Gå til innhold

Velkommen til Regnbuen

Gjest Rainbow

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Rainbow

Japp japp.

Egentlig er jeg rimelig fornøyd. Har utført siste avlusing på ungene, jeg skal til i morgen med moi selv :roll: Så er i allefall den runden ferdig.

Marsvina, vel - skal ta siste omgang med vask av bur og to gutter som skal selges i morgen, og de andre skal jeg vente litt med.

Så, sånn er status! Heldigvis har jeg ikke funnet en eneste levende lus hverken på folk eller marsvin de siste dagene....

I går var vi på familiedag i regi av forsvaret. De holdt en dag med div info til samboere/barn/foreldre og ellers pårørende av de soldatene som skal ut nå! Var veldig ok å få med seg må jeg si, selv om ungene slo seg totalt vrange halvveis i løpet, og jeg dro hjem før middagen :roll:

Begge ungene har tonnevis med energi etter en ukes ferie, så det skal bli himmelsk når jeg får en dag alene i morgen... og fremover ;)

I dag lagde jeg kylling. Helt fra starten, og den ble sinnsykt god. Med poteter og brokkoli og gulrøtter og hjemmelaget saus :sikle:

Til og med ungene forspiste seg.

Nå tror jeg det er på tide med en tur på kiosken!

Need smoke og no anna godt :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lagde jeg kylling. Helt fra starten, og den ble sinnsykt god. Med poteter og brokkoli og gulrøtter og hjemmelaget saus  :sikle:

Til og med ungene forspiste seg.

oi.. måtte du fange og slakte den selv og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den middagen hørtes god ut :sikle:

Her i huset har vi en kyllingpause nå etter at Vesla hadde den kraftige runden for ikke lenge siden..

Heldigvis hadde vi ikke hatt det rett før heller, og siden ingen av oss andre ble syke,

så kom smitten mest sannsynlig ikke hjemmefra ;)

Tar det som en trøst, og håper Ordensmannen med det fortere får lyst på kylling igjen..

(Heldigvis har han ikke fått med seg at det det gjelder fjærkre, dermed også kalkun som vi skal ha neste helg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pleier jo å være ganske flinke med å ivareta de som blir sittende hjemme når mannen blir sendt ut, hvertfall er det slik her oppe. Selvfølgelig er det mye opp til en selv også. Om man murer seg inne sier det seg selv at tiden kan bli lang, men er man flink til å benytte de tilbudene man har så skal du se tiden kan gå ganske fort :klem:

Håper starten på uka blir flotters :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rainbow
De pleier jo å være ganske flinke med å ivareta de som blir sittende hjemme når mannen blir sendt ut, hvertfall er det slik her oppe. Selvfølgelig er det mye opp til en selv også. Om man murer seg inne sier det seg selv at tiden kan bli lang, men er man flink til å benytte de tilbudene man har så skal du se tiden kan gå ganske fort :klem:

Håper starten på uka blir flotters  :vinke:

De er nok flinkere "Der oppe" enn de er her nede enda, for "Frueforeningene" er mye mer aktive der. Grunnen er jo helst at de alle kommer fra et annet sted og er med Mannen sin til "Hutaheita", mens de her nede er spredt over et større område. Selv om Mannen jobber her så er det ikke uvanlig at de bor i de nærmeste byene som er 30 og 50 minutter unna.

Mitt problem har vært at jeg sitter her med to stk unger, som jeg ikke er så heldig at jeg har så mange jeg kan spørre om kunne passe dem - HVIS det skulle være noe som skjedde for oss her nede ;)

Dermed blir man egentlig litt ufrivillig selvinnmurt, om du skjønner :roll:

So is das !!!

Fikk gitt bort to av marsvina jeg tok til meg, suverent!

Har håp om å få gitt bort de to andre som er leveringsklare også, i løpet av et par mnd. Ellers får jeg faktisk problemer :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

:klem:

skulle gjerne hatt et par marsvin jeg, om jeg hadde hatt plass. de er jo så søte! og så lager de slike herlige lyder, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rainbow
:klem:

skulle gjerne hatt et par marsvin jeg, om jeg hadde hatt plass. de er jo så søte! og så lager de slike herlige lyder, hehe!

:Nikke:

Bare si ifra du Seroxata, så skal jeg nok komme innom med et par stykker.....

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest #Spidergirl#

:klem: Det er aldri greit å bli den som sitter igjen hjemme kan eg tenka meg :klem:

Det er merkeleg ka kjærleiken får oss til å gjera. Du har iallefall barna som ein støtte også mens mannen er borte. Kor lenge er han borte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rainbow

:bursdag::bursdag::bursdag::bursdag:

JEG HAR BLITT BESTEMOR

:tommelsmil::hoppe::tommelsmil::hoppe::tommelsmil::hoppe:

Et lite mirakel....

Mens vi spiser middag plopper det plutselig ut to bittesmå, perfekt marsvinbabyer.

Jeg vet oppdrettere som har drevet i flere år som ikke har sett fødsler og her ser jeg den aller første som skjer her hos meg ;)

De er verdens nydligste små, og jeg er sikkert nesten like stolt som da jeg selv fikk små.....

:ler::ler:

:hjerte::hjertesmil::hjerte::hjertesmil::hjerte::hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest seroxata

næææh!! haha, og jeg som trodde du var blitt bestemor til mennesker!! :ler: ok, tok jeg litt feil! men weeeyh!!! :) enda flere små ulldotter, så herlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...