Gå til innhold

Er det dyrt og ringe til kundeservice? Tar de ekstra betalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker at før i tiden kostet det en halv formue å ringe kundeservice. Det var noen bedrifter som hadde såkalt grønt nummer som betød at det ikke kostet ekstra å ringe ,men ellers var det dyrt. 

Nå må jeg ringe kundeservice til Fedex ( i Norge) og spørre rundt fortolling pga en pakke jeg har bestilt. Koster det meg mye ekstra å ringe dit og sitte lenge på linjen og vente på svar? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs på telefonnummeret. Jeg ser at de har et vanlig telefonnummer, så da er det bare vanlig takst.

Anonymkode: d6352...d93

AnonymBruker
Skrevet

Det er rart - hvordan folk kan bruke tid på å skrive spørsmål her, som de kunne fått svar på ved å bruke samme tiden på å klikke inn på "kontakt" på firmaet de skal ringe til.

Selvhjulpenhet er ingen dum ting.

Anonymkode: dc605...b45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er rart - hvordan folk kan bruke tid på å skrive spørsmål her, som de kunne fått svar på ved å bruke samme tiden på å klikke inn på "kontakt" på firmaet de skal ringe til.

Selvhjulpenhet er ingen dum ting.

Anonymkode: dc605...b45

rart hvordan folk kan bruke tid på ( eller i det hele tatt gidder) å skrive svar her, som hverken er konstruktivt eller nyttig. Finn deg en annen tråd der du faktisk kan bidra med noe 🙄

Anonymkode: 12978...ba5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Laraa skrev (3 timer siden):

Jeg har ice 

Hjelpes. Hvis du har abonnement med fri tale betaler du ingenting for å ringe til vanlig tlf nummer

Anonymkode: f87ec...50f

AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden kom det nye regler for dette. Endel kundeservicer hadde korte nummer som f.eks. 02020 og de var veldig dyre å ringe til.

Men etter de nye reglene skal alle bedrifter kunne kontaktes på vanlige telefonnummer til vanlige takster. Er usikker på hvor de er forpliktet til å opplyse om dette 'billige' nummeret.

Min arbeidsplass måtte få nytt nummer til kundeservice som ble noe som så ut som et mobilnummer.

Anonymkode: f41bc...4e4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...