AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Vi bor i en by med da flere bydeler. Huset vi leier, viser seg å ikke være i så bra stand, og jeg ønsker å flytte til noe bedre. Har kun bodd her i ca. 1 år. Men det er vanskelig å finne noe i akkurat denne bydelen. Det er fint mulig for oss å bo i en annen bydel, og likevel reise til skolen, da det er bra kollektivtilbud her, så det går flere busser forbi skolen og det tar ikke nødvendigvis noe lengre tid enn det gjør idag. Men hva sier skolen om dette? Barnet mitt begynner i 5.klasse etter sommeren, og barnet skal få gå ferdig på denne skolen. Hva er reglene ang. flytting og bytting av skole? Anonymkode: c36a5...23e
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Ring bydelen å hør? Her er det sånn at du kan gå på en annen skole enn den du sogner til, men da mister du gratis buss og får ikke dekket dette, selv om du bor langt unna. Anonymkode: 98090...a60
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ring bydelen å hør? Her er det sånn at du kan gå på en annen skole enn den du sogner til, men da mister du gratis buss og får ikke dekket dette, selv om du bor langt unna. Anonymkode: 98090...a60 Det kan jeg gjøre. Får jo ikke dekket buss nå heller, fordi det i utgangspunktet er gåavstand til skolen. Så når vi flytter herfra, må vi flytte til noe som er like sentralt ift. busstilbud. Men det tar ikke nødvendigvis noe lenger tid å komme seg til skolen enn her vi nå bor. Anonymkode: c36a5...23e
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 Noen skoler/bydeler sier kategorisk nei, uten skjønn, rett og slett for å slippe å ta avgjørelser om slike ting. Andre sier ja. Ta kontakt med skolen og hør. Anonymkode: e93ba...543
Arkana Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 Det kommer an på skolen og kommunen. Her er det ikke mulig å beholde samme skole om man flytter til en annen skolekrets, selv om skolene ligger bare 5 min gange fra hverandre. Skolen bryr seg ikke om hvor lett det er for dere å komme til skolen. Hvis det er ledige plasser kan det være dere får ja, men er skolen full er det kun barn i skolekretsen som får plass.
GammelKaktus Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 I vår bydel så hadde du ikke fått beholdt plassen men skolene våre er relativt fullstappa så derfor er de strenge på det. Her får du ikke beholde plassen om du flytter fra den ene skolekretsen til den andre heller fordi det er så fullt. Da skal du ha gode grunner som "spesielle behov og slikt.". Men du skader ingen om du spør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå