Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på dag 11 i syklusen. I går ble alle strimmeltester (kl 10, 14 og 20) pluss CB-testen (fast smilefjes) positive. I dag kl 10 var testen negativ igjen. Betyr det at jeg har hatt eggløsning da? I går kveld eller i natt..? Jeg vet at testene ikke kan si noe om EL faktisk HAR skjedd altså, og at det er LH-nivået som vises. Men bare lurer på om det er sannsynlig at egget har løsnet nå, siden testen i dag var negativ? La inn aksjer både på mandag og i går kveld, så krysser fingrene😊

Anonymkode: ff561...e96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ta en EL-test i ettermiddag. Det er den tiden på døgnet LH er på sitt høyeste og du kan finne ut om dagen i dag blir positiv eller negativ EL-test.

Om den blir negativ i ettermiddag, så er det sannsynlig at du har EL i dag. Men det kan også gå 1-2 dager senere før egget faktisk slipper. Finnes også en liten sjanse for at egget ikke slipper i det hele tatt, på tross av positiv EL-test. Men det er ikke veldig vanlig.

AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (48 minutter siden):

Du bør ta en EL-test i ettermiddag. Det er den tiden på døgnet LH er på sitt høyeste og du kan finne ut om dagen i dag blir positiv eller negativ EL-test.

Om den blir negativ i ettermiddag, så er det sannsynlig at du har EL i dag. Men det kan også gå 1-2 dager senere før egget faktisk slipper. Finnes også en liten sjanse for at egget ikke slipper i det hele tatt, på tross av positiv EL-test. Men det er ikke veldig vanlig.

Takk, da skal jeg gjøre det. Har liksom ingen symptomer på at jeg har EL, men syns jeg hadde bittelitt el-typisk slim i går.. Teit spm kanskje, men er det lurt å ha sex i dag også da?

Skrevet

Mange som ikke har symptomer på EL :) Hos meg varierer det fra en syklus til å ha skikkelig smerter, til neste syklus ikke kjenne noe overhodet.

Absolutt lurt med sex i dag også. Egget ditt har sannsynligvis ikke sluppet ennå, og både EL-dagen og dagen etter er fertile dager. Bare kjør på til du mener at eggløsning er helt overstått ;)

AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (14 minutter siden):

Mange som ikke har symptomer på EL :) Hos meg varierer det fra en syklus til å ha skikkelig smerter, til neste syklus ikke kjenne noe overhodet.

Absolutt lurt med sex i dag også. Egget ditt har sannsynligvis ikke sluppet ennå, og både EL-dagen og dagen etter er fertile dager. Bare kjør på til du mener at eggløsning er helt overstått ;)

Skjønner! Da er det stor variasjon ja. Den kroppen vår er så rar altså!😊 

Da får vi ta ei økt i dag også!😅 Takk for svar😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...