AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Hei, Jeg er så redd for fremtiden. Og det hindrer meg litt i å få en god fremtid. Jeg har så mye rundt meg, gode kollegaer, leilighet, god familie, god helse, god økonomi. Men jeg mangler en kjæreste, og tenker at det snart er for sent for alt sammen. Alle har fått det til, men jeg klarte det ikke. Hvordan skal man klare å tenke anderledes? Og: Hvordan kan jeg slutte å tenke på fortiden, hvordan slutte å snakke negativt hvert eneste sekund? Noen tips som faktisk fungerer? Anonymkode: 292c0...c29
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Første du må slutte med er å fokusere på at du skal en kjæreste. Så må du slutte å sammenligne deg med andre mennesker. Lev ditt liv, ikke andre sitt. Du er i feil spor allerede, så ville snakket med noen som kan åpne øynene dine. En gestaltterapaut for eks. Anonymkode: 69f72...1b0 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 Ja, alt ordner seg. Slutt å tenk på fortiden som at fremtiden din er gitt pga det. Og slutt også å sammenligne deg med andre. Anonymkode: 7a375...cde
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 Dette med å finne en kjæreste er noe vi faktisk ikke styrer selv. Det er mye flaks. Det du bør gjøre, er å se på livet ditt på andre områder, og jobbe for å få det livet du ønsker der. I og med at det meste i livet ditt er overfladisk bra, har du kanskje rom for å ta fatt på noe som hever det fra "bra" til "tilfredsstillende"? Realisere deg selv? Flytte? Reise (etter korona)? Videreutdannelse eller kurs/lære noe nytt? Dersom du leter etter en partner for å bli lykkelig, vil hele din lykke være avhengig av denne andre personen. Andre mennesker er ikke alltid stabile i livene våre, og presset fra å skulle gjøre deg lykkelig kan alene ødelegge forholdet. Dersom du allerede er lykkelig, vil en partner kunne komme som en bonus, Anonymkode: 81413...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 Jeg forstår godt hva du mener, ts! Det blir liksom aldri bra nok.. Den ultimate drømmen er jo (for meg i det minste: Drømmemannen, drømmehuset, 2 barn og en jobb jeg trives i. Jeg har mannen og huset og så håper jeg de neste 10 årene vil bringe resten. Men jeg er sikker på at selv om jeg i hodet mitt tenker at bare jeg får dette på plass så vil jeg være fornøyd så vil jeg ikke det. For da er det sikkert en ny utfordring som står for døren som jeg MÅ ha før jeg kan være lykkelig. Jeg tror det er viktig å tenke over alt man har og hvor bra man har det hver dag. Ikke bare jage drømmen. Anonymkode: d1f49...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei, Jeg er så redd for fremtiden. Og det hindrer meg litt i å få en god fremtid. Jeg har så mye rundt meg, gode kollegaer, leilighet, god familie, god helse, god økonomi. Men jeg mangler en kjæreste, og tenker at det snart er for sent for alt sammen. Alle har fått det til, men jeg klarte det ikke. Hvordan skal man klare å tenke anderledes? Og: Hvordan kan jeg slutte å tenke på fortiden, hvordan slutte å snakke negativt hvert eneste sekund? Noen tips som faktisk fungerer? Anonymkode: 292c0...c29 Wow, jeg misunner deg! Jeg har diverse sykdommer, er 100% uføretrygdet, har ingen venner, ingen jobb å gå til, klarer ikke å studere, dårlig forhold med familien etc. Kjæreste over mange år har jeg derimot, men fyttirakkern så mye vondt et forhold kan føre med seg. Hadde jeg hatt det grunnlaget du har hadde jeg glatt forlatt samboeren min, har det ikke bra sammen med ham. Men føler meg låst nettopp på grunn av at jeg mangler det du har Anonymkode: ea113...e95 1
Engel Skrevet 21. april 2021 #7 Skrevet 21. april 2021 Ja. Har levd lenge nok til å vite at det alltid ordner seg, samme hvor mørkt det ser ut. Livet går opp og ned. Men det er heller ikke alltid det ordner seg på den måten man tror. Noen ganger blir det helt annerledes, og gjerne enda bedre også.🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå