Edie Skrevet 1. september 2005 #21 Skrevet 1. september 2005 (endret) Forskjellige meninger og ulike tradisjoner her ser jeg. Vi vil ikke ha bilde hengende oppe fordi jeg ikke har noe behov for å se på meg selv hengende på veggen hele tiden.... Har nok med å se meg selv i speilet hver dag jeg.. ( Og ja, jeg har verdenst verste selvtillitt.. ) Men har tenkt til å lage et album med bilder da, så man kan ta frem og se på når man har lyst. Bildene vi har på veggen nå er fra samme kunstner og har en viss stil. Et brudebilde ville absolutt ikke passet inn. Og ikke vet jeg for sikkert om mamma og pappa vil ha et bilde av oss på veggen heller. De har ikke noe brudebilde av seg selv hengende oppe. De hadde det tidligere, men tok det ned for fem-seks år siden. Så hvorfor skulle de ha bilde av oss? Men hver sin smak, og hver sin tradisjon. Og jeg synes fortsatt det er frekt å anta at andre har lyst til å ha ditt brudebilde hengende på veggen.. Jeg vil absolutt ikke ha brudebilde av andre hengende på min vegg, vil jo ikke engang ha vårt eget... Men vet man for sikkert at de vil ha bilde (at de selv har foreslått det) er det en fin gest å gi bilde i gave. Endret 1. september 2005 av Aricept
Blueberry Skrevet 1. september 2005 #22 Skrevet 1. september 2005 Vi skal tapetsere en hel vegg med bilder av oss selv fra bryllupet. Neida. Det skal vi selvsagt ikke, men vi vil ha et litt større bilde i noe sånt som 30x50 el.l. Det er passende størrelse synes jeg. Kommer selvsagt litt an på bildet, men tror det vil passe bra hos oss. Vi har tatt bilder hvor vi får hele bygda og fjorden i bakgrunn og fjellene på sidene. Så hvis det blir et sånt bilde vi skal forstørre tror jeg det vil passe veldig bra. Å gi bort innrammede bilder har vi ikke tatt stilling til enda, men det forundrer meg ikke om vi gjør det.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2005 #23 Skrevet 1. september 2005 Jeg skal aldri henge brudebilde på veggen. En av mine tanter har noen vanvittig kule vanlige bilder av seg og familien. De er svære og ser ut som en Bennetton-reklame, noe sånt kunne jeg fett hatt på veggen. Men brudebilde oppe er og blir harry neste uansett
Jannibrud Skrevet 2. september 2005 #24 Skrevet 2. september 2005 Hver sin smak! Vi foretrekker å ha kunst på veggene fremfor å se oss selv i glass og ramme hver dag, men oss om dét. Som en annen her sier, syns jeg også det er vel så bra å kunne ta frem et album når jeg vil minnes. Hadde vi hatt bryllupsbilde på veggen, er jeg sikker på jeg villle blitt utrolig fort lei av det bildet.
Hildegard Skrevet 2. september 2005 #25 Skrevet 2. september 2005 Vi kommer til å ha et bilde av oss som passer i en A4-stor ramme. Bildet skal henge sammen med bildene av våre foreldre i gangen. Hvis noen spør om å få bilde, så får de selvsagt. Men vi skal ikke pushe bryllupsbilder på noen. Ellers får det holde med takkekortene som blir sendt rundt.
Gjest Miss.Chanel Skrevet 2. september 2005 #26 Skrevet 2. september 2005 hvor mye var prisen for albumet Heidi?
Gjest gjest1 Skrevet 2. september 2005 #27 Skrevet 2. september 2005 Det husker jeg ikke i farten men det var DYRT! Albumet er med 40 bilder. Håper jeg får det snart. Brukte dere Fame, Jannemm?
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2005 #28 Skrevet 4. september 2005 I begge våre familier er det vanlig med bilder på veggene. Da av seg selv, søsken, foreldre og barn - de fungerer som familievegger. Gjerne gamle bilder av forfedre også. Nå er det slik at min familie er opphengt i og brenner for slektsforsking - kanskje det er noe av grunnen. Vi har forenklet dette, og velger å ha brudebilde av våre foreldre og besteforeldre, og etter hvert også av oldeforeldre. Av oss selv har vi valgt å forstørre 4 stk ulike bilder i farger og sort/hvitt i str. 14X18, den minste forstørrelsen vi kunne få. Vi synes det er hyggelig og passer for oss. Dessuten synes jeg det er synd å bruke så mange penger på fotograf, for å legge resultatet fra den store dagen i en skuff. Må legge til at jeg for få år siden ABSOLUTT IKKE kunne tenke meg å ha bilder av familie ( inkl. oss selv ) på veggene. Nå er jeg bitt av slektsforskingsbasillen, og synes det er hyggelig med bilder fra forfedres "store dag". Vel og merke, har vi plassert dem i like rammer og ordnet det estetisk rent og pent på veggen. Når det gjelder å gi bort bilde av oss selv, ytret begges foreldre ønske om det. De fikk selv velge ut aktuelt bilde og str.. Vi kjøpte med ramme. Når det gjelder andre ønsket mine søsken bilde av oss. De valgte ut aktuelt bilde selv, og vi kjøpte den minste str. uten ramme. Og alle er fornøyde...
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 16. februar 2006 #29 Skrevet 16. februar 2006 Rett og slett litt harry, spør du meg!
Gjest LoisLane Skrevet 16. februar 2006 #30 Skrevet 16. februar 2006 Vi har et lite svart-hvitt bilde i en enkel ramme, men ikke på veggen. Ser på det nå.
Elise_ Skrevet 16. februar 2006 #31 Skrevet 16. februar 2006 Jøss så gammel tråd som har blitt dratt opp her da. Jeg tenker at jeg vil ha en forstørrelse eller to rammet inn over senga på soverommet, eller over kommoden. Og så vil jeg ha et i omtrent dobbel av vanlig størrelse stående i ramme på seksjonen i stua. Tror jeg bare gir takkekortbilder til andre, hvis det ikke er noen som spør spesielt selvsagt.
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2006 #32 Skrevet 16. februar 2006 Vi skal ta nokon skikkeleg kule og spesielle bilder i tillegg til dei ordinære, og dersom desse blir bra kjem vi nok til å ha eit sånt i A4-størrelse på veggen, tenker eg...
Floja Felíz Skrevet 17. februar 2006 #33 Skrevet 17. februar 2006 Vi skal også ha bryllupsbilde av oss på veggen, har et lite bildegalleri med bilder av familien vår på begges sider. Synes det er koselig jeg. Vi har det på tv-stua, og rammene matcher innredningen og er dandert på veggen i to ulike størrelser. Stilig, synes jeg. Liker heller ikke bilder som er strødd rundt over alt, men vi har jo et hjem, ikke bare et hus, og jeg vil at familiene ska få være en del av hjemmet vårt. Vi kommer til å gi bort bilder til foreldrene og besteforeldrene våre, og ellers til de som ber om å få. Ikke store, men litt forstørret synes jeg de må være. Størrelsen kan de som skal ha dem få bestemme selv, slik at bildet passer inn i deres bildegalleri.
SissiB Skrevet 17. februar 2006 #34 Skrevet 17. februar 2006 Kunne ikke drømme om å ha bryllupsbildet hengende på veggen i stua. Vi kjøpte faktisk en forstørrelse som hadde hengt i utstilling hos fotografen (fikk det kjempebillig), men det står fortsatt uinrammet i et skap, og der blir det nok stående. Aner egentlig ikke hvorfor vi takket ja. Ellers har vi ett i 14x18 som henger på soverommet.
Susan Sto Helit Skrevet 17. februar 2006 #35 Skrevet 17. februar 2006 Synes et bryllupsbilde som er så fint at vi vil ha det på veggen resten av livet hadde vært kjempefint jeg! Det er jo det mest synlige minnet du kan ha fra dagen. Vet ikke hvor stor forstørrelse vi skal ha, eller om det blir en samling av flere bilder, men noe vil det bli. Har valgt en kreativ fotograf, som jeg vet kan kunsten å ta både "gammeldagse" bilder som egner seg for veggen hos besteforeldre, samtidig som vi kan få noe stilig og litt uvanlig til oss selv. Vi har masse fotografier på veggene, som vi har tatt selv. Noen av oss, noe av familie og noe naturbilder. Passer selvfølgelig på at rammene står i stil, både med hverandre og resten av interiøret. Synes det er viktig å sette sitt eget preg på eget hjem. Dessuten vet jeg at hvis vi får barn så er de faktisk veldig opptatt av bilder og familie. Dessuten ville jeg likt å hatt bilder av barnet på veggen også! Skal nok gi bilder til foreldre og besteforeldre. Vet de vil sette stor pris på det. Tror alikevel ikke de vil komme og be om det, for de regner nok med å få.
~MALIN~ Skrevet 17. februar 2006 #36 Skrevet 17. februar 2006 Vi har en 40x50 forstørrelse på lerret av det ene brudebildet plassert i stua. Leser en denne tråden skulle en jo tro at dette var helt unormalt , men blandt mine venninner og familie har de aller fleste brudebilder på veggen, flere også store som våre. I familien vår er det " skikk & bruk" og gi bort brudebilder ( 20 x 25 forstørrelser ) til foreldre og besteforeldre i julegaver. Det gør vi også når barna har vært hos fotografen. Disse bildene er strukturbehandlet. Både lerret og struktur gjør at man slipper å ha glass på rammen. Lerret ser til forveksling ut som et maleri, ganske stilig . Jeg elsker å ha masse bilder av barna mine på veggen , selvom jeg ser dem hver dag. Og jeg liker å ha bilde av av var store dag på veggen også. Er utrolig glad i det bildet :-D !
Gjest gjesta Skrevet 17. februar 2006 #37 Skrevet 17. februar 2006 Tror vi skal ha 2 store bilder, og noen små av oss på veggen- Ellers et album med masse små bilder, så skal jeg lage scrapbook album.
Seigdama Skrevet 17. februar 2006 #38 Skrevet 17. februar 2006 Vi har et lite svart-hvitt bilde i en enkel ramme, men ikke på veggen. Ser på det nå. ← Det er min plan også. Et lite enkelt sort/hvitt bilde stående fremme, ikke noe mer. Som flere andre her liker jeg ikke å ha bilder hengende på veggen, hverken av oss selv eller andre. Synes det ser rotete ut.
Susan Sto Helit Skrevet 17. februar 2006 #39 Skrevet 17. februar 2006 Det er min plan også. Et lite enkelt sort/hvitt bilde stående fremme, ikke noe mer. Som flere andre her liker jeg ikke å ha bilder hengende på veggen, hverken av oss selv eller andre. Synes det ser rotete ut. ← Har dere ikke bilder på veggen i det hele tatt? Bare reine veggflater? Eller misforstår jeg? Kanskje du ikke regner malerier og kunst som bilder sånn som jeg gjør? Vi har som sagt fotografier som kunst på veggen. Synes det er veldig fint, så lenge bildene er bra. Har vært heldig med flere bilder av trær, bygninger o.l. Henger dem gjerne i serier, så det blir et pent, helhetlig inntrykk.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 17. februar 2006 #40 Skrevet 17. februar 2006 Virker som om det er så mange som er helt imot å ha et bryllupsbilde hengendes på veggen hjemme, hvorfor? da tenker jeg ikke på de kjempesvære bildene... ← Fordi jeg synes det er harry / smakløst
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå