Gå til innhold

Bryllupsbilder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestilt ett album med 40 bilder fra vår fotograf. I tillegg så har vi jo takkekortbildet men har liksom ikke tenkt noe mere på om vi skal forstørre opp noe og ha på veggen hjemme.

Hva har dere andre gjort/tenkt å gjøre?

Og i så fall hvor stort bilde henger dere opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror vi kommer til å ha bryllupsbilder selv, ja. Kommer antakelig til å forstørre 5 bilder som skal være i samme ramme - ett litt større i midten og 4 mindre rundt - har valgt ut noen bilder som jeg syns passer til det. Usikker på størrelsen, men de blir ikke store noen av dem.

Kommer til å ha dem i bruntoner.

Skrevet

Mulig vi henger noe på veggen,men ikke noe kjempeformat...I tilfelle,kommer vi til å ha et bilde i svart/hvitt.

Skrevet

Vi har forstørret et bilde som vi skal henge på veggen, men husker ikke hvor stort det var.

Skrevet

Det kunne ikke falle meg inn å ha et stort bilde av oss på veggen, enten det er bryllupsbilde eller et annet bilde. Det skal vi absolutt ikke ha.

Skrevet

Vi kommer til å forstørre opp et bilde av oss. Kommer ikke til å henge i stuen akkurat, men hyggelig å ha. Vi velger ikke så veldig stort bilde (husker ikke målene, men sånn størrelse det er på portrettbilder fra barnehager/skoler).

Kommer til å bli julegave til besteforeldre også, så kan de ha de i sine "billedgallerier" :ler: . Og foreldrene våre kommer til å få et.

Skrevet

Vi har et bilde av oss i stuen. Ikke kjempesvært nei, 25x30 eller noe sånt tror jeg.

Skrevet

Jeg liker ikke små bilder. Mange små bilder gir et rotete inntrykk, så jeg liker store. Vi har store bilder av barna, og et stort bryllupsbilde av oss selv. Det er på 40x50 og er kjempelekkert.

Gjest Aricept..
Skrevet

Nei, vi skal ikke ha bilde av oss hengende opp noe sted. Rett og slett fordi jeg ikke vil.

Mine foreldre og hans foreldre har spurt om forstørrelse av et par bilder og det skal de få. Hadde aldri falt meg inn å gi de bilder av oss uten at de spurte.

Skjønner ikke mennesker som gir bort bilder i hytt og pine.. Om det være seg bryllupsbilder eller bilder av barn eller liknende.... Er det ikke frekt å tro at mottakeren har lyst på bilder av deg eller dine barn?

Skrevet

Jeg er nesten 100% sikker på at både foreldre og besteforeldre syns det er ålreit å få bilde av brudeparet - jeg syns ikke det har noe med frekkhet å gjøre.

Skrevet

Nei, når det gjelder foreldre og besteforeldre så vil de helt sikkert ha ett bilde av oss. Men ellers så kommer jeg ikke til å gi bort bilde av oss som julegave etc. Det blir litt rart :ler:

Er litt usikker på hva jeg vil. Vi må vel neste starte en familiebildevegg hjemme for at det skal passe inn med bilde av oss hengende på veggen :ler:

Skrevet
Aricept sa: "Skjønner ikke mennesker som gir bort bilder i hytt og pine.. Om det være seg bryllupsbilder eller bilder av barn eller liknende.... Er det ikke frekt å tro at mottakeren har lyst på bilder av deg eller dine barn?"

Syns ikke det er frekt jeg. Det kommer vel an på hvem man gir det til. Jeg vet for eksempel at mormor og morfar gjerne vil ha bryllupsbilde av oss.

Og så kommer det an på tradisjoner. Vi har bryllupsbiler av foreldrene og besteforeldrene våre stående framme her. Da føyer bildet av oss seg godt inn i samlingen. Syns det er koslige minner jeg :)

Skrevet

Skjønner ikke mennesker som gir bort bilder i hytt og pine.. Om det være seg bryllupsbilder eller bilder av barn eller liknende.... Er det ikke frekt å tro at mottakeren har lyst på bilder av deg eller dine barn?

Det er jo ikke akkurat snakk om å gi bort i "hytt og pine". De fleste kjenner vel foreldrene og besteforeldrene sine såpass godt at de vet om de vil bli glad for et bryllupsbilde... :sjenert:

Kommer ikke til å gi innrammete bilder til andre.

Gjest Gjest_Nuwanda_*
Skrevet
Men ellers så kommer jeg ikke til å gi bort bilde av oss som julegave etc. Det blir litt rart :ler:

Vi kommer til å gi våre foreldre og søsken bryllupsbilde av oss til jul, men det er mest et økonomisk spm. - Det koster å få laget proffebilder og da synes vi det blir mye penger å skulle kjøpe julepresang i tillegg. Dette har våre søsken på begge sider gjor til oss, så da synes vi det er hyggelig. Bildene er ca 20X15 så de tar jo ikke all verden av plass på en vegg eller hylle. Våre foreldre får noen som er litt større, pluss et mindre bilde av oss og begge foreldrepar.

For oss handler det om minner fra en stor dag og tradisjoner. Selv har vi også fått laget et stort bryllupsbidel .30X40 som er rammet inn og skal henges på veggen, kanskje ikke i stua, men det er mest på grunn av plassen. :)

Skrevet

Vi skal nok forstørre et eller flere bilder av oss selv, til å pryde en vegg i huset. Men er ikke sikker på hvor stort eller hvor mange det blir enda.

Har litt lysst på 4 ikke alt for store forstørrelser, som man kan henge sammen til ett større kvadrat. Så en slik ustilling hos fotografen, og den var kjempefin. Rammene de hadde kunne passet hos oss også. Men siden vi ikke har en vegg som peker seg ut til å ha disse bildene på, så spørs det om det ikke blir bare en forstørrelse - muligens litt større da. Den har jeg i så fall lysst på i sort-hvitt, men med en farge (blått i dette tilfelle, da kjole og tiara var blå)

Forreldre og besteforreldre kommer til å få en mindre forstørrelse. Svigers har allerede hintet direkte, og jeg vet mamma og pappa vil ha også.

Skrevet (endret)

kunne heller ikke falle meg inn å henge et gedigent bilde av oss på veggen, å da mener jeg svært. fotografen sa også at dette var mer "in" før i tiden. ser foreks. på bryllupsbildet til mine foreldre det er ganske stort, og husker at de fleste hadde det. men sånn er det vel ikke i dag. men jeg syns det er veldig fint å kunne henge bryllupsbildet på veggen hjemme, selv har vi forstørret et bilde av oss selv på 28x36. det var ikke for stort og ikke for lite :-D

Endret av brudzilla
Skrevet

Kunne heller ikke falt oss inn å henge opp bilde av oss selv på veggen, det er vi heldigvis helt enige om!

Har fremstilt et i 13 x 17 eller no sånt, i sephia, mulig vi plasserer det en eller annen plass.

Skrevet

Virker som om det er så mange som er helt imot å ha et bryllupsbilde hengendes på veggen hjemme, hvorfor? da tenker jeg ikke på de kjempesvære bildene... :roll:

Skrevet
Virker som om det er så mange som er helt imot å ha et bryllupsbilde hengendes på veggen hjemme, hvorfor? da tenker jeg ikke på de kjempesvære bildene... :roll:

Fordi jeg personlig synes det blir teit med bilder av seg selv på veggen. Vi ser hverandre hver dag, og bryllupsbilder kan vi se på i album, trenger ikke å ha de på veggen. Dessuten synes jeg generelt ikke fotografier er pent på veggen, jeg liker ikke å fylle opp veggen med masse dill, så de få tingene som henger der vil jeg heller skal være pene malerier/bilder e.l. Men, hver får gjøre som de vil.

Skrevet
Fordi jeg personlig synes det blir teit med bilder av seg selv på veggen. Vi ser hverandre hver dag, og bryllupsbilder kan vi se på i album, trenger ikke å ha de på veggen. Dessuten synes jeg generelt ikke fotografier er pent på veggen, jeg liker ikke å fylle opp veggen med masse dill, så de få tingene som henger der vil jeg heller skal være pene malerier/bilder e.l. Men, hver får gjøre som de vil.

Vi liker heller ikke å fylle opp veggene med masse dill, men et bryllupsbilde syns nå jeg bare er fint. har jo ikke no med at vi ser hverandre hver dag eller ikke, men det er jo et minne for livet. har jo ikke hengt opp andre bilder av oss, men bryllupsbildet er jo noe spesielt da. men hver vår menig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...