Ingrid.tp Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Jeg planlegger å reise til Panama, Costa Rica og Nicaragua etter at jeg har fått vaksine. Trenger litt generelle reisetips til personer som har vært der. Har bare 4 uker på hele turen, så må gå litt radig. Tenker å fly til Panama city og ende opp i Managua. Kan jeg ta buss denne ruten, eller er det for langt mtp. lite tid? Bør jeg også fly? Noen steder jeg bør stoppe og se? Har et fleksibelt budsjett.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Hverken Panama eller Costa Rica er særlig store land, så det bør gå fint med 4 uker i disse landene. Vi hadde 3.5 uke i Costa Rica, Nicaragua og Belize. Det bør gå fint å ta buss disse stedene (jeg vet jo selvsagt ikke hvordan ting er der nå under corona, om bussene går like ofte og slikt). Vi tok i alle fall buss fra Costa Rica til Nicaragua, og så fløy vi fra Nicaragua til Belize. Jeg vil anbefale å stoppe med Corcovado nasjonalpark i Costa Rica! Flott nasjonalpark med masse dyr, flotte strender osv. Det ligger ganske nær Panama, så bør gjerne være mulig å stoppe på veien. Jeg hadde ikke nødvendigvis brukt så mye tid i Managua (er vel ikke den tryggeste byen, og er heller ikke så mye å se), ville nok heller brukt tiden min i Granada, f.eks. Veldig flott by, og greit utgangspunkt for utflukter. Leon skal også være en flott by, men dit kom vi oss ikke. Anonymkode: af14e...a7b
Ingrid.tp Skrevet 21. april 2021 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hverken Panama eller Costa Rica er særlig store land, så det bør gå fint med 4 uker i disse landene. Vi hadde 3.5 uke i Costa Rica, Nicaragua og Belize. Det bør gå fint å ta buss disse stedene (jeg vet jo selvsagt ikke hvordan ting er der nå under corona, om bussene går like ofte og slikt). Vi tok i alle fall buss fra Costa Rica til Nicaragua, og så fløy vi fra Nicaragua til Belize. Jeg vil anbefale å stoppe med Corcovado nasjonalpark i Costa Rica! Flott nasjonalpark med masse dyr, flotte strender osv. Det ligger ganske nær Panama, så bør gjerne være mulig å stoppe på veien. Jeg hadde ikke nødvendigvis brukt så mye tid i Managua (er vel ikke den tryggeste byen, og er heller ikke så mye å se), ville nok heller brukt tiden min i Granada, f.eks. Veldig flott by, og greit utgangspunkt for utflukter. Leon skal også være en flott by, men dit kom vi oss ikke. Anonymkode: af14e...a7b Tusen takk for gode tips
Snabeltann Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 Hold deg unna guidet tur til Pianistastien i panama i allefall! 😱
Ingrid.tp Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #6 Skrevet 16. juni 2021 Tusen takk for svar - det ble satt stor pris på! :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå