Gå til innhold

Sperre vinduet fra å kunne bli vippet opp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en leilighet som har et fortau direkte utenfor vinduet. Så nær at folk kan bare strekke ut armen og banke på ruta om de vil (lave vinduer, ikke høy første etg).

Det er sånn at det er soverommene som vender mot dette fortauet, der det passerer en del folk som skal til blokker lenger borte i gaten. Soverom ønsker jeg jo å lufte godt og lenge, og har i tidligere boliger hatt soveromsvinduet på luftegløtt fra jeg står opp til jeg skal legge meg igjen på kvelden.

Jeg føler meg ukomfortabel med å la et vindu stå åpent der det passerer så mange mennesker i løpet av en dag. De kan jo bare vippe opp vinduet og klatre inn og forsyne seg med hva de måtte ønske der inne uten at jeg merker noe, om jeg er i stuen eller på kjøkkenet.

Hva kan jeg bruke for å sperre vinduet, låse det, i lufteposisjon, der ingen kan klare å åpne det eller vippe det opp? Har du linker til konkrete og gode kvalitetsvarer som kan hjelpe med dette hadde det vært suverent. Jeg er helt grønn på dette, da jeg tidligere har bodd høyt oppe og ikke trengt å låse vinduer for sånt.

Takk for svar!

Anonymkode: f6d13...a02

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! Nå ser jeg hva dette heter! Ikke så lett å søke når man ikke aner hva man skal søke på.

Takk for linker! Den siste der så helt perfekt ut.

Anonymkode: f6d13...a02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...