Prinsesse på erten Skrevet 22. februar 2006 #81 Skrevet 22. februar 2006 Har noen sagt noe annet da? Må jo få lov til å være uenig uten at du blir sint ← Jeg er ikke sint Kommenterte bare diskusjonen til Sensommerbrud og en gjest som gikk på om man kan skrive at man synes brudebilder på veggen er harry. Sensommerbrud mener at det er respektløst... Det mener ikke jeg... Å, der skjønte jeg hvordan jeg skulle endre farge, skriftfont og skriftstørrelse på innleggene mine. Så gøy
Susan Sto Helit Skrevet 22. februar 2006 #82 Skrevet 22. februar 2006 Jeg er ikke sint Kommenterte bare diskusjonen til Sensommerbrud og en gjest som gikk på om man kan skrive at man synes brudebilder på veggen er harry. Sensommerbrud mener at det er respektløst... Det mener ikke jeg... Å, der skjønte jeg hvordan jeg skulle endre farge, skriftfont og skriftstørrelse på innleggene mine. Så gøy ← Så du ville ikke hatt noe som helst imot det hvis jeg og flere andre mente at det å ikke ha familiebilder på veggen var å være idiotisk og tenke som en sau i flokk? (Les: motedilter)
Floja Felíz Skrevet 22. februar 2006 #83 Skrevet 22. februar 2006 Men jeg synes det er harry og teit...! Og det er derfor jeg ikke vil!! Hva i alle dager er respektløs med å si sin mening om et fenomen?? ← Jeg tror Sensommerbruden mener at det går an å formulere seg på en litt annen måte. "Harry og teit" er vel ikke akkurat en voksen måte å formulere seg om andre menneskers smak på, selv om du har en annen smak. Jeg tror ikke det er mange som liker at interiøret i hjemmene deres blir omtalt på denne måten. Gjør du?
Prinsesse på erten Skrevet 22. februar 2006 #84 Skrevet 22. februar 2006 Vi har bryllupsbilde av oss selv på veggen i stua, og av bilder av barna. Nieser og nevøer, bryllupsbilder av søsken og venner henger på gjesterommet. Kan ikke skjønne at dette er harry og teit. Jeg liker å gi hjemmet mitt et personlig preg, og disse bildene er jo unike, ingen har maken. Dessuten er de veldig fine. Jeg synes det er trist med folk som ikke tør ha sin egen smak, fordi det nå er umoderne med familiebilder. ← Et hjem er da ikke upersonlig bare fordi man ikke har familiebilder på veggene.... Gamle møbler etter besteforeldre/oldeforeldre, bøker, og for ikke snakke om malerier/trykk man liker er med på å gjøre et hjem unikt. Jeg liker mange ting som er umoderne og misliker mye av det som man nå ser i interiørmagasiner. Så det blir vel litt lettvint å si at de som ikke liker familiebilder ikke tør å ha sin egen smak....? Jeg visste ikke engang av familiebilder er umoderne.... Jeg er bare ikke så stor fan. Kanskje det har noe å gjøre med det fantastiske konfirmasjonsbildet av meg som henger hjemme hos bestemor.... Angst
Susan Sto Helit Skrevet 22. februar 2006 #85 Skrevet 22. februar 2006 Et hjem er da ikke upersonlig bare fordi man ikke har familiebilder på veggene.... Gamle møbler etter besteforeldre/oldeforeldre, bøker, og for ikke snakke om malerier/trykk man liker er med på å gjøre et hjem unikt. ← Vi reagerer på at du kaller det harry og teit å ha familiebilder, du reagerer på at vi kaller det upersonlig å ikke ha det... Hvis vi føler at det er upersonlig å ikke ha bilder på veggene, er det lite du kan gjøre med det...
Prinsesse på erten Skrevet 22. februar 2006 #86 Skrevet 22. februar 2006 Så du ville ikke hatt noe som helst imot det hvis jeg og flere andre mente at det å ikke ha familiebilder på veggen var å være idiotisk og tenke som en sau i flokk? (Les: motedilter) ← Ja, jeg mener dette forumet bør tåle at du skriver at det å ikke ha familiebilder på veggen er idiotisk. Grensen går hvis du kaller MEG idiotisk.
Susan Sto Helit Skrevet 22. februar 2006 #87 Skrevet 22. februar 2006 Ja, jeg mener dette forumet bør tåle at du skriver at det å ikke ha familiebilder på veggen er idiotisk. Grensen går hvis du kaller MEG idiotisk. ← Når du kaller måten jeg velger å ha mitt hjem på for "harry og idiotisk" så tar jeg det faktisk litt personlig. Det blir litt det samme som å kalle meg harry og idiotisk, for mitt hjem reflekterer hvem jeg er. Har du tenkt på det sånn? :klø: Nå blir jeg mest provosert jeg da, jeg bryr meg egentlig ikke SÅ mye om hva folk her på forumet mener. Gjør som jeg vil uansett jeg.
Prinsesse på erten Skrevet 22. februar 2006 #88 Skrevet 22. februar 2006 Vi reagerer på at du kaller det harry og teit å ha familiebilder, du reagerer på at vi kaller det upersonlig å ikke ha det... Hvis vi føler at det er upersonlig å ikke ha bilder på veggene, er det lite du kan gjøre med det... ← Jeg påpekte en mangelfull argumentasjon. Siden et hjems personlighet skapes ved hjelp av en laaang rekke elementer: møbler, kunst, familiebilder, veggfarge etc..., kan ikke et hjem sies å være upersonlig kun utifra å "mangle" ett av disse elementene... "Upersonlig" kan ikke brukes på samme subjektive måte som teit, dum, stygg, pen etc som kun styres etter den enkeltes smak.... Skikkelig kverulant i dag...
Prinsesse på erten Skrevet 22. februar 2006 #89 Skrevet 22. februar 2006 Når du kaller måten jeg velger å ha mitt hjem på for "harry og idiotisk" så tar jeg det faktisk litt personlig. Det blir litt det samme som å kalle meg harry og idiotisk, for mitt hjem reflekterer hvem jeg er. Har du tenkt på det sånn? :klø: Nå blir jeg mest provosert jeg da, jeg bryr meg egentlig ikke SÅ mye om hva folk her på forumet mener. Gjør som jeg vil uansett jeg. ← Nå er det vel heller ingen som har kalt hjemmet ditt "harry". Her var det kun snakk om noen familiebilder på veggen....
Gjest Piper Skrevet 22. februar 2006 #90 Skrevet 22. februar 2006 Jeg påpekte en mangelfull argumentasjon. Siden et hjems personlighet skapes ved hjelp av en laaang rekke elementer: møbler, kunst, familiebilder, veggfarge etc..., kan ikke et hjem sies å være upersonlig kun utifra å "mangle" ett av disse elementene... "Upersonlig" kan ikke brukes på samme subjektive måte som teit, dum, stygg, pen etc som kun styres etter den enkeltes smak.... Skikkelig kverulant i dag... ← For meg er det upersonlig å ikke ha familiebilder på veggene, og det må jeg få lov til å si. At du ikke syns det er en helt annen sak, men jeg syns hjem uten familiebilder på vegger ol er upersonlige. Så kan du mene at kunst, møbler ol er personlige, men det er faktisk ting som hvem som helst kan ha i sine hjem. Om du da ikke har enerett på de ulike tingene du har i hjemmet ditt da, for da blir det jo litt personlig. Men har du møbler som er kjøpt i en butikk der flere andre kan kjøpe samme, er det ikek personlig i mine øyne. Det samme med pyntegjenstander, bilder, veggfarge ol, for mange kan ha samme. Men det er få eller ingen andre som ahr de samme bildene som vi har på veggen, for det er av vår familie som er tatt av oss. Utrolig forskjell på definisjoner her, men bilder er for meg personlig og møbler ol er det ikke.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #91 Skrevet 22. februar 2006 Vi har nok svært ulik omgangskrets. Jeg kjenner ingen under 60 som har familiebilder på veggene. ← Det gjør ikke jeg heller.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #92 Skrevet 22. februar 2006 For meg er det upersonlig å ikke ha familiebilder på veggene, og det må jeg få lov til å si. At du ikke syns det er en helt annen sak, men jeg syns hjem uten familiebilder på vegger ol er upersonlige. Så kan du mene at kunst, møbler ol er personlige, men det er faktisk ting som hvem som helst kan ha i sine hjem. Om du da ikke har enerett på de ulike tingene du har i hjemmet ditt da, for da blir det jo litt personlig. Men har du møbler som er kjøpt i en butikk der flere andre kan kjøpe samme, er det ikek personlig i mine øyne. Det samme med pyntegjenstander, bilder, veggfarge ol, for mange kan ha samme. Men det er få eller ingen andre som ahr de samme bildene som vi har på veggen, for det er av vår familie som er tatt av oss. Utrolig forskjell på definisjoner her, men bilder er for meg personlig og møbler ol er det ikke. ←
Gjest gjesta Skrevet 22. februar 2006 #93 Skrevet 22. februar 2006 (endret) Alle har lov å ha sine egne meninger. Syns det er merkelig at noe som er helt normalt skal plutselig være harry..?! Jaja.. Endret 22. februar 2006 av Epica
Lassie Skrevet 22. februar 2006 #94 Skrevet 22. februar 2006 Synes mange "hjem" idag ser ut som utklipp fra en møbelkatalog, og at stort sett alle har de samme bildene fra IKEA på veggen. (Det er da dere selv som skal gå og se på dette bildet hver dag. Bilder henger ikke der for gjester som kommer av og til?)← Enig, det er mange hjem som ikke ser ut som et personlig hjem i dag. Alt skal være så stilrent og ikke noe må skjære i stilen, for da kan de ikke ha det. Vi har det stilrent vi også, med fargevalg/fargetoner og med det vi henger opp. Men vi har noe som skjærer totalt, og det er den veggen med familiebilder. Og vi liker det faktisk. Synes det er koselig, jeg, for jeg ønsker ikke å bo i Ikeakatalogen - ønsker noe som er veldig personlig for oss på veggen.. Jeg tror faktisk at en del mennesker henger opp ting på veggen/lager sin stil osv mye for folkene som kommer på besøk også, skal se best mulig ut... Kjenner iallfall flere folk som har sagt ting som at de ikke kan ha det og det framme (eks. noe de har fått i gaver) for hva vil de besøkende si!! Det synes jeg er ganske søkt, - vi ordner vårt hjem slik vi synes er pent, vi
Gjest gjest1 Skrevet 22. februar 2006 #95 Skrevet 22. februar 2006 Ja, vi har da innredet hjemme vårt etter hvordan VI liker det, og ikke etter hva andre syns. Selv så syns jeg det har blitt hjemmekoselig med en lun atmosfære. Vi har ingen familiebilder på veggen men men jeg har ett par barnebilder stående på en høytaler i stuen. Den gangen vi får egne barn skal du nok ikke se bort ifra at det kommer opp flere familiebilder - på veggen.
Prinsesse på erten Skrevet 22. februar 2006 #96 Skrevet 22. februar 2006 (endret) For meg er det upersonlig å ikke ha familiebilder på veggene, og det må jeg få lov til å si. At du ikke syns det er en helt annen sak, men jeg syns hjem uten familiebilder på vegger ol er upersonlige. Så kan du mene at kunst, møbler ol er personlige, men det er faktisk ting som hvem som helst kan ha i sine hjem. Om du da ikke har enerett på de ulike tingene du har i hjemmet ditt da, for da blir det jo litt personlig. Men har du møbler som er kjøpt i en butikk der flere andre kan kjøpe samme, er det ikek personlig i mine øyne. Det samme med pyntegjenstander, bilder, veggfarge ol, for mange kan ha samme. Men det er få eller ingen andre som ahr de samme bildene som vi har på veggen, for det er av vår familie som er tatt av oss. Utrolig forskjell på definisjoner her, men bilder er for meg personlig og møbler ol er det ikke. ← OK, siden vi er i det kverulerende hjørnet... Betydningen av et upersonlig hjem er et hjem som ikke bærer preg av de som bor der. Sånn sett er det svært få hjem som passer i den kategorien. Jeg har noen single guttekompiser med leiligheter som kanskje til nøds kan kalles upersonlig. De er dataspillende, grandiosaspisende menn uten noen som helst interesse for sine omgivelser. De har en stol stående i en krok kun fordi den er praktisk. Den mest personlige gjenstanden er kanskje et Liverpool flagg på veggen. Et upersonlige hjem er en bolig der ingen valg av interiør er gjort bevisst. Å henge et Liverpool flagg på veggen er et bevisst valg, og derfor et personlig element. Det forteller oss faktisk noe om personen. Jeg pleier å si at det som sier mest om mennesker jeg er på besøk hos er bøkene deres. Vis meg deres bokhylle og jeg skal si deg hvem du er..... Å si at et hjem er upersonlig bare fordi det ikke henger familiebilder på veggene er omtrent det samme som å si at en middag smaker lite fordi man ikke har hatt i karri. Greit nok at mange synes karri er godt, men det passer ikke til alt og dessuten finnes det mange andre kryddere å spice opp middagen med. Endret 22. februar 2006 av Prinsesse på erten
Gjest Donna Skrevet 22. februar 2006 #97 Skrevet 22. februar 2006 At man ikke har famliebilder på veggene betyr ikke at "man bor i en Ikeakatalog" eller at man har det samme som alle andre på veggene.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #98 Skrevet 22. februar 2006 Jeg elsker rene enkle linjer og legger mye sjel og penger i å ha et stilig hjem. Jeg har likevel akkurat bestilt en forstørrelse av et av bryllupsbildene våre som skal få henge i stuen. Svart/hvitt-bildet ble tatt uten at vi visste om det fra relativt lang avstand av vår fantastiske fotograf fra Moment Studio, og jeg simpelten elsker det. Vi var et flott brudepar, vi hadde en fantastisk dag og bildet er av meget høy kvalitet. Jeg gleder meg til det kommer opp på veggen og det synes jeg alle andre som ønsker det også skal gjøre.
Susan Sto Helit Skrevet 22. februar 2006 #99 Skrevet 22. februar 2006 At man ikke har famliebilder på veggene betyr ikke at "man bor i en Ikeakatalog" eller at man har det samme som alle andre på veggene. ← Og at man har familiebilder på veggen hjemme betyr ikke at man har harry innredning, men i et diskusjonsforum forenkler man gjerne for å fremheve poenget sitt. Jeg synes fremdeles det ser upersonlig ut å ikke ha bilder av seg og sine hjemme hos seg selv, bøker kan hvem som helst putte i bokhyllen for å late som man er intelektuell. Du får ikke en personlig stil av å handle alle møblene dine på loppemarked heller. (Du unngår bare at det ser ut som en katalogside eller en side i et interiørmagasin.)
Arkana Skrevet 22. februar 2006 #100 Skrevet 22. februar 2006 Jeg synes fremdeles det ser upersonlig ut å ikke ha bilder av seg og sine hjemme hos seg selv ← Det krever ikke akkurat spesielt mye å bilder av seg selv på veggene da. Alle har bilder av seg selv, og det er like enkelt å henge et på veggen som det er å kjøpe bøker og sette i bokhyllen. Vil ikke si at førstnevnte er nevneverdig mer personlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå