Gå til innhold

Velkommen til Regnbuen

Gjest Rainbow

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Æsj, det var kjedelig. Men du vil sikkert trives i dyrebutikk, iallfall en liten periode? Hva med videreutdanning da?

Dyrebutikken er interessant nok for en stund, forutsatt at det ikke allerede er noen som har fått jobben. :sjenert:

Men det er ikke der jeg ser for meg å henge resten av livet liksom.

Vidreutdanning har jeg allerede vurdert og lyst til, men jeg syns det er uhyggelig vanskelig å få det til! Jeg har ikke funnet noe jeg virkelig har kjempelyst til å søke på, og det er faktisk NØDT til å være noe jeg har reell sjanse til å få jobb med etterpå. Nå bor jeg ikke akkurat i verdens navle og her oppe er det bare lærer og sykepleier. Jeg har vurdert sykepleier, men kjenner meg ganske usikker for jeg er ikke sikker på om det er en jobb jeg vil trives i :sur:

Jeg aner ikke hva jeg skal bli når jeg blir stor jeg :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindelspev

Er det uaktuelt for mannen og deg å flytte til mer sentrale strøk da? Man trenger jo ikke å bo I Oslo f.eks, det finnes mange greie småsteder rundt, og god togforbindelse/bussforbindelse. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det uaktuelt for mannen og deg å flytte til mer sentrale strøk da? Man trenger jo ikke å bo I Oslo f.eks, det finnes mange greie småsteder rundt, og god togforbindelse/bussforbindelse. ;)

Jepp. Det er uaktuelt.

Fordi Mannen har fast, god jobb han trives i, og fordi vi har unger som krever litt ekstra med hensyn til skole og trygghet. Vi vil ikke flytte eldstemann som har fått så godt tilbud fra kommunen her.. Han må føle seg trygg også, og han er dessverre en liten perfeksjonist som ikke har noen god selvtillit. Hans ve og vel står aller øverst på prioriteringslista ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet at når du har mann i forsvaret så kan du få økonomisk støtte til å starte egen bedrift/skape egen arbeidsplass ja? Jeg mener jeg leste om det på sidene deres.

Ellers så er det jo stort studiemiljø på Rena da, men som du sier så er det kanskje begrensa akkurat hva man kan studere.

Eller kanskje du kunne tatt noe kveldskurs for eksempel et stykke unna når gubben kommer tilbake? Noen kvelder i uka bør da gå fint?

Jeg vet mye skal klaffe og ting må tilrettelegges, men samtidig så tror jeg også at vi mennesker er flinke til å legge begrensninger på oss selv. Og alt går bare man legger :hjerte: og sjela i det ;)

Håper du får en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at når du har mann i forsvaret så kan du få økonomisk støtte til å starte egen bedrift/skape egen arbeidsplass ja? Jeg mener jeg leste om det på sidene deres.

Ellers så er det jo stort studiemiljø på Rena da, men som du sier så er det kanskje begrensa akkurat hva man kan studere.

Eller kanskje du kunne tatt noe kveldskurs for eksempel et stykke unna når gubben kommer tilbake? Noen kvelder i uka bør da gå fint?

Jeg vet mye skal klaffe og ting må tilrettelegges, men samtidig så tror jeg også at vi mennesker er flinke til å legge begrensninger på oss selv. Og alt går bare man legger :hjerte: og sjela i det ;)

Håper du får en fin kveld :klem:

Det er det at jeg må ha jobb når Mannen kommer tilbake. Når han er ute så har vi råd til at jeg går hjemme, men idet han kommer hjem så er vi avhengig av min inntekt også, i allefall hvis og når vi bygger hus.

Studiemiljøet på Rena består av økonomiske og noen datafaglige linjer og ingen av delene er noe for meg. Det med kveldskurs, joda, men hva i alle dager går på kveldskurs som jeg kunne hatt nytte av?

Jeg forsøker ikke å være vanskelig, og har jeg ingen andre valg så må jeg ta sykepleier eller lærer, men jeg syns egentlig det er litt synd å studere i tre år for å bli noe man egentlig ikke har så innmari lyst til - bare fordi det er få muligheter... På den andre side... :sjenert:

Forsvaret KAN støtte ved start av egen bedrift/arbeidsplass, men hva skulle jeg starte forno? Igjen bor jeg på en liten plass hvor butikker blir nedlagt stadig vekk...

Jeg vet jeg høres vanskelig ut, men jeg ser ikke helt hvordan jeg skulle få det til :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrebutikk med bare marsvin...

....men det var det med markedet og kundene da....

hmm skal ikke være lett det nei.

Er det slik at mannen din får bedre betalt når han er ute enn når han jobber i norge?

hmmmm---

hvordan jobb/utdannelse kan vi finne til rainbow da monm tru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

~ Dagens oppgaver~

Lage egg og bacon til frokost.

Rydde opp.

Sjekke dyra.

Mate dyra.

Bade Bob.

Spraye Bob.

Føne Bob.

Rulle Bob.

Gjenopplive Bob.

Lese mer i krimbøkene jeg bestilte.

Slappe av.

Ringe og plage noen.

Sjekke Bob.

Rulle Bob på nytt.

Lage middag. - TACO :sjarmor:

Spise.

Sjekke Bob.

Bade Punky?

(Spraye - føne - rulle?)

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bade Bob.

Spraye Bob.

Føne Bob.

Rulle Bob.

Gjenopplive Bob.Sjekke Bob.

Rulle Bob på nytt.

Sjekke Bob.

Bade Punky?

(Spraye - føne - rulle?)

:sove:

:overrasket: Marsvin?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...