Gå til innhold

Velkommen til Regnbuen

Gjest Rainbow

Anbefalte innlegg

Gjest Vindelspev

*trøste litt først*

Jeg er enig med mannen din -og jeg er enig med deg. Du har sikkert helt rett i at purketrynet vet utmerket godt hva han har gjort. Men om han kan oppføre seg så moronisk og selvopptatt i bryllupet deres, tviler jeg ikke et sekund på at de sosiale antennene hans er like avstumpete i dagliglivet også.

Ergo:

Skal det være noen som helst mulighet for en grei tone, så må du -som det oppegående, rundkantete mennesket du er- ta første skritt. Prate åpent og ærlig. Kreve en reaksjon.

Sånn avslutningsvis: Purketrynet: :sinna::frustrert::twisted::pirat::sprettoy::kvalm::flekke:

:klem:

Endret av Vindelspev
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å men herreguden, hva er det egentlig som er medregna i prisen da? :overrasket: Jeg skjønner at dere syntes det var litt i overkant ja. Men er det ikke artig å planlegge hus? :-D

Leit å høre om sviger da. Synes også det hadde vært på sin plass med en unnskyldning. Men kanskje det er som mannen din sier, at han rett og slett ikke ser sin egen væremåte??

Det er ikke sikkert det hadde vært så dumt å ta fyren fatt og si det du mener. Så fremt jeg har skjønt det så er ikke forholdet alle tiders fra før av, så det kan vel ikke bli så fryktelig mye værre vel?

Stå på krava jenta mi :tommelsmil:

Endret av ~Alwa~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rainbow

Det er godt å ha dere jenter :klem:

----------------

I dag har vært en laaaang dag.

Vi har vært på sykehuset med Minsten i absolutt hele dag, for å teste ut penicillinallergien hans. Han ble først undersøkt fra topp til tå, før vi fikk første dose - som ikke var en halv dose engang- med penicillin. Så var det å sitte og vente og observere småen, kikke etter luftveissymptomer, utslett og det som verre var. Etter to timer hadde han fortsatt ikke fått noen reaksjon og han fikk da en full dose penicillin. På ny, observering og sjekking, men heller ikke denne gangen fikk han noen som helst symptomer....

Imidlertid måtte vi vente i 4 timer før de lot oss dra hjem, for å være helt sikre på at det ikke tilkom en reaksjon.

Hodet mitt holdt på å sprenges før vi var kommet halvveis, og jeg hadde seff ikke med meg hodepinetabletter. Hadde så vondt i hodet på slutten at jeg kjente meg kvalm.... Skikkelig verking i tinningene, og spesielt grusomt så fort jeg beveget meg. Mannen har en teori om at det kommer fordi jeg har trøbbel med linsene og at det er synet som plager meg sånn at jeg må fokusere og konsentrere meg sånn at jeg får så vondt. Jeg vet ikke helt, men når jeg får brillene - i løpet av denne uken håper jeg - så er det linsestopp i allefall i en mnd... Jeg HATER briller, men jeg må bare se om det kan bli bedre, både med øynene og hodepinen. Folk som ser meg påpeker jo til stadighet at jeg er rød på øya, og jeg merker stadig oftere at jeg ser tåkete og at bokstavene flyter sammen....

At jeg sitter 8 timer daglig på jobb med data hjelper nødvendigvis ikke stort :roll:

Da vi kom hjem så tok det vel omtrent en time, før Mannen dro. Han blir borte i forbindelse med møter og forberedelser til utlandsopplegget helt til fredag. Det betyr at disse to dagene blir lange og vanskelige, siden jeg må levere og hente ungene, noe som igjen ikke passer sammen med min arbeidstid og pendlingstid... Æsj altså, at han ikke kunne utsette det til neste uke, men det er jo ikke bare han det dreier seg om så :roll:

Hvis jeg kjenner antydning til hodepine i morgen så holder jeg meg mest sannsynlig hjemme. Da får det heller være. Jeg har to arbeidsdager igjen nå, og fredag bare MÅ jeg, for det er siste dagen, men jeg er helt skutt og orker ikke sitte på jobb med sånn hodepine at jeg holder på å kaste opp :tristbla:

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at sønnen din ikke er allegrisk da!

sambo er det mot pencelin.. ikke helt trygt det kanskje...

(som f.eks da venninea mi vrikka beinet i thailand.. vi dro på sykehuset,, hun hadde masse alkohol i blodet.. likevel fikk hun i sprøyte i bakken.. vet ikke hva den inneholdt.. men hadde det vært sambo og det hadde vært pencelin i den sprøyta.. hadde han vært død i dag..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest::troest::troest::troest:

Uff da... Tåpelige svigersvinet gir seg altså ikke...

Men må nok si meg ganske enig med ~Alwa~.

Det var dyrt for hus altså... Hvor mye er det som er med i prisen?

Godt å høre at sønnen ikke er allergisk mot pencilin iallfall.

Tenk, i morgen er siste dagen din på jobben!!! :hoppe::tommel:

Håper du uansett får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rainbow
Det var dyrt for hus altså... Hvor mye er det som er med i prisen?

:ler: - det er egentlig lettere å si hva som ikke er med :grine2:

Nei altså, det er med det meste, men sånn som kjøkken og badeinnredning så er det liksom billigste sort, så den biten blir litt dyrere. Samme med maling, tapet, parkett - billigste shiiiit, så det blir mer der.

Men så skal vi planere hele tomta selv og mure sålen selv, så da kan vi trekke fra 400 000 da. :roll: Fortsatt riv ruskende dyrt, menne....

En tømrer vi har snakket med sier også at det er lagt merksnodig mange arbeidstimer for snekker inn i prisoverslaget, og at han faktisk ville halvert den summen, og da kunne vi trukket fra 200 000 til, og DA begynner det å nærme seg vår magiske grense ;)

I dag var jeg hjemme :sjenert:

Har vasket tre vaskemaskiner og torturert fire marsvin :ler: - da har jeg klippet klør altså :sjarmor:

Har forresten 10 stk her hjemme nå, men har bestilt meg... ehm.... :roll: noen.... :sjenert: til ....

:sjarmor::sjarmor::sjarmor:

Nå får jeg vel trø igang med middagen....

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhoswen

Hmhmhm. Jeg er enig i at det er svinet som har oppført seg drit. Men det du gjør med å IKE ta initiativet er å LA HAM slippe unna. For han er ikke av den typen menneske som tar en konfrontasjon hvis han kan unngå å ta ansvar. Du har to valg - enten må du faktisk gjøre som mannen din sier og heve deg over det, gi faen, la det fare. Eller så må du faktisk ta det opp selv.

Og det kunne jo bli ganske gøy :sjarmor:

Se det for deg; du innkaller svinet til oppvaskmøte, du og mannen din er der begge to seff. Du snakker seff gjennom det med mannen din på forhånd, og blir enige om at om han ikke har lyst til å være den som sier noe, så skal han i HVERT FALL ikke si imot DEG - dere er teamet her.

Så holder du deg til de beviselige fakta; som flere var vitner til og som var åpenbart feil. Å begi seg inn på ord-mot-ord-diskusjoner med slike folk ender bare med et brak uansett.

Så vil oppførselen hans tale for seg selv for resten, tenker jeg, da er det bare å ta frem popcornet og se hva som skjer. Unnskylder han seg ikke, vet du jo hvem som har vunnet. Unnskylder han seg - vel, da vet du også hvem som har vunnet.

Vinn-vinn.

Det er dine to alternativer. Det redje er ikke et alternativ; at du fortsetter å la dette være et slitasjepunkt mellom deg go mannen din. Dere har kranglet flere ganger nå på grunn av dette, hvrofor skal den episoden få så stor makt over dere? Hvis DU ikke tar affære, kommer dette til å spise deg opp. JA; han burde ta initiativet, men fakta er at han ikke kommer til å gjøre det - det vet du innerst inne. Vil du ha closure, blir du nødt til å initiere oppvasken selv.

Si fra hvis jeg skal komme og banke ham - jeg er akkurat krigersk nok til å sørge for at ørene hans henger som våte lomper.

Gudd løkk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, har du bestilt deg flere marsvin? Du er da helt ute av kontroll du jente :ler:

Så godt at det gikk fint med lillegutt. Da har dere hvertfall fått sjekket ut det. Og angående huset så lønner det seg å snuse litt rundt ja. Det kan være stoooore prisforskjeller ute å gå når det gjelder diverse arbeid.

Kanskje du skulle forsøke å kutte ut linsene en stund? Mammsen min bruker briller og forsøkte seg på linser en gang, men det gikk rett og slett ikke. Hun fikk store problemer med synet og fikk betennelse på betennelse. Bruk briller en stund og la øyene hvile seg litt, så skal du se du blir bedre vet du ;)

Lykke til så mye i morgen med siste dagen på jobb :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Spidergirl#

Takk for varmende innlegg :klem: Du må lykke til på siste dagen på jobb :):)

Bra at minsten tåler pencilin då :klappe: Lykke til med fler småkryp :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj!! Her skjer det jo mye for tia!! Husplaner, ny tilværelse som hjemmeværende og svigersvinet i farta igjen!! Ikke alt som var like hyggelig nei..og da tenkte jeg vel helst på sistnevnte! Utrolig altså hvordan enkelte mennesker kan tillate seg å oppføre seg! Det hetes jo at andre ikke kan såre deg uten at du lar dem gjøre det...men så storsinnet og overbærende har jeg aldri vært! Jeg blir rasende og smålig når jeg føler meg urettferdig behandlet! Så fornuftig og rasjonell er denne dama! Jeg vender ikke det andre kinnet til uansett hva andre måtte finne på å gjøre..men prøver å tenke litt over å ikke la meg så lett provosere! Nå har svigersvin en lei tendens til å sette meg totalt ut av stand til å tenke rasjonelt... Men nå gjaldt det jo ditt svigersvin...og jeg håper bare at dere kan finne en løsning som dere alle kan leve med!!!

Dyrt hus ja...vi har gjort avtale om å kjøpe svigermors hus for 1,150000....og det er ikke så verst..Vi beregner å måtte gjøre endel kosmetiske inngrep, men det er fullt beboelig som det er! Det er helt klart dyrere å bygge nytt..men fordelen er jo at du får bestemme selv hvordan du vil ha det! Jeg får ikke drømmehuset mitt for å si det slik!! :roll::ler:

Håper du får en finfin sluttenavuka vennen!!! ;):ler:

:kyss: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ingenting å skjemmes over det da :ler: Det er leeeenge siden lus ble ansett for å være et tegn på urenslighet vettu ;)

Og når man har unger i både barnehage og skole er det fort gjort å få slike ulumskheter vet du :troest:

Hvordan gikk det på jobben i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Rainbow
Det er da ingenting å skjemmes over det da  :ler:  Det er leeeenge siden lus ble ansett for å være et tegn på urenslighet vettu ;)

Og når man har unger i både barnehage og skole er det fort gjort å få slike ulumskheter vet du  :troest:

Hvordan gikk det på jobben i dag da?

:sjenert:

Altså med hodet fullt av sånt så drar IKKE jeg på jobb :forvirret:

Min siste dag, hvor alle skal klemme - eh, neitakk :roll:

Jeg ringte til lederen min i går kveld og spurte om jeg kunne være hjemme i dag, på grunn av de nevnte omstendigheter - og siden jeg ikke ville si det til noen, og heller komme en dag til uka.

Det var heldigvis helt ok....

Men fy ..... :tristbla:

Vaskemaskina har gått i hele dag og fryseren er full av poser med klær.

:sur:

----------------

Så kommer det da også en besetning på 9 marsvin i morgen eller søndag. :roll:

Mitt eminente søskenbarn har satt seg til med en drøss marsvin, og nå skal hun flytte og må "kvitte seg" med dem. Har gitt bort i hytt og pine, og nå har hun 9 igjen, hvorav 5 står UTE :overrasket: sammen med kaniner :forvirret:

Så er det en mor med tre unger som står inne, hvor mor er syk - sannsynligvis forkjølet el. og hun har født for en uke siden. Stakkars dyr!!!

Jeg tok hele hurven, og skal forsøke og få omplassert dem til GODE hjem med tiden :roll:

Ja, jeg har jo så lite å drive med for tiden så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en god :klem: bare.

Ser det skjer mye rart her.

Hvor mange marsvin er det du har nå da? Eller har du gått ut av tellinga? :ler:

Synes heller ikke at man skal skjemmes for lus! Det smitter jo lett fra hode til hode. Synes du var lur som ikke dro på jobb og klemte alle i dag! ;) Bedre at du tar det til uka. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rainbow
Innom med en god :klem: bare.

Ser det skjer mye rart her.

Hvor mange marsvin er det du har nå da? Eller har du gått ut av tellinga? :ler:

:sjenert: Må jeg regne med de som er bestilt også da :sjenert:

Akkurat nå har jeg 10.

I morgen el. søndag har jeg 19.

Hvis ingenting skjer med noen, så har jeg bestilt 3 til i skrivende stund, så skulle jeg vel ende på 22 :roll:

Men jeg vil prøve å omplassere noen av de 9 da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...