Susan Sto Helit Skrevet 22. februar 2006 #101 Skrevet 22. februar 2006 Det krever ikke akkurat spesielt mye å bilder av seg selv på veggene da. Alle har bilder av seg selv, og det er like enkelt å henge et på veggen som det er å kjøpe bøker og sette i bokhyllen. Vil ikke si at førstnevnte er nevneverdig mer personlig. ← Tror hvem som helst kan få tak i nesten hvilken som helst bok, men bilder av meg og forloveden, det er det vel stort sett bare vi som har på veggen. (Nei, det krever ikke mye arbeid, hvem som helst kan gjøre det, men det er fremdeles noe av det mest personlige grepet man kan gjøre hjemme.)
Susan Sto Helit Skrevet 22. februar 2006 #102 Skrevet 22. februar 2006 Vi har nok svært ulik omgangskrets. Jeg kjenner ingen under 60 som har familiebilder på veggene. ← Tror faktisk ikke jeg kjenner noen i det hele tatt som ikke har familiebilder på veggene. Hverken over eller under 60 i alder. Selv de mest manisk "stilrene og trendy" av våre venner har et digert bryllupsbilde av seg selv hengende på hedersplassen i stua, og det skjærer ikke med resten av interiøret i det hele tatt.
Arkana Skrevet 22. februar 2006 #103 Skrevet 22. februar 2006 men det er fremdeles noe av det mest personlige grepet man kan gjøre hjemme. ← Hver sin smak, men bilder skaper ikke personlighet i mine øyne. Det er vel uansett helt uvesentlig hva andre gjør i sitt hus, så lenge man er fornøyd med sitt eget. Jeg bryr meg ikke om hvor mange/få bilder andre har hos seg, og det kunne ikke falle meg inn å kalle det hverken harry eller upersonlig. Jeg liker det ikke, men det er bare min mening, akkurat som at andre har sin.
Gjest -eline- Skrevet 22. februar 2006 #104 Skrevet 22. februar 2006 Hver sin smak, men bilder skaper ikke personlighet i mine øyne. Det er vel uansett helt uvesentlig hva andre gjør i sitt hus, så lenge man er fornøyd med sitt eget. Jeg bryr meg ikke om hvor mange/få bilder andre har hos seg, og det kunne ikke falle meg inn å kalle det hverken harry eller upersonlig. Jeg liker det ikke, men det er bare min mening, akkurat som at andre har sin. ← Signerer denne jeg.
Prinsesse på erten Skrevet 23. februar 2006 #105 Skrevet 23. februar 2006 Jeg synes fremdeles det ser upersonlig ut å ikke ha bilder av seg og sine hjemme hos seg selv, bøker kan hvem som helst putte i bokhyllen for å late som man er intelektuell. Du får ikke en personlig stil av å handle alle møblene dine på loppemarked heller. (Du unngår bare at det ser ut som en katalogside eller en side i et interiørmagasin.) ← Tydelig at vi legger helt forskjellige betydninger i ordet "personlig/upersonlig". Sensommerbrud mener etter hva jeg kan skjønne at det eneste som kan gjøre et hjem personlig er familiebilder. Det synes jeg blir litt rart.... Så hverken lenestolene arvet etter oldemor (og som jeg selv har trukket om) eller CD hylla med 2000 CD'er med alt fra Sibelius til Satyricon sier noe om meg og min forlovede? Eller hylla på kjøkkenet som er full av kokebøker og kryddere? Jeg tror da at folk som besøker oss kan si ganske mye om oss ut ifra en liten rundttur i leiligheten vår. Jeg går da aldri bort til "bildeveggen" første gang jeg er på besøk hos noen for å danne meg et bilde av beboerne... Hva i all verden forteller den meg da....? Hvordan niesen deres ser ut? Man skal være ganske skrudd for å kjøpe inn en masse bøker man ikke vil lese bare fordi man ønsker å oppfattes som intellektuell. Røkke gjorde det da han skulle fylle opp biblioteket sitt, men det gjelder vel de færreste skulle jeg tro....
Gjest gjesta Skrevet 23. februar 2006 #106 Skrevet 23. februar 2006 Hvorfor kan ikke folk bare gjøre det de vil? Virket som denne tråden ble startet av en som ikke ville henge opp eller forstørre bilder. So WHAT?!... Alle gjør det de vil.
Kara W Skrevet 23. februar 2006 #107 Skrevet 23. februar 2006 Hvorfor kan ikke folk bare gjøre det de vil? Virket som denne tråden ble startet av en som ikke ville henge opp eller forstørre bilder. So WHAT?!... Alle gjør det de vil. ← Ja, hvorfor diskutere noe i det hele tatt? Mye bedre om alle bare holdte kjeft og gjorde som de selv ville! Eller? Folk spør som regel fordi de er usikkre, eller bare lurer på hva andre mener om ting. For noen er andres oppfattninger og meninger viktige. Å spørre og diskutere gjør at man bli åpen for flere forslag, og kanskje kommer på noe man ikke hadde tenkt på selv. Problemet med tekst er at man ikke får formidlet følelser. Jeg er sikker på at hadde denne diskusjonen funnet sted i virkeligheten så hadde ingen blitt sure/irritert/fornermet.
Seigdama Skrevet 23. februar 2006 #108 Skrevet 23. februar 2006 Du må gjerne ha den meningen. Men jeg har aldri vert i er hus UTEN et eneste familiebilde... Da hadde jeg lurt på "bor det noen her???" :klø: :klø: ← Du har tydeligvis ikke vært hjemme hos meg Men jeg tror kanskje det er forskjell på de med barn og de uten? Vi har ikke barm og har jo derfor ikke bilder av barn på veggene heller. Bilder av venners barn kunne jeg aldri tenke meg å henge hverken på veggen eller ha stående fremme. Når vi gifter oss kommer vi nok til å ha et lite bilde av oss stående fremme på et skap vi har, men ikke noe mer enn det. Når det er sagt synes jeg folk skal få lov til å ha det akkurat slik de vil ha det i sine egne hjem.
Gjest gjesta Skrevet 23. februar 2006 #109 Skrevet 23. februar 2006 (endret) Du har tydeligvis ikke vært hjemme hos meg Men jeg tror kanskje det er forskjell på de med barn og de uten? Vi har ikke barm og har jo derfor ikke bilder av barn på veggene heller. Bilder av venners barn kunne jeg aldri tenke meg å henge hverken på veggen eller ha stående fremme. Når vi gifter oss kommer vi nok til å ha et lite bilde av oss stående fremme på et skap vi har, men ikke noe mer enn det. Når det er sagt synes jeg folk skal få lov til å ha det akkurat slik de vil ha det i sine egne hjem. ← jeg har bilder av meg og sambo (selfølgelig for oss) av niesen min, og av venner. ja, alle bør ha det som de vil. men jeg syns det hadde vert rart å ikke hatt bilder hjemme hos meg. men det er hos MEG når vi får barn blir det flere bilder. Endret 23. februar 2006 av Epica
Gjest Mzfire Skrevet 23. februar 2006 #110 Skrevet 23. februar 2006 I vårt hjem liker vi å ha bilder på veggen. Bilder av de vi er glad i. Det er nært og personlig for oss. Vi skal også derfor ha et bryllupsbilde av oss selv på veggen et sted. Men vi vet ikke hvor stort det skal bli. Vi har ikke så mye veggplass heller. Men for oss er det helt naturlig med bilder. Hva er poenget med å ta bilder hos fotograf til dyre dommer om man ikke er stolt av det og vil vise det fram? Men jeg respekterer at vi alle er ulike og har egne meninger. Men jeg personlig syns det er uvant og lite personlig i de hjem hvor det ikke er bilder av folk. Jeg har ferdet i mange hjem så forståelig nok derfor hadde jeg reagert på det. Ellers så elsker jeg bilder Elsker å se på bilder i fotoalbum også. Men liker ikke overfylt med bilder. De må jo komme til sin rett og stå litt i fred.Ellers ser det kaotisk ut. Så hadde nok ikke hatt 20 bilder på en og samme vegg. Men tja dette var mine tanker om det. På vårt brudebilde har jeg planer om å ta meg veldig godt ut. Slank og flott med en nydelig kjole og ikke minst min herlige mann ved min side. Så det vil være til stort behag for meg selv å ha noe vakkert og se på Men haha det som gjør at jeg vil like bildet mest er fordet det er tatt på vår bryllupsdag. Alle gode følelser jeg fikk den spesielle dagen. At det var en av de mest lykkelige dager jeg har levd.
Arkana Skrevet 23. februar 2006 #111 Skrevet 23. februar 2006 Hva er poenget med å ta bilder hos fotograf til dyre dommer ← Vi har ikke tenkt å ha fotograf. Jeg er sikker på at familien kan ta vel så flotte og stemningsfulle, og ikke minst mye mer naturlige, bilder. Jeg kommer til å sette dem pent inn i et album, og har ikke behov for noen forstørrelse på en vegg. Og det betyr overhodet ikke at vi ikke er stolte av bildene og den fine dagen vår.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #112 Skrevet 24. februar 2006 Skjønner ikke mennesker som gir bort bilder i hytt og pine.. Om det være seg bryllupsbilder eller bilder av barn eller liknende.... Er det ikke frekt å tro at mottakeren har lyst på bilder av deg eller dine barn? ← Det er kjempe festlig med bilder! Hver jul sitter de gamle tantene og "gleder seg" over bildene som strømmer inn. De godter seg skadefro over andres stygge barn og brudekjoler - det kommer gjerne i den rekkefølgen i disse dager. F.eks - hvorfor har ungen blå øyne når begge foreldrene har brune (JEG vet at det er fullt mulig) osv.
Susan Sto Helit Skrevet 24. februar 2006 #113 Skrevet 24. februar 2006 hvorfor har ungen blå øyne når begge foreldrene har brune (JEG vet at det er fullt mulig) osv. ← Bare for diggresjonens skyld. Det er bare hvis begge foreldrene har blå øyne at barnet må få samme øyenfarge som foreldrene. Hvis begge har brune, kan de fremdeles være bærere av gener med blå, men ikke motsatt. Vet at besteforeldre og gamle tanter som bor langt unna liker å ha bilder av barnebarn o.l. de kan vise frem når veninnene (og andre) kommer på besøk. (Det er så mye lettere når de skal fortelle om den fine brudekjolen, så peker de bare på bildet som henger på veggen, og tegner og forklarer. (Har selv sittet og hørt på lange forklaringer om tremenninger og firemenninger som jeg knapt har møtt.)
lil Skrevet 24. februar 2006 #114 Skrevet 24. februar 2006 Vi kommer til å forstørre og henge opp, ja. Men ikke et kollosalt tror jeg, det er ikke plass for vi har så mange bilder fra før
Prinsesse på erten Skrevet 24. februar 2006 #115 Skrevet 24. februar 2006 (endret) På vårt brudebilde har jeg planer om å ta meg veldig godt ut. Slank og flott med en nydelig kjole og ikke minst min herlige mann ved min side. ← Så du har planer om å ta deg godt ut, du.... Så orginalt Endret 24. februar 2006 av Prinsesse på erten
Floja Felíz Skrevet 24. februar 2006 #116 Skrevet 24. februar 2006 Hva er poenget med å ta bilder hos fotograf til dyre dommer om man ikke er stolt av det og vil vise det fram? ← Godt poeng...
Seigdama Skrevet 24. februar 2006 #117 Skrevet 24. februar 2006 Jeg er enig i at det ikke er noe poeng i å bruke mye penger på fotograf for å ha bildene i skuffen. MEN nettopp derfor så er det kanskje sånn at vi som ikke vil ha bildene hengende på veggen heller ikke bruker penger på fotograf?
Susan Sto Helit Skrevet 24. februar 2006 #118 Skrevet 24. februar 2006 Jeg er enig i at det ikke er noe poeng i å bruke mye penger på fotograf for å ha bildene i skuffen. MEN nettopp derfor så er det kanskje sånn at vi som ikke vil ha bildene hengende på veggen heller ikke bruker penger på fotograf? ← Det er jo et valg man tar. Det er dumt å bruke penger unødig på fotograf! Håper for deres del at dere ikke vil angre senere da, bryllupsbilder er så vanskelig å ta i ettertid hvis man skulle ønske seg et om ti år. Det kan jo være noen som tenker at hvis de vil senere, kan de gå tilbake til fotografen og få den forstørrelsen de ikke vil ha nå. (Det er jo ikke altid det er fotografen som koster, men forstørrelsene.)
Seigdama Skrevet 24. februar 2006 #119 Skrevet 24. februar 2006 Vi skal selvfølgelig ha bilder fra selve dagen, men ikke slike "tradisjonelle". Det er fordi vi skal gifte oss i all enkelhet i utlandet. Men altså ta vanlige bilder med vanlig fotoapparat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå