Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært gift i 20 år, prøver å fortelle at han må ned i vekt, begynne å trene, men han blir bare så irritert. Tar lang tid før han da vil prate.. Han trente mye før, nå er det sofa, tv, tlf og snack. Når maten settes frem klarer han ikke å stoppe. Og helt ærlig så mister jeg bare mer og mer lysten på han. 

Anonymkode: e776b...c19

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det direkte, uten å pakke ting inn. Menn tar ikke hint. Be han gå til lege og få sjekket vekt, blodtrykk ++ og si han skal gå på et ernæringskurs e.l. I mellomtiden får du lage maten og legge opp riktig mengde mat på hans tallerken og sørge for at han kun får tildelt mengde mat i seg. Hva er hans alternativ? At du går fra han?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Troyamin skrev (43 minutter siden):

Si det direkte, uten å pakke ting inn. Menn tar ikke hint. Be han gå til lege og få sjekket vekt, blodtrykk ++ og si han skal gå på et ernæringskurs e.l. I mellomtiden får du lage maten og legge opp riktig mengde mat på hans tallerken og sørge for at han kun får tildelt mengde mat i seg. Hva er hans alternativ? At du går fra han?

Jeg har sagt det, familien hans har sagt det. Han er ikke alt for stor enda, men han prøver ikke å stoppe det negative løpet gan er i... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt jeg er bekymret for han, helsen og fremtiden og at jeg vil at han skal gå ned i vekt. Jeg hadde sagt han måtte slutte å oppføre seg som en unge, bestille en legetime for en helsesjekk og jeg ville støttet opp 100%. Jeg ville laget maten (jeg er den som kan lage mat og har kunnskap om hva man bør/bør ikke spise). Jeg ville laget spennende, men sunne retter for å vise at han ikke kom til å sulte, for det er det jeg tror mange menn frykter. Matcho mat rett og slett. Jeg ville motivert til å gå turer, fisketurer, sykling, golf whatever mannen din syns er gøy. 

Hadde han blitt irritert på meg fordi jeg bryr meg om han hadde jeg blitt irritert tilbake, og DET liker ikke mannen min. 

Anonymkode: 64a4e...38e

• Liker 3
Skrevet
Troyamin skrev (52 minutter siden):

Jeg er helt enig. Men jeg humrer litt med tanke på hvordan svarene i en tråd hadde blitt dersom en kvinne hadde skrevet at mannen hadde gitt henne beskjed om at hun var blitt feit og startet med å rasjonere mat til henne.

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har sagt det, familien hans har sagt det. Han er ikke alt for stor enda, men han prøver ikke å stoppe det negative løpet gan er i... 

Så igjen, hva er alternativet hans? Og ditt?

Brunello skrev (2 minutter siden):

Jeg er helt enig. Men jeg humrer litt med tanke på hvordan svarene i en tråd hadde blitt dersom en kvinne hadde skrevet at mannen hadde gitt henne beskjed om at hun var blitt feit og startet med å rasjonere mat til henne.

Skjønner hva du mener.  Selv om keg hadde sagt akkurat det samme hvis det var motsatt vri. 

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (3 minutter siden):

Så sant! Da hadde svarer vært noe annet. Mer som "hvis han ikke vil ha deg sånn du er så dump han!" 🤭

Men jeg vil svare det jeg mener for begge kjønn.. Bli med! Si til han at nå må VI skjerpe oss, lag sunn mat sammen, gå turer sammen og tren sammen. Bli enig om bare snacks på lørdager, og lag sunnere middager. Men gjør det på en rolig livsendrende måte. Ikke sett han på diett. Men heller endre livstil til noe dere kan leve til i mange år. 

Anonymkode: 445d7...7fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Troyamin said:

Si det direkte, uten å pakke ting inn. Menn tar ikke hint. Be han gå til lege og få sjekket vekt, blodtrykk ++ og si han skal gå på et ernæringskurs e.l.

Dette ER jo å pakke inn ting. Saken kjerne er at hun ikke finner ham tiltrekkende, ikke at han holder på å dø av fedme. Hva om han går til legen, og det viser seg at på tross av litt høy BMI er helsa hans helt kurant?

Hvis utseende er problemet, ikke prøv å late som det er helse.

Anonymkode: c874b...763

• Liker 3
Skrevet

Er det aktivitet dere kan gjøre sammen, slik at han kommer i gang? Og kan dere ha fokus på sunn mat sammen? Og ikke minst at det ikke er nødvendig å lage så store middager? 

Jeg hadde ikke tatt det så greit hvis mannen min sa at jeg måtte slanke meg. Men jeg hadde vært mer positiv hvis han ville at vi skulle være mer aktive og bevisste på matinntak sammen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette ER jo å pakke inn ting. Saken kjerne er at hun ikke finner ham tiltrekkende, ikke at han holder på å dø av fedme. Hva om han går til legen, og det viser seg at på tross av litt høy BMI er helsa hans helt kurant?

Hvis utseende er problemet, ikke prøv å late som det er helse.

Anonymkode: c874b...763

Det er jo ikke å pakke inn ting og si til mannen at han er feit! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vært gift i 20 år, prøver å fortelle at han må ned i vekt, begynne å trene, men han blir bare så irritert. Tar lang tid før han da vil prate.. Han trente mye før, nå er det sofa, tv, tlf og snack. Når maten settes frem klarer han ikke å stoppe. Og helt ærlig så mister jeg bare mer og mer lysten på han. 

Tja... Hvordan ville du selv ha blitt fortalt at du var overvektig og at mannen din finner deg mindre og mindre tiltrekkende?

Anonymkode: 44f08...1cc

• Liker 7
Skrevet

Det som har funket best hos oss, er å dra hverandre med. Altså at den som er i en god flyt med trening, drar den andre med seg. Feks at vi sier «etterpå skal jeg i alpinbakken og løpe motbakkeintervaller. Skift nå a, så blir du med. Er mer motiverende å gjøre det sammen»...feks...

det som ofte skjer om man blir «dratt med/motivert» med ut å trene, er at man raskt kommer inn i flyten igjen og får tilbake egenmotivasjonen 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes ærligt at du burde gå ifra han, sånn at han kan finne seg en flott dame som setter pris på han som han er, uavhenging av vekt eller ikke :)

Anonymkode: b7e3b...ce5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

"Du, nå syns jeg du bør tenke litt på helsa fremover. Du er på vei opp i vekt, og du vet det selv. Er det ikke bedre å ta tak nå før det blir for ille? Jeg skal støtte deg hele veien, og jeg lager gjerne sunnere mat og blir med på tur".

Anonymkode: d4288...1da

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dump han, så han kan finne noen bedre enn deg, som faktisk elsker han og ikke teller kiloene.

Jeg har selv lagt på meg, men ikke blitt noe mindre elsket, fordi han blir forelsket i meg og ikke hva jeg veier.

Skjønner godt at han blir sur. Er ikke noe kompliment å få når partneren kun liker deg for vekta og ikke noe annet. Jeg hadde stikki, dersom du har så begrenset kjærlighet.

Anonymkode: 7ea1e...98b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å belønne han? F. eks. når han går ned et visst antall kilo får han tilgang til rumpehullet ditt, så et visst antall kilo får han sprute i munnen din osv.?

Anonymkode: 669aa...c8f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med han vel? Er han døv?

Dessuten må motivasjonen komme fra han selv. Du kan ikke tvinge noen til å endre livsstil

Anonymkode: 5d469...a77

AnonymBruker
Skrevet

Dumper han selvfølgelig ikke, etter 30 år sammen er vi veldig glad i hverandre. Det er mye mer enn sex som holder oss sammen. Men savner en aktiv mann, en som brydde seg om formen sin, en som ikke bare sitter foran tv og mobil med potetgull i hånda

Skrevet

Her ville jeg sagt det som det er at du ikke finner den gnisten som var før, si at han rett og slett ikke blir like tiltrekkende når han legger på seg. 

Dette synes jeg forresten man skal kunne si uavhengig kjønn, at noen blir butthurt får bli deres problem. Fedme er og blir ett problem i forhold og i samfunnet ellers. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva med å belønne han? F. eks. når han går ned et visst antall kilo får han tilgang til rumpehullet ditt, så et visst antall kilo får han sprute i munnen din osv.?

Anonymkode: 669aa...c8f

:hakeslepp:

Anonymkode: 64a4e...38e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...