AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Datteren min på 11 år ble invitert til en venninne på overnatting på fredag. Dette er en venninne som har flyttet og det er nå lenge siden de har sett hverandre. Har takket ja til invitasjonen. En time etterpå kom det invitasjon til bursdag fra en i klassen. Vet datteren min har veldig lyst til dette og. Hadde dere takket nei til bursdagen pga andre planer eller spurt om det passer med overnatting fra lørdag til søndag i stedet? Eller blir det frekt? Å avlyse overnatting er ikke aktuelt da venninnen gleder seg veldig. Anonymkode: d1647...880
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Når på dagen er bursdagen da? Er ikke mulig å dra i bursdag først og så på overnatting? Anonymkode: 2dfc0...2e9 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 Jeg ville kontaktet foreldrene til hun som ønsket overnatting og spurt om det er mulig å flytte til lørdagen. Anonymkode: b5ad4...c72 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når på dagen er bursdagen da? Er ikke mulig å dra i bursdag først og så på overnatting? Anonymkode: 2dfc0...2e9 Nei, desverre. Bursdagen er på eftan, så blir for seint med overnatting etterpå. TS Anonymkode: d1647...880
Trolltunge Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 Jeg hadde tatt kontakt med foreldrene til barnet som skulle ha overnatting, forklart dilemmaet og så hadde vi antagelig funnet løsning. Komme etter besøket, eller forskyve overnatting til lørdag. 6
Blomsterpotta Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 Jeg ville spurt om overnattingen kunne flyttes til dagen etter. Jeg ville ikke sett på det som frekt om jeg fikk info om at hun også er bedt i bursdag samme dag. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #7 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Datteren min på 11 år ble invitert til en venninne på overnatting på fredag. Dette er en venninne som har flyttet og det er nå lenge siden de har sett hverandre. Har takket ja til invitasjonen. En time etterpå kom det invitasjon til bursdag fra en i klassen. Vet datteren min har veldig lyst til dette og. Hadde dere takket nei til bursdagen pga andre planer eller spurt om det passer med overnatting fra lørdag til søndag i stedet? Eller blir det frekt? Å avlyse overnatting er ikke aktuelt da venninnen gleder seg veldig. Anonymkode: d1647...880 Jeg ville spurt om lørdag-søndag kunne passet i stedet for overnatting, men samtidig få fram at hvis det ikke gjør det så kommer datteren uansett. Si at det dukket opp en bursdag og at datteren din gjerne kunne tenke seg å få meg seg begge deler om mulig. Passer ikke det alternativet så drar datteren på overnatting uansett, som først avtalt. Anonymkode: ab66a...83e 15
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #8 Skrevet 21. april 2021 Jeg ville takket nei til bursdagen og ja til overnatting. Det blir jo en haug med nærkontakter om hun skal gjøre begge deler. Anonymkode: 8001f...e20 6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #9 Skrevet 21. april 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde dere takket nei til bursdagen pga andre planer eller spurt om det passer med overnatting fra lørdag til søndag i stedet? Eller blir det frekt? Anonymkode: d1647...880 Når ble venninnebesøket avtalt? Hvis det har vært avtalt lenge ville jeg ikke spørre om det kunne flyttes. Anonymkode: 01bcc...688 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #10 Skrevet 21. april 2021 Det er to dager til. Hos oss er helgen planlagt, med alles aktiviteter, middager er kjøpt inn, med mer. Ville blitt fryktelig irritert om noen ringte og sa "kan vi ikke gjøre det slik, i stedet for sånn vi avtalte for lenge siden". Ville selvfølgelig lært barnet at man holder seg til det man lovet først, selv om det dukker opp noe mer spennende etterpå. Og med det droppet å komme i kategorien "curlingforeldre". Anonymkode: d73b9...2b2 3
GammelKaktus Skrevet 21. april 2021 #11 Skrevet 21. april 2021 Nja hvis man ser bort fra smittefaren her ved å overnatte hos et menneske man ikke er i kohort med.. Man holder seg til det man har avtalt først. Kjenner man foreldrene godt så kan man jo spør om det passer på lørdag heller, men hadde dere kjent hverandre så godt så hadde du vel ikke spurt her. Regner med invitasjonen til bursdag kom igår eller i dag, det er lovlig seint synes jeg. Alltid greit med en full uke fra man leverer ut invitasjonen til man skal ha selskap. Har man på fredagen leverer man fredag uken før, mange legger jo planer i helgene for neste helg 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #12 Skrevet 21. april 2021 Har dere ikke korona? Bortsett fra det, så kan dere jo spørre om overnattingen kan flyttes, hvis nei, takk nei til bursdag. Hvis ja, problem løst. Anonymkode: 7e448...df0 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #13 Skrevet 21. april 2021 Overrasket over at så mange ville spurt om å flytte på overnattingen. Synes det er litt på kanten. Hun er bedt i en barnebursdag, det er ikke sånn at dere glemte hun skulle i bryllup. Synes det er veldig sent å spørre om en hel familie kan endre sine planer, fordi dere heller vil noe annet. Anonymkode: fc19f...df4 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #14 Skrevet 21. april 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Overrasket over at så mange ville spurt om å flytte på overnattingen. Synes det er litt på kanten. Hun er bedt i en barnebursdag, det er ikke sånn at dere glemte hun skulle i bryllup. Synes det er veldig sent å spørre om en hel familie kan endre sine planer, fordi dere heller vil noe annet. Anonymkode: fc19f...df4 Det er jo ikke sikkert de har noen planer, det finner hun bare ut ved å spørre. Kanskje kjenner hun dem godt nok til å vite om de er den typen familie som pleier å fylle helgene eller ikke, da kan hun jo i tilfelle ta det med i vurderingen. Anonymkode: 7de09...d87 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #15 Skrevet 21. april 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Overrasket over at så mange ville spurt om å flytte på overnattingen. Synes det er litt på kanten. Hun er bedt i en barnebursdag, det er ikke sånn at dere glemte hun skulle i bryllup. Synes det er veldig sent å spørre om en hel familie kan endre sine planer, fordi dere heller vil noe annet. Anonymkode: fc19f...df4 Det er jo bare å spørre, ingenting galt i det. Hva er det som er så på kanten med dette? Anonymkode: d3902...805 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #16 Skrevet 21. april 2021 42 minutter siden, AnonymBruker said: Det er to dager til. Hos oss er helgen planlagt, med alles aktiviteter, middager er kjøpt inn, med mer. Ville blitt fryktelig irritert om noen ringte og sa "kan vi ikke gjøre det slik, i stedet for sånn vi avtalte for lenge siden". Ville selvfølgelig lært barnet at man holder seg til det man lovet først, selv om det dukker opp noe mer spennende etterpå. Og med det droppet å komme i kategorien "curlingforeldre". Anonymkode: d73b9...2b2 Seriøst? Legger dere såpass rigide planer at du ikke bare hadde blitt litt, men fryktelig irritert om noen lurte på om planene kunne endres? Er det ikke litt vanskelig å ha barn når man lever sånn? Anonymkode: d3902...805 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #17 Skrevet 21. april 2021 Jeg hadde aldri sent ungen min på overnatting til noen hun ikke er i kohort med, her i kommunen så er det anbefalt at en ikke har overnattingsbesøk. Ellers så ser jeg ingen problem med å verken spørre om å flytte bursdagen, eller å lære ungen viktigheten av å holde en avtale. Anonymkode: 2073b...137 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #18 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er jo bare å spørre, ingenting galt i det. Hva er det som er så på kanten med dette? Anonymkode: d3902...805 Jeg er vel bare ikke vant med å spørre andre om å utsette fordi jeg hadde blitt bedt på noe annet jeg ville gjøre i tillegg. Uansett om det er middagsgjester, overnattingsgjester eller cafébesøk. Anonymkode: fc19f...df4 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #19 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er vel bare ikke vant med å spørre andre om å utsette fordi jeg hadde blitt bedt på noe annet jeg ville gjøre i tillegg. Uansett om det er middagsgjester, overnattingsgjester eller cafébesøk. Anonymkode: fc19f...df4 Det er en ganske spesiell tid der det er mer begrenset hva som skjer for barn og unge. Jeg tenker det er mer innafor enn vanlig å spørre om man kan flytte om på ting når man får flere tilbud. Anonymkode: 64d39...b11 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #20 Skrevet 21. april 2021 27 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo bare å spørre, ingenting galt i det. Hva er det som er så på kanten med dette? Anonymkode: d3902...805 Det kom noe bedre jeg heller vil enn å henge med deg. Nei, jeg ser ikke noe galt i det... Anonymkode: c1ecf...6a3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå