Sofie31 Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Jeg dater en mann med to barn, begge i barnehage. Jeg merket at han snakket veldig mye om eksen sin når vi snakket om ulike temaer. De deler netflix og hus. Det er ca 1,5 år siden det ble slutt. De har ikke fordelt møbler og ting, og skal starte med å selge huset de har ilag. Han bor for deg selv nå. Han bruker også å henge med besteforeldre og onklene hennes, noe jeg syns er litt rart. De var sammen i 8 år, og bor i hennes lille hjemmested. Vi skulle møtes en dag på ettermiddagen. Og han avlyste klokken 15, fordi han måtte ha barna. Slik at barna skulle slippe å stå opp så tidlig om de var med eksen. Jeg er usikker på om jeg er sjalu, eller om den dårlige magefølelsen er riktig? Jeg liker ikke når folk avlyser samme dag. Og blir skremt når folk deler så mye med eksen, og snakker så mye om eksen. Jeg vet allerede hvilken utdanning og når hun tok den, og hva hun jobber med.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Her er det vel to mulige utgangspunkt. Det kommer vel an på hvordan han har levd nå i ettertid etter bruddet. Han har kanskje prioritert barna for å få en mest mulig myk overgang for barna sin skyld? Siden han ikke har hatt et nytt forhold å ta hensyn til mener jeg. Kanskje litt naivt og klønete å prate så mye om eksens ve og vel ? Det kommer litt an på hvor lenge dere har datet og dere er å anse som et par , men jeg ville vel kanskje ha spurt han om han egentlig er klar for et nytt forhold hvis dette fortsetter i samme stil ? Hvis du har egne barn er det lurt å ta det rolig i starten . Men om du ønsker egne barn så burde du tenke deg om . Det kan være at han er fornøyd med de han har Anonymkode: 4f8cc...4f0 2
Sofie31 Skrevet 21. april 2021 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2021 Jeg har sagt tidligere at jeg er litt usikker på om han er klar for ett nytt forhold. Og han svarte ikke på det, ble bare irretert for at jeg ikke kunne forstå at han likte meg. Han sier han er fornøyd med de to barna han har, men er åpen for flere. Uten at jeg er helt sikker på hva det betyr da. Vi har ikke dater så lenge, kun to måneder.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 Avlyser han mye i siste liten? Og ting som krever reservasjoner? F.eks kino, restaurantbesøk, etc? Blir du sittende mye alene pga at du setter av dager til avtaler med han som han avlyser når det er for sent for deg å lage avtaler med andre? Isåfall ville jeg sagt at det ikke er greit, og at hvis han fortsetter å avlyse med så kort varsel, så slutter du å avtale ting med han. Anonymkode: 4f3c4...6db 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 Å avlyse fordi han stiller opp for barna synes jeg er helt innafor og faktisk forventet. Hans rolle som pappa kommer foran hans rolle som din kjæreste. Så flott for både han, barna og exen at de har et godt forhold, samarbeider bra, ikke krangler og ikke et bitre. Helt fantastisk at han fremdeles har god kontakt med hennes familie. Dette vitner om en moden mann som forstår barnas beste og setter de først. En mann som evner å se at hans problemer med sin ex er mellom dem og ikke alle andre, og lar det få minst mulig ringvirkninger for barnas skyld. Kanskje de fungerer godt som venner, men ikke som kjærester. jeg antar du ikke har barn, for kun en barnløs person ville tenkt at dette var rart, at han ikke var klar for et nytt forhold, eller stilt krav. Jeg synes du skal respektere hans måte å samarbeide med sin ex på, og ikke blande deg. Du må innfinne deg med at du ikke er førsteprioritet. Mange kvinner forstår ikke at en mann et avhengig av et godt forhold til barnas mor for at barna skal ha det best mulig, og derfor tolker de det dit hen at han fremdeles er interessert i sin ex eller at hun prioriterer henne fremfor en selv. Gjennom å prioritere barnas mor prioriterer han barna, så enkelt er det. Om du ikke forstår eller takker det tenker jeg at du bør trekke deg ut av forholdet før du begynner å stille urimelige krav til mannen som på sikt vil ødelegge hans forhold til barnas mor og til barna selv. Anonymkode: 588ce...e0f 8
Festlig Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Å avlyse fordi han stiller opp for barna synes jeg er helt innafor og faktisk forventet. Hans rolle som pappa kommer foran hans rolle som din kjæreste. Så flott for både han, barna og exen at de har et godt forhold, samarbeider bra, ikke krangler og ikke et bitre. Helt fantastisk at han fremdeles har god kontakt med hennes familie. Dette vitner om en moden mann som forstår barnas beste og setter de først. En mann som evner å se at hans problemer med sin ex er mellom dem og ikke alle andre, og lar det få minst mulig ringvirkninger for barnas skyld. Kanskje de fungerer godt som venner, men ikke som kjærester. jeg antar du ikke har barn, for kun en barnløs person ville tenkt at dette var rart, at han ikke var klar for et nytt forhold, eller stilt krav. Jeg synes du skal respektere hans måte å samarbeide med sin ex på, og ikke blande deg. Du må innfinne deg med at du ikke er førsteprioritet. Mange kvinner forstår ikke at en mann et avhengig av et godt forhold til barnas mor for at barna skal ha det best mulig, og derfor tolker de det dit hen at han fremdeles er interessert i sin ex eller at hun prioriterer henne fremfor en selv. Gjennom å prioritere barnas mor prioriterer han barna, så enkelt er det. Om du ikke forstår eller takker det tenker jeg at du bør trekke deg ut av forholdet før du begynner å stille urimelige krav til mannen som på sikt vil ødelegge hans forhold til barnas mor og til barna selv. Anonymkode: 588ce...e0f Denne her må jeg bare kommentere !!! Er du gift, skilt m barn , samboer med en skilt mann med barn ? Det er veldig rørende alt det du forteller om barnefaren og hans dedikering til sine barn, sin ex og sine exsvigerforeldre. Men når han tar et valg om å bevege ut i datingverden så må han også ta høyde for og lage plass til det han tydeligvis ønsker seg , en partner . Det er veldig naivt og frekt å tro at den «nye» skal sitte og vente på smuler og bilder av et luftslott . Greier en ikke å ha en fornuftig grense mellom ex, barn og ny partner , ja da bør en ta en lengre pause og leve i singelverden en stund til , og rett og slett vente til en har en rettferdig rollefordeling klart for seg . Her må mannen rett og slett velge hva han har kapasitet til Å holde folk for narr er uakseptabelt uansett livssituasjon ! Endret 21. april 2021 av Festlig 14
PM75 Skrevet 21. april 2021 #7 Skrevet 21. april 2021 Det virker ikke som om han og eksen er ferdig med skilsmisseprosessen hverken mentalt eller praktisk. Mitt råd er å skygge banen! Jeg tror at dette forholdet vil gi deg mer sorg enn glede & da er jo poenget med forhold borte! 5
Sofie31 Skrevet 21. april 2021 Forfatter #8 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å avlyse fordi han stiller opp for barna synes jeg er helt innafor og faktisk forventet. Hans rolle som pappa kommer foran hans rolle som din kjæreste. Så flott for både han, barna og exen at de har et godt forhold, samarbeider bra, ikke krangler og ikke et bitre. Helt fantastisk at han fremdeles har god kontakt med hennes familie. Dette vitner om en moden mann som forstår barnas beste og setter de først. En mann som evner å se at hans problemer med sin ex er mellom dem og ikke alle andre, og lar det få minst mulig ringvirkninger for barnas skyld. Kanskje de fungerer godt som venner, men ikke som kjærester. jeg antar du ikke har barn, for kun en barnløs person ville tenkt at dette var rart, at han ikke var klar for et nytt forhold, eller stilt krav. Jeg synes du skal respektere hans måte å samarbeide med sin ex på, og ikke blande deg. Du må innfinne deg med at du ikke er førsteprioritet. Mange kvinner forstår ikke at en mann et avhengig av et godt forhold til barnas mor for at barna skal ha det best mulig, og derfor tolker de det dit hen at han fremdeles er interessert i sin ex eller at hun prioriterer henne fremfor en selv. Gjennom å prioritere barnas mor prioriterer han barna, så enkelt er det. Om du ikke forstår eller takker det tenker jeg at du bør trekke deg ut av forholdet før du begynner å stille urimelige krav til mannen som på sikt vil ødelegge hans forhold til barnas mor og til barna selv. Anonymkode: 588ce...e0f Nei de har ikke ett godt forhold. Mulig du har rett ved å stille urimelige krav. Jeg er usikker på om jeg godtar det med å avlyse avtaler egentlig.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #9 Skrevet 21. april 2021 Dere har åpenbart ikke vært sammen lenge og du bør avslutte forholdet om du ikke takler det der, for barna kommer først. Det kan dukke opp ting hvor han må ha barna! De kommer før deg, alltid. Og sånn skal det også være. Takler du ikke at de må ha med hverandre å gjøre og at han har god kontakt med familien til sine barn som har vært i livet hans så lenge må du gå. Det følger mye med å ha et forhold med en som har barn fra før! Det at du reagerer på at han måtte avlyse samme dag PGA barna, har du ingen rett til. De kommer som sagt først og sånt kan dukke opp! Anonymkode: e30b0...679 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #10 Skrevet 21. april 2021 Du forventer at han skal avslutte sine vennskap fordi de er i slekt med eksen? Og at du kommer før hans barn? Reality check next... Anonymkode: e0e1f...613 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #11 Skrevet 21. april 2021 Her måtte jeg finne meg i at han pusset opp barnerommene hjemme hos exen, fixet bilen til exen, skiftet hjul til exen, handlet for exen, skysset rundt på exen, ringtes og meldtes hver dag med exen (og da ikke samtaler om barna), hadde barna ekstra så exen skulle få reise på jentetur, osv osv - "for barnas skyld", i et par års tid inn i forholdet vårt. Når han SÅ skjønte at hun kun brukte han på hennes egne premisser - og hun ikke gjengjeldte noe overfor han, og kun spredde dritt om hvor uegnet og udugelig han var som far - så ble det brått slutt på dette. Det gikk tilslutt opp et lys for han, og han forholder seg nå kun til henne hvis det omhandler barnas ve og vel på en ordentlig måte. Anonymkode: fc607...c12 1
Sofie31 Skrevet 21. april 2021 Forfatter #12 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du forventer at han skal avslutte sine vennskap fordi de er i slekt med eksen? Og at du kommer før hans barn? Reality check next... Anonymkode: e0e1f...613 Nei forventer det ikke. Skrev bare at det var rart å henge med eksen sine besteforeldre og onkler. Og en illustrasjon på hvor nær de har vært. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #13 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her måtte jeg finne meg i at han pusset opp barnerommene hjemme hos exen, fixet bilen til exen, skiftet hjul til exen, handlet for exen, skysset rundt på exen, ringtes og meldtes hver dag med exen (og da ikke samtaler om barna), hadde barna ekstra så exen skulle få reise på jentetur, osv osv - "for barnas skyld", i et par års tid inn i forholdet vårt. Når han SÅ skjønte at hun kun brukte han på hennes egne premisser - og hun ikke gjengjeldte noe overfor han, og kun spredde dritt om hvor uegnet og udugelig han var som far - så ble det brått slutt på dette. Det gikk tilslutt opp et lys for han, og han forholder seg nå kun til henne hvis det omhandler barnas ve og vel på en ordentlig måte. Anonymkode: fc607...c12 Men det du skriver er jo over grensen. Det er ikke det denne mannen gjør. De har også bare datet i 2 mnd og hun kan ikke mene han skal kutte ut mennesker i sitt og sine barns liv bare fordi de er i familie med eksen også! De har hatt med hverandre i 8 år. Barna skal også ALLTID komme først, og hun får bare godta at ting kan dukke opp så han må ha barna ellers må man finne noen uten barn. Har barn selv og ville valgt barna over hvilken som helst mann og hadde aldri godtatt at noen ba meg kutte ut mennesker som har vært i mitt liv lenge bare fordi en jeg har datet i 2 mnd blir sjalu. At man plutselig må stille opp for barna er en del av pakken og det må man faktisk tåle! Det du nevner er i en annen liga. Anonymkode: e30b0...679 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #14 Skrevet 21. april 2021 Sofie31 skrev (1 minutt siden): Nei forventer det ikke. Skrev bare at det var rart å henge med eksen sine besteforeldre og onkler. Og en illustrasjon på hvor nær de har vært. Nei det er ikke rart etter å ha vært i dems liv i 8 år. Det er familien til hans barn! Dropp denne mannen og la han finne noen som vet at ting med barna kan dukke opp og godtar dette uten å surmule angående en avtale med en man har datet i 2 mnd. Anonymkode: e30b0...679 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #15 Skrevet 21. april 2021 Festlig skrev (2 timer siden): Denne her må jeg bare kommentere !!! Er du gift, skilt m barn , samboer med en skilt mann med barn ? Det er veldig rørende alt det du forteller om barnefaren og hans dedikering til sine barn, sin ex og dine exsvigerforeldre. Men når han tar et valg om å bevege ut i datingverden så må han også ta høyde for og lage plass til det han tydeligvis ønsker seg , en partner . Det er veldig naivt og frekt å tro at den «nye» skal sitte og vente på smuler og bilder av et luftslott . Greier en ikke å ha en fornuftig grense mellom ex, barn og ny partner , ja da bør en ta en lengre pause og leve i singelverden en stund til , og rett og slett vente til en har en rettferdig rollefordeling klart for seg . Her må mannen rett og slett velge hva han har kapasitet til Å holde folk for narr er uakseptabelt uansett livssituasjon ! Veldig enig sånn du fremlegger det. Det finnes en balansegang. Bra skrevet👍👍 Anonymkode: 0dd3a...90c
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #16 Skrevet 21. april 2021 Det eneste jeg reagerer på er at de ikke har solgt huset enda. Det høres surrete ut. Resten er en del av pakken med småbarnsforeldre. God kontakt med barnas familie, hvilken gave til dem! Ta vare på barna på kort varsel det samme Anonymkode: 83878...d9c 2
Sofie31 Skrevet 21. april 2021 Forfatter #17 Skrevet 21. april 2021 Det var flere ulike svar. Noen forsvarer hans oppførdel, andre min magefølelse. Men jeg valgte å si at han trenger noen som forstår hvordan det er å ha barn, og noen som er mer moden enn meg. I tillegg ble jeg litt lei av å aldri bli spurt om når det passet for meg å møtes. Og samtidig vente på når det passet han, og da avlyse alle planer. Vi var nok ikke passende for hverandre. Trenger nok mer forutsigbarhet og trygghet. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #18 Skrevet 21. april 2021 Fra en stemor som ikke skjønte hva hun gikk inn i: det der høres ut som et godt valg 😊👍 Anonymkode: ac42f...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #19 Skrevet 21. april 2021 Sofie31 skrev (35 minutter siden): Det var flere ulike svar. Noen forsvarer hans oppførdel, andre min magefølelse. Men jeg valgte å si at han trenger noen som forstår hvordan det er å ha barn, og noen som er mer moden enn meg. I tillegg ble jeg litt lei av å aldri bli spurt om når det passet for meg å møtes. Og samtidig vente på når det passet han, og da avlyse alle planer. Vi var nok ikke passende for hverandre. Trenger nok mer forutsigbarhet og trygghet. Nei, du trenger noen uten barn. Har nestemann barn så ikke velg vedkommende. Anonymkode: 802d5...d1b
Sofie31 Skrevet 21. april 2021 Forfatter #20 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fra en stemor som ikke skjønte hva hun gikk inn i: det der høres ut som et godt valg 😊👍 Anonymkode: ac42f...a8a Det var jo litt unødvendig å skrive. Takk for omtanken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå