Pasha Skrevet 7. oktober 2005 #341 Del Skrevet 7. oktober 2005 her ruller dyra inn ser jeg ja... og du først. skjønte jeg ikke hva du grin sånn av.. leste nemlig at "Alle sammen har fått HUS".. tenkte kanskje du var litt rørt jeg men over at du hadde skaffet hus til alle sammen.. men så fattet jeg poenget,.. og det er heller ikke noe å skamme seg over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rainbow Skrevet 7. oktober 2005 #342 Del Skrevet 7. oktober 2005 her ruller dyra inn ser jeg ja... og du først. skjønte jeg ikke hva du grin sånn av.. leste nemlig at "Alle sammen har fått HUS".. tenkte kanskje du var litt rørt jeg men over at du hadde skaffet hus til alle sammen.. men så fattet jeg poenget,.. og det er heller ikke noe å skamme seg over... ← Jeg vet at alle sier det, men jeg syns det er helt grusomt.... Jeg har aldri vært veldig hysterisk, eller ... Joda, edderkopper er min aller størsteste fæleste hysteriske dumme umotiverte frykt på det planet, men likevel... Har alltid rynket på nesa av den hysteriske nabokjerringa som hiver buksa når guttungen har satt seg på en råtten trestamme full av mark, men..... Det er så Jeg kjenner liksom det klør overalt, og etter å ha vært inne på internett å sett bilder av de ekle skapningene så vurderte jeg faktisk å barbere vekk alt håret.... Men joda, jeg vet alt det der, helsesøster har pjattet med meg alle de ... ehm.... tre, fire eller var det fem gangene jeg har ringt henne. I dag... Hysterisk... Nope Men det er himla ekkelt asså!!!! Vikke ha sånt i mitt hus jeg... Nå har vi tatt kur da, og i morgen tidlig skal alt vaskes ut, kammes til hodebunnen blør og vaske alle sengklær... Igjen .... - til alle dere flotte jenter, setter stoooor pris på dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest #Spidergirl# Skrevet 7. oktober 2005 #343 Del Skrevet 7. oktober 2005 Lus er fælt eg føler med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 8. oktober 2005 #344 Del Skrevet 8. oktober 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rainbow Skrevet 8. oktober 2005 #345 Del Skrevet 8. oktober 2005 Noen som kan gi meg et liv her --------------- Ok. Nå har det gått i ett siden jeg stod opp. Vaske hår. Kamme. Kamme. Kamme. Vaske neste hår. Kamme. Kamme. Kamme. Osv.... Så, skifte av sengetøy... Igjen. Vasking av sengetøy. Legge sammen gårsdagens vaskede tøy. Henge opp dagens. Vaske mer tøy.... --------------- Fyrst når to men'skje kan sei til kvarandre; gå der du vil, du er du! Gjer det du vil, eg er eg - fyrst då kan to men'skje eiga kvarandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola Skrevet 9. oktober 2005 #346 Del Skrevet 9. oktober 2005 Uff... Så kjipt med lus... Håper snart at alle lus er ute av hus! Flink til å rime eller??? Men du... 22 stk!!!!!!! WOW! Natta- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest #Spidergirl# Skrevet 9. oktober 2005 #347 Del Skrevet 9. oktober 2005 kossen går det i operasjon avlusing? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rainbow Skrevet 9. oktober 2005 #348 Del Skrevet 9. oktober 2005 Alle marsvina jeg har tatt imot til omplassering har også lus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 9. oktober 2005 #349 Del Skrevet 9. oktober 2005 stakkar rainbowen vår flaks skulle du ikke ha nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 9. oktober 2005 #350 Del Skrevet 9. oktober 2005 uha, lus er forferdelige vesner!! eksen min klarte å smitte meg med krypa ei gang, jeg taklet det ikke!! å se dyra krype rundt der oppi, og kjenne de tusle der... og etter kuren, når du drar av alle de døde skrottene !! æsj! Så du har min dypeste medfølelse!! er et herk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 10. oktober 2005 #351 Del Skrevet 10. oktober 2005 uha, lus er forferdelige vesner!! eksen min klarte å smitte meg med krypa ei gang, jeg taklet det ikke!! å se dyra krype rundt der oppi, og kjenne de tusle der... og etter kuren, når du drar av alle de døde skrottene !! æsj! Så du har min dypeste medfølelse!! er et herk!! ← ÅHHHHHHÅahhahajjfsfashf tenk å skremme meg så tidlig på morgenen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. oktober 2005 #352 Del Skrevet 10. oktober 2005 Kan det være der dere har fått de fra kanskje? Hvordan avluser du marsvin da? Litt drastisk å putte dem i fryseren kanskje Hvordan har resten av helga vært da Rainbow? Nå er du hvertfall ferdig på jobb og hjemmeværende husmor Håper du får en ypperlig start på uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 10. oktober 2005 #353 Del Skrevet 10. oktober 2005 Kan det være der dere har fått de fra kanskje? Hvordan avluser du marsvin da? Litt drastisk å putte dem i fryseren kanskje ← Du er så luuuuuuuuuur, Alwa! Det må jo være en ypperlig måte! Synes jeg ser Rainbow der hun putter de små stakkars nøstene i fryseren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rainbow Skrevet 10. oktober 2005 #354 Del Skrevet 10. oktober 2005 Kan det være der dere har fått de fra kanskje? Hvordan avluser du marsvin da? Litt drastisk å putte dem i fryseren kanskje Hvordan har resten av helga vært da Rainbow? Nå er du hvertfall ferdig på jobb og hjemmeværende husmor Håper du får en ypperlig start på uka ← Operasjon avluse 18 stk marsvin er i gang. 4 done, 14 to go Det foregår IKKE ved hjelp av frysing nei Åsså ringte jeg leder på torsdag og spurte om jeg kunne ta igjen fredagen, siden lus visstnok ikke er god nok grunn til å sitte hjemme fra jobb... Men det var greit, så jeg skal på jobb siste gang kommende fredag.... Ellers tar 18 stk marsvin en god del jobb, særlig når det er tre morløse unger på 1 uke og en drektig - sprekker når som helst- hunn Du er så luuuuuuuuuur, Alwa! Det må jo være en ypperlig måte! Synes jeg ser Rainbow der hun putter de små stakkars nøstene i fryseren... ← Sånn kan man ikke gjøre vaffal ------------------ Joda, det tar mye tid, men visst er det gøy. De nyankomne er selvsagt "hur søta som helst", og vil være kjempeflotte kjæledyr til en familie!!! Søte, morsomme, aktive (på dagen) og hvem kan vel ikke ha bruk for en ekstra liten venn eller to Jeg skal selvsagt forsøke å omplassere mesteparten av disse som kom hit nå, jeg tok dem jo kun fordi de ble dårlig behandlet og jeg har dårlig erfaring med eierens vurderinger når de blir gitt bort i hytt og pine. Som sagt døde jo marsvinbabyenes mamma natten før jeg fikk dem, uten at noen hadde gjort noe forsøk på å hjelpe henne eller ta henne til dyrlegen når de så hun var syk Nei, jeg har ingen umiddelbare planer om å starte marsvinomplassering, men man må jo forsøke, når man ser dyr som lider - sant So long - flere dyr som skal vaskes med luseshampo for hund/katt - for det er sånn man tar knekken på teite lus you know Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 10. oktober 2005 #355 Del Skrevet 10. oktober 2005 Marsvin på lusekur ja Kan tenke meg at det er litt av en jobb å avluse hele gjengen. Du er jammen meg en god marsvinmor du Rainbow :rosasmil: Du har et stort hjerte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rainbow Skrevet 10. oktober 2005 #356 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Tanker i en stille stund. Er dette livet... Er dette alt... Tanker som flyr, kretser omkring valg. Valg som er tatt og valg som skal tas... Valg jeg angrer på, og valg jeg ser er riktige. Men de valgene jeg angrer på - er de mindre riktige... Nei, jeg vet at de måtte tas, jeg vet at jeg måtte velge som jeg gjorde. Jeg kjenner likevel en sorg. En smerte og et savn... Tomrom. Blikket mitt som ser ut i natten. Jeg ser den klare stjernehimmelen. Så ser jeg inn i meg selv... Og jeg ser så mye, så klart, så riktig. Og så galt. Jeg ser meg selv, men ikke mange gjør det... Tankene mine, de har bur omkring seg. Jeg kan ikke la dem gå sine egne veier... For mange drømmer, for mange knuste håp, og for mange håpløse ønsker... Jeg er en drømmer. Uten dem er jeg ingenting. Min verden er ikke nok for meg. Jeg lever, jeg eksisterer, men kun i drømmene ER jeg.... Kan verden bli nok.... Kan jeg lære meg å se realiteten som en glede, se virkeligheten som den er - og kjenne at jeg lever... Jeg har lært mye. Sett mange nye sider ved meg selv. Men jeg er fortsatt innestengt i buret mitt, låst dit inn av mine egne verdier, mine egne mål og meninger. Jeg kjenner meg som en fugl i bur. Jeg har selv låst, og kastet nøkkelen. Jeg ser ingen åpning....... Endret 10. oktober 2005 av Rainbow Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rhoswen Skrevet 10. oktober 2005 #357 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Jeg ser en liten gutt i Pakistan, som forteller om hvordan taket raste over dem. Kanskje så mye som 40.000 døde, og uendelig mange flere hjemløse. Ikke vann, medisiner, mat. Prøver å ta det skikkelig innover meg, slik at våre latterlige velstandsproblemer vil blekne og riste inn i meg at hvem jeg begjærer og hva jeg måtte ønske er en bitteliten bit og en bagatell, at det jeg er tildelt er mer enn de fleste får. Likevel... Tanen om at dette er As good as it gets, slår meg stadig. Hvorfor? Hvorfor er det så vanskelig for oss heldige mennesker å være grunnleggende, basic, delirisk lykkelige over luksusen og friheten, varmen, mette mager og oversiktlige forhold? Kanskje vi bare er skapt for drømmer. De som lever slik som de ulykkelige, knuste, menneskene på Tv-skjermen drømmer om å være som deg og meg. Vi drømmer om det vi velger bort eller føler vi har mistet/ikke kan få. Noe må det være. Menneskelig atferd slutter ikke å undre meg. Håper du tar runden da - du vet, denne mini-sorgprosessen vi går igjennom når forventinger og håp ikke går helt i boks. 1. Sjokk 2. Fornektelse 3. Forhandlinger 4. Sinne 5. Aksept eller deromkring. Endret 10. oktober 2005 av Rhoswen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 11. oktober 2005 #358 Del Skrevet 11. oktober 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rainbow Skrevet 11. oktober 2005 #359 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Hvorfor er det så vanskelig for oss heldige mennesker å være grunnleggende, basic, delirisk lykkelige over luksusen og friheten, varmen, mette mager og oversiktlige forhold? Kanskje vi bare er skapt for drømmer. De som lever slik som de ulykkelige, knuste, menneskene på Tv-skjermen drømmer om å være som deg og meg. Vi drømmer om det vi velger bort eller føler vi har mistet/ikke kan få. Noe må det være. Menneskelig atferd slutter ikke å undre meg. - men i det samme øyeblikket som de mennesker du beskriver får de basale behov dekket vil deres drømmer og ønsker bestå av helt andre ting!!! Er vi dårlige mennesker fordi vi ikke klarer å være happy - as is, eller?!? Jeg syns noe av det som gjør enkelte mennesker fantastiske er nettopp alle drømmene, håpene, ønskene og meningene. Alt som finnes i hodet deres... Ved å være fornøyd med dagens tilstand, glad for å ha mat, drikke og tak over hodet - da syns jeg faktisk du tar fra oss noe av det som gjør oss forskjellige fra dyr.... Jeg ser helt klart poenget ditt Rhoswen, men mener du at vi ikke har rett til å drømme fordi vi har det så godt som vi har?? ------------------------ Dagene går. Høsten er total, og jeg føler meg på en måte litt som den. Litt deppa liksom. Jeg gleder meg til vinteren kommer med sitt hvite dekke, og gjør alt penere, lysere og morsommere.... Jeg var helt på høyden en stund. Levde slik at jeg kjente meg selv sitre... Så falt jeg ned i en dyp dal. Nå er jeg mer midtmellom. Går i en endeløs rekke av dager som er hverandre lik, og som bare forsvinner bak meg. Hverken eller.... - mer som en venten... Jeg venter ikke på noen. Men jeg har forandret meg enormt.............. Endret 11. oktober 2005 av Rainbow Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola Skrevet 11. oktober 2005 #360 Del Skrevet 11. oktober 2005 Heeei, Håper virkelig du føler at ting blir litt lysere etter hvert... Bare innom med en og en Tenker på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå