Gå til innhold

Sjømat/vegetarmiddag man kan lage klar dagen før?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har bursdag i morgen, og jeg skal lage middag til ham. Får en hektisk dag i morgen, så jeg forsøker å gjøre mest mulig klart i dag. 

Har noen et godt forslag til sjømat- eller vegetarmiddag jeg kan lage klart i dag, og servere på en "date night" i morgen? 

Anonymkode: c799a...219

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lasagne er alltid bedre dagen etter enn dagen man lager det! Du kan jo lage en grønnsakslasagne? :) 

AnonymBruker
Skrevet

Chili sin carne eller Tapas

Anonymkode: 6cc85...f39

AnonymBruker
Skrevet

Quiche :) Finnes masse gode ulike vegetarquicher eller vegetarpai. En lett salat som du kan ha ved siden av kan du slenge sammen på under 10 minutter i morgen. Pai kan jo serveres både kald/romtemperatur og lunken/varm om du vil

Anonymkode: 2803f...2f9

AnonymBruker
Skrevet

Hadde laget en blomkål og løksuppe med hvitløkskrutonger til forrett.

Og gnocchigrateng med tomatsaus, spinat og mozarealla til hovedrett.

Mulig pannacotta på hvit sjokolade med bringebær til dessert.

Alt kan lages klar i dag. Suppa varmes raskt i gryte, gratengen gjør du klar, inkludert ost, men ikke varmebehandle i dag. Settes i ovnen da du begynner å varme opp suppe. 

Ellers ville jeg laget skalldyrtallerken. Bak brød og lag aioli i dag. Kjøp inn kreps, reker, krabbe.. sitron og dill. Null jobb i morgen. 

Anonymkode: 75525...278

AnonymBruker
Skrevet

Bacalao.

Anonymkode: 45dec...099

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å heller lage noe raskt i morgen? 

Reker, loff, majones, salat, sitron, avokado 

Eller blåskjellsuppe. Stek chilli, hvitløk, 1-2dl hvitvin som får koke litt inn, skalldyrkraft (jacobs), litt fløte. Damp skjellene du få minuttene det tar. Dryss over frisk estragon og sitron. Server med godt brød. Tar maks 30min. Husk å fjerne skjellene som ikke åpner seg. 

Laks i terninger. La det ligge i teriakisaus over natten. Dryss over sesamfrø og stek. Server i bowl med ris (kok gjerne dagen før og la stå I kjøleskapet og stek med litt løk og egg dagen etter), vårløken, chilli, mango, avokado. 

Anonymkode: ada83...31a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...