jeg bruke fløte når det skal fryses for å tines opp igjen? Kan jeg koke poteter og ha i gryta som fryses, eller blir det rar smak/konsistens på poteten når gryta skal tines opp i micro? Anonymkode: eec4c...f4d
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Jeg lager jegergryten til Toro i blant fordi sønnen min elsker den, men jeg bruker alltid rømme i sausen (ikke creme fraiche). Poteter har en tendens til å bli vasne ved gjenoppvarming etter frysing, ja. Anonymkode: 342b9...56e
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 Jeg har creme fraiche og matfløte i kjøleskapet, men ikke rømme. Hvor lenge holder ferdigkokte poteter seg i kjøleskapet? Ts Anonymkode: eec4c...f4d
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 Det går helt greit å fryse en gryte med potet. Selv om kanskje poteten blir litt vassen så skjules det i en smaksrik saus, mulig du bør dele opp potetene i biter? Jeg lager i alle fall alltid store porsjoner med lapskaus og fryser ned, og de inneholder jo en del potet. Merker ingen forskjell på smaken jeg... 😊 Anonymkode: b472e...9fb 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det går helt greit å fryse en gryte med potet. Selv om kanskje poteten blir litt vassen så skjules det i en smaksrik saus, mulig du bør dele opp potetene i biter? Jeg lager i alle fall alltid store porsjoner med lapskaus og fryser ned, og de inneholder jo en del potet. Merker ingen forskjell på smaken jeg... 😊 Anonymkode: b472e...9fb Takk! Lager nå. Kan jeg blande ut gryten med en blanding av creme fraiche og matfløte, eller bør jeg velge en av de med tanke på frysing? Ts Anonymkode: eec4c...f4d
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 Ser jeg hadde hjorteskav og ikke reinsdyrskav. Smaker det greit tror dere? Er det stor forskjell på disse? Ts Anonymkode: eec4c...f4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå