Gå til innhold

Våknet nummen i begge armene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Våknet til to numne armer, klarer å bevege de, men er veldig tungt. Føles svak. Det går helt fra skuldrene og ned til håndleddet.. Vart en halv time nå. Lettere å bevege armene nå, men har samme nummenhetsfølelse. Aldri opplevd å våkne slik, det rare er at i går etter jeg hadde powernap våknet jeg nummen i høyre fot, klarte bare å bevege stortåa, ikke de andre tærene. Varte i noen minutt så var det borte, men ordentlig ekkel følelse å ikke ha kontroll på kroppen😳

Våknet også med hodepine, og føler meg generelt slapp i kroppen.

Anonymkode: 9e017...9a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som aner hva det kan være?

AnonymBruker
Skrevet

Ring legen din og snakk med ham, dette er seriøse ting.

Anonymkode: 6f0d1...f77

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ring legen din og snakk med ham, dette er seriøse ting.

Går ikke an å ringe legen å snakke, går bare an å skrive til legen på helsenorge, og der kan det ta litt tid før man får svar..

AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakten. At du er nummen i begge armene er atypisk hjerneslag (som er det alvorligste vi tenker). Det trenger ikke å være mer alvorlig enn at du har ligget på armen eller at du har en nerve i klem, eventuelt at du brygger på en infeksjon som slår deg ut, men du bør uansett få sjekket det hos lege for å utelukke at det er noe alvorlig.

Anonymkode: 0edf5...621

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Går ikke an å ringe legen å snakke, går bare an å skrive til legen på helsenorge, og der kan det ta litt tid før man får svar..

Da ringer du legevakta som den over her sier!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man kan jo ringe til legekontoret og forklare symptomene som har oppstått og så eventuelt få snakke med legen på den måten! Men ring legevakten først su!

Anonymkode: 5001c...76d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt perioder der jeg våknet med en eller to numne armer, men det har aldri vart så etter at jeg våknet, og som oftest en om gangen. I mitt tilfelle er det mest sannsynlig relatert til ulnarnerven (noe kluss som popper opp hos meg av og til). Jeg er enig i at det er verdt å kontakte legekontoret om, siden du ikke bare opplever det i begge armer, men også har fått det i en fot tidligere. Mest sannsynlig er det ikke noe farlig, men det er jo nettopp det legen er der for å kunne finne ut av.

Anonymkode: 2fd55...574

AnonymBruker
Skrevet

Somatisk dissosiasjon? Har du opplevd traumer?

Anonymkode: 7c4bf...eb5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Somatisk dissosiasjon? Har du opplevd traumer?

Anonymkode: 7c4bf...eb5

Det er vel en litt (altfor) rask konklusjon å trekke? Uansett må det først undersøkes om det er forårsaket av sykdom eller skade av den fysiske sorten. TS må ringe legevakt som andre her foreslår. 

Anonymkode: 272a2...1d0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...