Gå til innhold

Bryllupsbilder.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Jeg får den store skjelven når jeg forsøker forestille meg et stort bryllupsbilde av meg og min forlovede over sofaen. Og hadde jeg foreslått den typen "kunst" hjemme hos oss, tror jeg min tilkomne hadde søkt om skilsmisse.

Jeg har faktisk til gode å se et fantastisk bryllupsbilde. Og det er vel grunnen til at vi har valgt å satse på venner til å forevige dagen vår. Jeg orker ikke oppstilte bilder.... :kvalm:

Men noen små "minner" i fine rammer på sjenken eller i vinduskarmen er ikke så galt....

Tiltredes!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg bare vært forlovet i litt over en uke, så jeg har ikke akkurat tenkt mye på dette, men her er nå det jeg tenker når jeg leser denne diskusjonen.

Først et sprøsmål til dere som synes det er teit/harry/stygt/hva enn å ha bryllups bildene hengende på veggen: Hva synes dere om inrammede bilder som står på bord/komoder og lignende? Dette er sannsynligvis det vi kommer til å ende opp med, for det er det jeg har sett mest av blandt familie og venner.

Jeg synes det er veldig koselig med familiebilder på veggen, men jeg er helt for at de begrenses til ett sted (f.eks. gangen). Hvis man skal ha et stort bilde av seg selv i stuen må man ha en stue som står i stil til bildet (jeg ser for meg en stor stue i minimalistisk stil, i sort og grå-toner, og et stor uinnrammet bilde over sofaen. Da kan det gå).

Jeg synes også det er riktig å gi innrammede bilder til nermeste famile (hvem dette inkluderer kommer ann på tradisjoner og personlighet), og et bilde i takkekortet er også fint. Utover dette hadde jeg nok ikke gitt, med mindre folk ba om det selv. En annen ide jeg fikk var å brenne alle bildene på CD. Dette tror jeg de fleste fotografer gjør. Hvis man vil kan man også gi bort disse i gave til familie og andre som vil ha. Har man mulighet til å brenne CD'er selv blir dette en nærmest gratis gave.

Og til slutt vil jeg legge til at det moren min angrer mest på, 30 år etter sin store dag, er at de ikke bestilte fotograf. Dette er en utgift som er verdt det! (vet ikke om noen hadde tenkt til å spare penger her, da)

Skrevet

"Først et sprøsmål til dere som synes det er teit/harry/stygt/hva enn å ha bryllups bildene hengende på veggen: Hva synes dere om inrammede bilder som står på bord/komoder og lignende? Dette er sannsynligvis det vi kommer til å ende opp med, for det er det jeg har sett mest av blandt familie og venner."

Dette synes jeg er mye koseligere. Er generelt ikke så glad i å henge alt mulig på veggen, jeg liker bedre dette forslaget.

Skrevet

"Jeg synes også det er riktig å gi innrammede bilder til nermeste famile (hvem dette inkluderer kommer ann på tradisjoner og personlighet), og et bilde i takkekortet er også fint. Utover dette hadde jeg nok ikke gitt, med mindre folk ba om det selv. En annen ide jeg fikk var å brenne alle bildene på CD. Dette tror jeg de fleste fotografer gjør. Hvis man vil kan man også gi bort disse i gave til familie og andre som vil ha. Har man mulighet til å brenne CD'er selv blir dette en nærmest gratis gave."

Jeg synes det er helt i orden å gi bort bilder dersom mottaker faktisk vil ha bildene. Jeg personlig ville ikke hatt bryllupsbilder av venner/familie stående fremme, så dette ville vært bortkkastede penger for giver.

Ideen din med å gi bort cd med bilder, synes jeg var veldig god. Da kan mottaker selv bestemme om det er bilder der man evt vil fremkalle og ha fremme, eller lime inn i album.

Skrevet

Vi har et sort/hvitt-bilde str 10*15 stående i bokhylla.

Det er det eneste fotografiet vi har i stua. Veggene i stua vår består stort sett av vinuduer og bokyller, så det er ikke akkurat noen "tom veggplass" å gjøre av.. Og hadde vi hatt tom plass der hadde vi nok heller hengt opp litografier el (det hadde vi i tidligere leiligheter der vi hadde veggplass)

Bilder av nevøer ol vil vi nok aldri ha andre steder enn i album her i huset. Barn kan nok komme opp i små formater stående i bokylle el

Vi har forresten også to stooore skolebilder. Ett hver fra universitetskullene våre. Store sorte rammer med mer enn hundre små sort/hvitt-bilder på.. Hva skal vi gjøre med dem? Vi har tenkt at dersom vi får en trapp en gang kan de kanskje henge der.. Men vil vi egentlig det??

Jeg synes det er utrolig harry og teit å ha familiebilder ol på veggen og velger å la være gjøre det.. Men det plager meg da ikke at andre har andre meninger.. Hva er det som er så forferdelig med at "sånne som meg" mener det vi mener om bilder på veggen? Er det ikke helt OK at vi ikke liker det? (det synes jeg det burde være!)

Skrevet

Enig med deg gjest. Det er jo de som bor i huset som må få bestemme hvordan det ser ut der.

Skrevet
Jeg synes det er utrolig harry og teit å ha familiebilder ol på veggen og velger å la være gjøre det.. Men det plager meg da ikke at andre har andre meninger.. Hva er det som er så forferdelig med at "sånne som meg" mener det vi mener om bilder på veggen? Er det ikke helt OK at vi ikke liker det? (det synes jeg det burde være!)

De færreste av oss synes det er så forferdelig at dere mener det dere mener. Man reagerer vel mer på at det er så mange som ikke respekterer at andre mener det motsatte. (Synes det å uttale ting som at det er "harry og teit" ikke akkurat vitner om respekt for andres meninger.)

Skrevet

Vi har et sort/hvitt-bilde str 10*15 stående i bokhylla.

Det er det eneste fotografiet vi har i stua. Veggene i stua vår består stort sett av vinuduer og bokyller, så det er ikke akkurat noen "tom veggplass" å gjøre av.. Og hadde vi hatt tom plass der hadde vi nok heller hengt opp litografier el (det hadde vi i tidligere leiligheter der vi hadde veggplass)

Bilder av nevøer ol vil vi nok aldri ha andre steder enn i album her i huset. Barn kan nok komme opp i små formater stående i bokylle el

Vi har forresten også to stooore skolebilder. Ett hver fra universitetskullene våre. Store sorte rammer med mer enn hundre små sort/hvitt-bilder på.. Hva skal vi gjøre med dem? Vi har tenkt at dersom vi får en trapp en gang kan de kanskje henge der.. Men vil vi egentlig det??

Skrevet
(Synes det å uttale ting som at det er "harry og teit" ikke akkurat vitner om respekt for andres meninger.)

Men jeg synes det er harry og teit...! Og det er derfor jeg ikke vil!! Hva i alle dager er respektløs med å si sin mening om et fenomen??

Skrevet
Jeg får den store skjelven når jeg forsøker forestille meg et stort bryllupsbilde av meg og min forlovede over sofaen. Og hadde jeg foreslått den typen "kunst" hjemme hos oss, tror jeg min tilkomne hadde søkt om skilsmisse.

Jeg har faktisk til gode å se et fantastisk bryllupsbilde. Og det er vel grunnen til at vi har valgt å satse på venner til å forevige dagen vår. Jeg orker ikke oppstilte bilder.... :kvalm:

Men noen små "minner" i fine rammer på sjenken eller i vinduskarmen er ikke så galt....

Vi skal ikke ha oppstillte bilder selv om vi bruker proff fotograf.

Proffe fotografer er proffe akkuratt fordi de får bildene til å se NATURLIGE ut.

Jeg har sett noen flotte bryllupsbilder hos fotografen jeg valgte, og det er derfor vi valgte akkuratt han til å ta bildene, for de er originale & ikke kjedelige som mange kan være.

Skrevet (endret)
Jeg synes det er utrolig harry og teit å ha familiebilder ol på veggen og velger å la være gjøre det..

Du må gjerne ha den meningen.

Men jeg har aldri vert i er hus UTEN et eneste familiebilde...

Da hadde jeg lurt på "bor det noen her???" :klø: :klø:

:ler:

Endret av Epica
Skrevet (endret)

Dette er da et diskusjonsforum! Her må det da kunne være rom for å si sin ærlige mening om alt fra kjoler til bryllupsbilder. Hvis ikke blir det fryktelig kjedelig.

Den som er med på leken, får tåle steken.

Endret av Prinsesse på erten
Skrevet
Dette er da et diskusjonsforum! Her må det da kunne være rom for å si sin ærlige mening om alt fra kjoler til bryllupsbilder. Hvis ikke blir det fryktelig kjedelig.

Den som er med på leken, får tåle steken.

Har noen sagt noe annet da?

Må jo få lov til å være uenig uten at du blir sint ;)

Skrevet

Vi har bilde av oss, fordi det bildet blir en del av vårt liv. Jeg ønsker ikke å bare ha kunst og slike ting på veggen, men syns det er finest med familiebilder ol.

Ville ikke vært hjemme for oss uten bilder av familien, og da blir jo bryllupsbilde en del av det også.

Skrevet
Men jeg har aldri vert i er hus UTEN et eneste familiebilde...

Vi har nok svært ulik omgangskrets. Jeg kjenner ingen under 60 som har familiebilder på veggene.

Og jeg synes fotografbilder er nettopp de som er mest unaturlige. Bryllupssminke, -frisyre og -kjole, for ikke å snakke om de forskjellige stillingene fotografen vil man skal bruke. Bryllupsdagen er vel ikke akkurat den dagen man er mest "naturlig".

Skrevet
Men jeg synes det er harry og teit...! Og det er derfor jeg ikke vil!! Hva i alle dager er respektløs med å si sin mening om et fenomen??

Jeg syns det er harry og teit å si, at andre sin smak er harry og teit :sjenert: For det er jo faktisk det du sier, med å si at det er harry og teit. ;)

Men jeg er nå glad for å være harry og teit, for det igjen blir hjemmet for oss :ler:

Skrevet
Vi har nok svært ulik omgangskrets. Jeg kjenner ingen under 60 som har familiebilder på veggene.

Og jeg synes fotografbilder er nettopp de som er mest unaturlige. Bryllupssminke, -frisyre og -kjole, for ikke å snakke om de forskjellige stillingene fotografen vil man skal bruke. Bryllupsdagen er vel ikke akkurat den dagen man er mest "naturlig".

Men den dagen er jo en del av livet da, og det blir jo merkelig å ikke kunne vise seg frem på de ulike tidspunktene. Noen dager kan vi kle oss ut, andre dager pynter vi oss til jul, sommerfester ol, så hva er egentlig "naturlig"? Sånn vi er i hverdagen?

Skrevet
Vi skal ikke ha oppstillte bilder selv om vi bruker proff fotograf.

Proffe fotografer er proffe akkuratt fordi de får bildene til å se NATURLIGE ut.

Jeg har sett noen flotte bryllupsbilder hos fotografen jeg valgte, og det er derfor vi valgte akkuratt han til å ta bildene, for de er originale & ikke kjedelige som mange kan være.

Jeg synes faktisk noen av disse "orginale" bildene er de verste. Jeg så en gang et bryllupsbilde av et par som biter i hver sin ende av en stringtruse.... Trodde jeg skulle svime av. Tenk å sende det ut til gamle tanter, a... :ler:

Skrevet

Vi har bryllupsbilde av oss selv på veggen i stua, og av bilder av barna. Nieser og nevøer, bryllupsbilder av søsken og venner henger på gjesterommet. Kan ikke skjønne at dette er harry og teit. Jeg liker å gi hjemmet mitt et personlig preg, og disse bildene er jo unike, ingen har maken. Dessuten er de veldig fine. Jeg synes det er trist med folk som ikke tør ha sin egen smak, fordi det nå er umoderne med familiebilder.

Skrevet
Men den dagen er jo en del av livet da, og det blir jo merkelig å ikke kunne vise seg frem på de ulike tidspunktene.

Alle dager er jo en del av livet. Hvorfor ikke ha bilder av ferier, bursdager eller vanlige hverdager på veggene? Jeg kan vel se på bryllupsbilder i et album, slik jeg ser på alle andre bilder jeg har i et album. Et liten bryllupsbilde på et bord e.l. synes jeg er greit, og skal ikke se bort fra at jeg kommer til å ha et slikt, men jeg har ikke noe behov for et stort bilde på en vegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...