Gå til innhold

Bryllupsbilder.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal selfølgelig ha bilde av oss fra den store dagen!

Tenker å ha kanskje 1-2 store, og noen små.

Det er helt normalt i alle mann og kone stuer jeg har vert i :ler:

Hvis ikke hadde jeg spurt, om jeg var på besøk, at hvor i allverden er bryllupsbildene.

Hadde syns det var rart om ingen hadde bilder fremme, som om det var en kjip dag de måtte skjule.. :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fordi jeg synes det er harry / smakløst

:overrasket: det må være den rareste meningen jeg har hørt...

:klø: :klø:

Skrevet
Fordi jeg synes det er harry / smakløst

Forstår ikke hva som er så harry/smakløst ved å ha bilde fra bryllupsdage på veggen? Man er da stolte over å ha giftet seg, er man ikke?

Jeg er kjempestolt av at jeg har klart å finne den rette for meg, og at han vil ha meg også.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Forstår ikke hva som er så harry/smakløst ved å ha bilde fra bryllupsdage på veggen? Man er da stolte over å ha giftet seg, er man ikke?

Jeg er kjempestolt av at jeg har klart å finne den rette for meg, og at han vil ha meg også.

Har ikke noe med at jeg vil skjule min store dag! ! Mener bare det havner i samme kategori som skolebilde av sønn 13 år og sånn, synes ikke det er noe fint.

Er selvfølgelig stolt av flotte kjæresten min, det har ikke noe med det å gjøre!!

mener bare det er "nipsete", og dermed med harry/smakløst.

Menmen, hver sin smak! :)

Skrevet

Høres rart ut at man ikke ønsker å ha bilder på veggene da... Av seg selv mener jeg, skjønner jo at dere sikkert ikke har gjenklang i stua akkurat...

Jeg og samboeren min er fan av store bilder, ogg eier ikke et eneste et under 40x50. De fleste er på ca 1x1m og det er kjempefint!

Vi har et skikkelig kunstnerisk bilde av bare meg i sort hvitt på veggen, og alle som kommer til oss kikker på det og syns det er kult. Ser ikke at det er så harry, men ser på det som kunst.

Det kan være harry med bløtkakekjole, sjakett og voldsom bukett, stillt opp foran tømmerveggen på museet, men om man har en flink fotograf som fanger øyeblikkene, og lager kunstneriske foto av detaljer som betyr noe, og feks fokuserer på naturen rundt slik at brudeparet blir et moment i bildet og ikke hovedfokuset syns jeg det er kunst. Jeg er selv fan av lifestylebilder og finner det ikke harry i det hele tatt.

Volvo amazon er harry... :)

Skrevet

Ja, vi har to bilder av oss. Ett i sånn "skolefotostørrelse" med passpartout utenpå, og ett som er smalt og langt med 5 små svart/hvite bilder av oss.

I tillegg har vi hvert vårt bryllupsbilde (tiloversblivne fra takkekort) innrammet ved sengen på soverommet.

Skrevet

Hva er forresten vitsen med å la seg fotografere på den dagen hvis man allikevel bare skal ha bildene liggende i en skuff sammen med bildene fra ferien med campingvogna i indre sverige i 1983?

Man gjør jo litt stas på seg selv om man kan se på bildene hver eneste dag, og bli påminnet hvor lykkelige man var den dagen?

Tror det vil hjelpe meg på tunge dager i fremtiden i allefall...

Skrevet

Nei, vi har ingen bryllupsbilder av oss hengende på veggen. I stuen vår er det bare original kunst på veggene - der finner man ingen fotografier i det hele tatt. Jeg har noen små innrammende bilder av ungene stående på sjenken i stuen - det synes jeg er pent. Har noen mellomstore bilder av ungene hengende i et hjørne av entreen - men jeg er mest glad i å ha kunst på veggene.

Skrevet

Men fotografi er også ansett som kunst om man vet hva man gjør, så den antydningen er vel ikke helt riktig? En fotograf ville nok ha blitt litt provosert i alle fall.. De jeg kjenner ville ha rynket øyenbrynene til det ugjenkjennelige....

Men for all del, hver sin samk. Selv syns jeg malekunst blir litt tantete i de aller fleste tilfellene. Nå gjelder ikke det all kunst selvfølgelig, og jeg vet ikke hvilken kunst di liker så jeg mener ikke det som et angrep på din smak i det hele tatt....

Skrevet

Nei, jeg blir ikke akkurat fornærmet for at du skriver det ;) Jeg har samlet kunst i mange år og elsker bildene mine - både maleriene og litografiene.

Ja, jeg vet at fotografer kan være kunst - men det er veldig sjeldent de er det. Jeg har til gode å se så stilige barne/bryllup/konfirmasjonsbilder at de fortjener å gå under betegnelsen "kunst". Derimot så har endel fotokunst hjemme - flotte bilder av Dag Alveng - som er fotokunst på sitt beste.

Skrevet

Jeg er enig i at mange av bildene av konfirmanter og barn og brudepar ikke så ofte kan karakteriseres som kunst da, men om man som fotograf gjør jobben sin skikkelig og ikke faller inn i farlige mønster tror jeg sjansen for å få kunst på veggene sine er større.

Fins mange fotografer i Norge i dag som virkelig kan å se de riktige detaljene, og som gjør hvert et bilde til et kunstverk.

Men tror kanskje ikke mannen i gata er klar over hva de skal se etter når de velger fotograf.. Pris er ikke alt...

Skrevet

Tror også at når det går noen år, så hadde jeg synes det var fryktelig å skulle se meg selv i en kjole, som jeg nok da hadde ønsket så anderledes ut.

Allerede nå kan jeg se jeg hadde valgt en annen kjole i dag.

Generelt synes jeg brudebilder er harry å ha på veggen

Skrevet

tenkte ha ha noen i svart/hvit på kjøkkenet. En bildeserie på 4 eller noe der.. Ikke alt for store. har en vegg et kan passe på der.

Ellers vet jeg ikke om vi kommer til å kobiere opp noen fler å ha andr steder. Regner med at foreldere og besteforeldere får et bilde hver.+ at je sikkert kommer til å kobiere opp et bilde av meg og forloveren å gi til henne..

(dette er bilder jeg vet at personene har lyst på..)

Skrevet

Skjønner ikke hva som er harry med å ha bilder av familien sin på veggen, jeg... Hos meg henger det bilde av mine to nevøer på veggen, vi har sagt til Lassiemannens søsken at vi ønsker oss bilder av deres barn også, som vi kan ha på veggen.

Vi kommer til å ha bryllupsbilde av oss selv på veggen, ja. Vi vet ikke helt hvordan, størrelse osv, men vi skal iallfall synes på veggen.

Har en egen "familievegg" vi, siden vi også liker kunst sånn ellers.

Vi har tilogmed i en ramme hengende svart/hvitt bilder av oss selv, vi! Ett av meg, ett av Lassiemannen og ett av oss sammen. I en sånn tredelt ramme. Det henger riktignok litt "skjult", men det henger på veggen.

Synes det er koselig, jeg, synes hjem uten noen familiebilder virker litt upersonlige.

Men det er oss :)

Skrevet

Jeg syns det er harry med store bilder av seg selv i stua. Har alltid syns det var en merkelig og usmakelig ting å gjøre.. Husker da jeg konfirmerte meg, da var det mange som lagde gigantiske forstørrelser av konfirmantbarnet sitt som fikk hedersplass i stua. :grøsse:

Skrevet
Har dere ikke bilder på veggen i det hele tatt? Bare reine veggflater? Eller misforstår jeg? Kanskje du ikke regner malerier og kunst som bilder sånn som jeg gjør?

Vi har som sagt fotografier som kunst på veggen. Synes det er veldig fint, så lenge bildene er bra. Har vært heldig med flere bilder av trær, bygninger o.l. Henger dem gjerne i serier, så det blir et pent, helhetlig inntrykk.

Jeg mente familiebilder og slike ting, ikke kunst, lysestaker osv. Men altså brudebiler, bilder av barn/tantebarn osv i alle årstrinn etc.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Vi har et skikkelig kunstnerisk bilde av bare meg i sort hvitt på veggen, og alle som kommer til oss kikker på det og syns det er kult. Ser ikke at det er så harry, men ser på det som kunst.

Harry etter min mening. Og litt selvforherligende?

Jeg syns det er harry med store bilder av seg selv i stua. Har alltid syns det var en merkelig og usmakelig ting å gjøre.. Husker da jeg konfirmerte meg, da var det mange som lagde gigantiske forstørrelser av konfirmantbarnet sitt som fikk hedersplass i stua. :grøsse:

Enig!!

Skrevet

Dette er vel litt i overkant! Vet mine foreldre hang opp et bilde av meg, dem, søsken og besteforeldre tatt i min konfirmasjon. (Det er jo en av de anledninger når alle stiller i pent tøy, og vi møtes jo ikke så ofte alle sammen heller.)

Liker familiebilder jeg, de gir et koselig innslag mellom kunsten som er på veggen forøvrig. (Men nå bor jo ikke jeg i noe utstillingshjem heller, så det er jo masse annet som ikke er stilrent heller.)

Synes mange "hjem" idag ser ut som utklipp fra en møbelkatalog, og at stort sett alle har de samme bildene fra IKEA på veggen. Trives derfor godt i eget hjem der mesteparten av kunsten på veggen også er bilder vi har tatt selv. (Bortsett fra noen malerier i stua, og en og annen rekke med IKEA bildepostkort i ramme.

Brudebildet vårt skal definitivt på veggen. Det samme skal babybilder av evt. barn.

Synes ikke dette er selvforherligende, men mer hyggelig påminnelse til seg selv fra en herlig dag. (Det er da dere selv som skal gå og se på dette bildet hver dag. Bilder henger ikke der for gjester som kommer av og til?)

Så kan jo heller dere som ikke vil ha brudebilde på veggen la vær å ha det? Det bryr da ikke meg.

Skrevet

Jeg får den store skjelven når jeg forsøker forestille meg et stort bryllupsbilde av meg og min forlovede over sofaen. Og hadde jeg foreslått den typen "kunst" hjemme hos oss, tror jeg min tilkomne hadde søkt om skilsmisse.

Jeg har faktisk til gode å se et fantastisk bryllupsbilde. Og det er vel grunnen til at vi har valgt å satse på venner til å forevige dagen vår. Jeg orker ikke oppstilte bilder.... :kvalm:

Men noen små "minner" i fine rammer på sjenken eller i vinduskarmen er ikke så galt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...