Gå til innhold

Velkommen til Regnbuen

Gjest Rainbow

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Rhoswen

Nei, jeg mener ikke at vi ikke skal drømme. Men hvis drømmen står i mellom oss og muligheten til å være lykkelig, ville jeg synes det var dumt å dyrke den. Hvis drømmen er noe som beriker og gjør at vi søker å bli bedre, utfolde oss, finne flere ting, være det beste vi kan være, så er det bra. Men hvis drømmen er noe som ødelegger for oss selv eller andre, blir det destruktivt.

Jeg rangerer ikke din drøm, jeg grubler over nettopp menneskets (ikke dyrenes, nei ;) ) evige behov for noe annet enn de har her og nå, denne "er gresset alltid grønnere...?" følelsen som dukker opp når tilværelsen har falt til ro i ordnede former. Evig higen, jakt, undring. Selvsagt hadde ikke hjulet blitt oppfunnet hvis ikke, jeg sier ikke vi ikke skal være kreative. Men det er en linje mellom konstruktive og destruktive krefter som jeg ikke tror alle mennesker er like bevisste på.

Jeg snakker generelt, jeg snakker ikke om din drøm nå, den kjenner jeg ikke omfanget av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rainbow
Nei, jeg mener ikke at vi ikke skal drømme. Men hvis drømmen står i mellom oss og muligheten til å være lykkelig, ville jeg synes det var dumt å dyrke den. Hvis drømmen er noe som beriker og gjør at vi søker å bli bedre, utfolde oss, finne flere ting, være det beste vi kan være, så er det bra. Men hvis drømmen er noe som ødelegger for oss selv eller andre, blir det destruktivt.

Jeg rangerer ikke din drøm, jeg grubler over nettopp menneskets (ikke dyrenes, nei  ;) ) evige behov for noe annet enn de har her og nå, denne "er gresset alltid grønnere...?" følelsen som dukker opp når tilværelsen har falt til ro i ordnede former. Evig higen, jakt, undring. Selvsagt hadde ikke hjulet blitt oppfunnet hvis ikke, jeg sier ikke vi ikke skal være kreative. Men det er en linje mellom konstruktive og destruktive krefter som jeg ikke tror alle mennesker er like bevisste på.

Jeg snakker generelt, jeg snakker ikke om din drøm nå, den kjenner jeg ikke omfanget av  :)

Jeg snakker ikke om EN drøm,

mer om drømmene, lengsler og savn.

Jeg har ingen ensidig drøm jeg higer etter.

Men jeg savner et mål og en mening....

Derimot, at gresset er grønnere -

det tror jeg ikke.

Jeg er der jeg skal være,

men mitt dypere jeg er på en evig søken.

Den dagen jeg setter meg ned og sier - NÅ...

Nå er alt som det skal være...

Den dagen håper jeg ikke kommer, for jeg mener det er sunt å hige videre, og stille seg spørsmål, søke etter svar -

uten at jeg dermed sier at vi må snakke i kjærlighet feks ;)

Det kan faktisk være så enkelt som en sjelefrende på et helt annet plan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er bare bra her hos oss :)

Er på veg inn i en ny periode med stress på jobben, høsten er på sett og vis en intervall sesong av stress ;)

Vesla er nå fin igjen, og vi har begynt å senke skuldrene på hjemme fronten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rhoswen
Jeg snakker ikke om EN drøm,

mer om drømmene, lengsler og savn.

Jeg har ingen ensidig drøm jeg higer etter.

Men jeg savner et mål og en mening...

Du savner mål og mening, og vil likevel gjerne holde på evnen til å drømme og lengte? Det er ingen tvil om at det er noe av det som skiller oss fra dyrene (og barn, før de sosialiseres såpass i vår vestlige verden at de også begynner å stille spørsmål ved egen eksistens, drive med selvskading og lete etter sin egen plass i en større sammenheng - men det er en annen diskusjon) og jeg er helt for de drømmene som driver oss til utvikling. Jeg er mer usikker på de "drømmene" som driver oss til depresjoner/usikkerhet/tomhet - altså dype savn. Er de alltid av det gode?

Det kan faktisk være så enkelt som en sjelefrende på et helt annet plan...

Åh, SÅ enkelt?! :ler:

Enkleste av verden, det der med sjelefrender og sånn :ironi:

Det skal visst ikke være lett, nei... Jeg blir ikke lei av Frans av Assisi, om å endre det man kan, akseptere det man ikke kan endre og innsikt til å se forskjellen.

Det er mitt mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sunt og ha håp og drømmer,det er jo det som gjør at vi fortsetter å leve videre. Samt det vi allerede har oppnådd og gleder oss over i livet.

Stor onsdags :klem: til Rainbow.

Endret av ~Alwa~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rainbow

:grine2: :grine2: :grine2:

Marsvina er avlusa runde en.

Bare å vente i 12 dager før jeg kan ta den siste runden!

Har så smått tenkt å selge fire av de marsvina jeg tok over.

Hvis noen vil ha, så send PM ;)

------------------

Søster er på besøk.

Koselig det, hun kom på lørdag og drar i morgen.

På sett og vis blir det deilig å bli alene også,

og på fredag skal jeg siste dag på jobb.

Det skal bli deilig å bli ferdig med alt, det har vært et sant styr her nå en stund.

Lørdag tar jeg siste avlusing på folket og da skal det bli deilig å senke skuldrene!

------------------

Jeg har begynt å grue meg til Mannen drar.

24 oktober drar han ut, og da ser jeg han ikke på to mnd :tristbla:

Samtidig så trives jeg forsåvidt godt alene også....

Håper jeg klarer å sette av en del penger så vi får lagt opp til hus :)

------------------

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rainbow

Vänskapens lov

Ensamhet

Kan ha en viss sorts kvalitet

Att få rå om sitt liv

Att vara exklusiv

som raritet

Ja, tvåsamhet

Det är det svåraste jag vet

Att bara vara två

och liksom gå på tå

i sin fåsamhet

är inte lätt

Det kan gå snett

på sju miljoner

fyrahundratusen sätt...

Det kan bli barn av det

en ett tu tresamhet

Du blir allt mindre fri

Du ser med nostalgi

på din ensamhet

Den kändes bra

Det var rätt skönt

På andra sidan

där var gräset alltid grönt...

Kärleken

är inte alltid perenn

Nej, finns det nåt som står

sig tusen år så är det

VÄNSKAPEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fred: Jeg er blitt dårlig til å "besøke" deg for tiden, men nå kommer jeg en snartur innom....

Ser at du har hatt mye besøk... (les: lus). Uff. det må være stress!

:icon_neutral:

Trist at mannen din snart skal dra da. Skjønner godt at du gruer deg.

Du kommer til å glede deg ekstra mye til jul i år da skjønner jeg.... ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker at hesten min fikk lus en gang (+ at hundene har hatt det noen ganger--pga av at de var utsillingshunde).. ikke gøy det..

og tenk da å vaske en hel hest midt på vinteren.. (ikke at hesten var så stor da).. men måtte jo tørke dne godt og legge på masse dekken sp den ikke skulle fryse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om ikke annet er du halvveis i avlusinga, det er i det minste noe. Håper du har fått bukt med de.

Det går lus i barnehagen til Vesla nå, så vi sjekker ho med vått hår og kam annenhver dag. Så langt har ho ikke fått noen. Så vi håper det fortsetter slik ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann

Syns jammen at du og mannen skal ta dere litt tid til å pleie kjærligheten jeg nå disse dagene før han reiser :sjarmor: Utnytte tida som best ;)

Siden jeg reiser avgårde imorgen tidlig tenkte jeg skulle innom med en tidlig helgehilsen :)

God helg og kose deg med avlusing på lørdag (hihi) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rainbow
Men du, er det ikke siste dag på jobb i morra???

:tommelsmil::tommelsmil::tommelsmil::tommelsmil::tommelsmil:

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

:smilbla: :-D :lol::Hehe::smilorange::tommel:

JEEEEEEEJJJ

Siste jobbdag er over. Jeg har levert nøkkel, ansattkort, skapnøkkel og you name it, og kort sagt ryddet meg ut derfra!!! Oh happiness!!!!

YEeeee, Freeeeeeee baby ......

:sjarmor::sjarmor::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...