Nailill Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Hei, jeg (kvinne 34) og min mann (41 år) prøver å få barn. Jeg tok ut spiralen i januar og ble gravid i mars. Vi hadde trodd, etter å ha lest om andre at det ville ta lengre tid, men ble kjempe glade når vi fant ut av graviditeten i mars. Jeg spontanaborterte etter 6 uker. Det gikk forsåvidt greit, da man vet at det er vanlig. Vi prøvde igjen når blødningen ga seg og jeg ble gravid nå i april. (Jeg hadde ikke fått mensen i mellom) men spontanaborterte igjen. Denne gangen ble sorgen større. Mye fordi man tror at etter 1 spontanabort vil det sitte neste gang. Har noen her hatt to spontanaborter etter hverandre og hatt en vellykket graviditet etterpå? Man begynner å tenke alle slags rare tanker. Kanskje jeg stresset for mye, jeg spiste salami før jeg viste at jeg var gravid, har jeg drukket for mye kaffe før jeg fant ut av graviditetene. Kjenner at jeg tenker at nå skal jeg forberede meg skikkelig. Kun næringsrik mat, ingen kaffe osv. Men har det noe hensikt?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Jeg har Eller en spontanabort i uke 8 og en MA i uke 11. Ble gravid igjen etter 3 måneder begge gangene. På 3.forsøk satt den og har i dag en 1-åring. Det er jo dessverre normalt, men man er jo litt uheldig med at det skjer 2 ganger etter hverandre. Men ville ikke bli for bekymret, selv om jeg vet det er lett. Anonymkode: 28c13...bc8
Nailill Skrevet 21. april 2021 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2021 Hei og takk for svar. Gratulerer med 1-åringen! Godt å høre at det ordnet seg for deg. Det gir meg håp! Gjorde du noe annet 3.gangen eller fortsatte du som tidligere?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 Jeg hadde først en MA (oppdaget i uke 13), så en SA i uke 8, så en SA i uke 6, så en SA i uke 5, og tilslutt et fullført svangerskap og en frisk liten jente. Anonymkode: 8e9d5...efe
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg hadde først en MA (oppdaget i uke 13), så en SA i uke 8, så en SA i uke 6, så en SA i uke 5, og tilslutt et fullført svangerskap og en frisk liten jente. Anonymkode: 8e9d5...efe Meg igjen - jeg gjorde akkurat det samme alle svangerskapene. Holdt kostholdsrådene (kanskje litt mye koffein til tider), tok folat, fikk mindre trim enn jeg burde. Men altså ingen endringer fra svangerskapene som gikk galt og til det der alt gikk bra. Anonymkode: 8e9d5...efe
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 Hei, Så trist å høre! Det positive er at du blir gravid. Det er veldig vanlig å miste, dessverre. Jeg har to venninner som mistet to ganger etter hverandre i fjor. De er begge gravide nå og har termin om to måneder. Jeg var også gravid, men mistet i høst. Ble gravid på første forsøk da vi prøvde igjen og foreløpig går svangerskapet bra. Håper det ordner seg for dere! Anonymkode: b70ee...589
Hopptimisten Skrevet 21. april 2021 #7 Skrevet 21. april 2021 (endret) Jeg føler virkelig med deg! Å miste flere ganger på rad er ubeskrivelig vondt💔 Under prøveperioden opplevde jeg selv 3 aborter på rad i løpet av en periode på 1,5 år, og blodprøver ble tatt for å utrede for habituell abort. Det var ingenting galt med blodprøvene hos hverken meg eller mannen, og min fjerde graviditet resulterer nå endelig i baby☺️❤️ Det kan være tilfeldig at du har opplevd to aborter på rad. Håper din neste graviditet resulterer i baby nå☺️🤞🏼 Endret 21. april 2021 av Hopptimisten
tussi84 Skrevet 21. april 2021 #8 Skrevet 21. april 2021 Jeg hadde 2 Sa, og så en MA etter hverandre. Første Sa i mars 2018 i uke 7, andre SA i sept 2018. MA var i august 2019. Ble gravid igjen for fjerde gangen i jan 2020, og da beholdt jeg barnet. Fikk en sønn i oktober i fjor. Jeg levde som vanlig mellom graviditetene. Jeg spiste spekemat, drakk kaffe og cola zero, og det gjorde jeg også i begynnelsen av graviditetene før jeg visste. Drakk kun noe cola zero i i svangerskapene, men godt innenfor daglig anbefalt mengde. Som regel er det ingenting man kan gjøre for å forhindre at man mister. Håper på bedre lykke for dere neste gang.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #9 Skrevet 21. april 2021 Jeg ble lett gravid 1.gang, fikk en frisk gutt. Ble lett gravid 2.gang også, men det endte dessverre med dødfødsel. Etter det brukte vi lang tid på å bli gravide igjen (psyken var litt på utur) ble gravid igjen, men hadde da 3 spontanaborter på 10mnd. Ble gravid for 4.gang på 11mnd og da gikk det endelig bra, lille baby er 6mnd nå 😊 fikk blodfortynnende siste gangen av privat gynekolog. Anonymkode: 4682e...814
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #10 Skrevet 21. april 2021 Begge mine 2 første svangerskap ente i SA. Fikk en sprøyte etter siste SA da de fant ut at jeg og barnefar hadde forskjellig blodtyper og det var årsaken. Har 2 friske barn nå idag 😊 Anonymkode: 84d17...e57
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #11 Skrevet 21. april 2021 Jeg har opplevd MA i uke 11 og 3 mnd senere SA så tidlig som uke 4. Å miste flere ganger på rad er en påkjenning, ta vare på deg selv. Salami og kaffe har ikke noe skyld i dette. Ta godt vare på deg selv nå og mest sannsynlig kommer dette til å gå fint. For min del hjalp det å gå til en gynekolog som hadde god peiling på fertilitet og infertilitet. Jeg fikk en sjekk for å se om alt var greit og det var det. 4 mnd etter ble jeg gravid på nytt og det ble det baby av:) Anonymkode: 3402e...1ec
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #12 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Begge mine 2 første svangerskap ente i SA. Fikk en sprøyte etter siste SA da de fant ut at jeg og barnefar hadde forskjellig blodtyper og det var årsaken. Har 2 friske barn nå idag 😊 Anonymkode: 84d17...e57 Det skal vel litt mer til enn at foreldrene har forskjellige blodtyper, så her er det noe du utelater. Utdyp gjerne. Anonymkode: c74a2...788
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #13 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det skal vel litt mer til enn at foreldrene har forskjellige blodtyper, så her er det noe du utelater. Utdyp gjerne. Anonymkode: c74a2...788 Du kan Google, Det hadde noe med at barnefar og jeg hadde forskjellige blodtyper og husker ikke om det var jeg eller fosteret som dannet antistoffer som gjorde at fosteret døde. Er ganske mange år siden dette skjedde, så husker ikke alt. Anonymkode: 84d17...e57
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #14 Skrevet 21. april 2021 Hadde 3 SA etter hverandre. Skjønte noe var galt. Hadde behov for progesteron tilskudd. Etter det ble jeg gravid igjen å det var et vellykket svangerskap. Om du aborterer igjen er det greit å få det sjekket. Anonymkode: 1b2b9...eb7
Nailill Skrevet 22. april 2021 Forfatter #15 Skrevet 22. april 2021 Takk for alle svar, blir så rørt over at dere har hatt dere tid til å svare. Det var igår, på jobb jeg hadde SA nr. 2, så jeg kjenner at "følelsene er all over the place" og er ganske frynsete akkurat nå. Det føles så brutalt å bare stå opp, ta på bind og dra på jobb for å late som om at alt er greit. Jeg er ganske ny i jobben, så har ikke så veldig lyst til å fortelle at vi prøver å få barn enda. .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå