Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her inne leser man fra tid til annen om mennesker som er fortvilet over at sexlivet er på hell i forholdet.

De som svarer krassest da, er de som synes sex er uviktig, mener at livet er bedre uten sex, at mennesker som liker sex er perverse osv. Med andre ord, mennesker som har så lite forståelse for og empati for trådstarter og hans eller hennes problem, at de aldri burde ha svart.

Det jeg tidligere har tenkt, er at disse menneskene mangler empati med andre og at de har lite sex. En korrelasjon mellom de to fenomenene. 

Det jeg begynner å lure på nå, er om den manglende empatien skyldes at de har lite sex. En kausalitet.

I så fall må man jo regne disse menneskene som skrekkeksempler på hvor ille det kan gå, når man ikke lengre har sex, og som et argument for å ha mye sex?

Hva tenker dere?

Anonymkode: 664dc...003

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med menn med veldig lite empati og stort ego, felles for de alle er at når de blir husvarme og føler de kan være seg selv, så forsvinner all sex og intimitet.

Anonymkode: 59e05...9a4

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her inne leser man fra tid til annen om mennesker som er fortvilet over at sexlivet er på hell i forholdet.

De som svarer krassest da, er de som synes sex er uviktig, mener at livet er bedre uten sex, at mennesker som liker sex er perverse osv. Med andre ord, mennesker som har så lite forståelse for og empati for trådstarter og hans eller hennes problem, at de aldri burde ha svart.

Det jeg tidligere har tenkt, er at disse menneskene mangler empati med andre og at de har lite sex. En korrelasjon mellom de to fenomenene. 

Det jeg begynner å lure på nå, er om den manglende empatien skyldes at de har lite sex. En kausalitet.

I så fall må man jo regne disse menneskene som skrekkeksempler på hvor ille det kan gå, når man ikke lengre har sex, og som et argument for å ha mye sex?

Hva tenker dere?

Tenker du er desperat som starter en egen tråd når du ikke var fornøyd med svaret i den forrige 😂.

du har misforstått. De som er uempatiske her, er de som sykeligjør normale mennesker i normale forhold.

Det er ikke uempatisk å påpeke til en usikker trådstarter at hen er normal og at sexlivet svinger igjennom livet. Det er ikke unormalt å ha mindre sex når man har små barn. Det er ikke uempatisk å svare dette.

det som er uempatisk er å svare at «dere må oppsøke sexolog!». «Vi har sex 4 dager i uken, dere er jo bare venner» osv osv. 

det som er uempatisk er alle anonyme trollene her som får friske mennekser i normale relasjoner til å føle seg enda mer usikre fordi sexlivet svinger.

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (1 minutt siden):

Tenker du er desperat som starter en egen tråd når du ikke var fornøyd med svaret i den forrige 😂.

Det handler om at man ikke skal avspore tråder som handler om virkelige mennesker med virkelige følelser, for å skravle i vei om seg og sitt.

Jeg mener det viser at man ikke eier stort med empati.

Når man da nesten alltid forteller om hvor lite sex man har, ofte i sammenheng med at man overkjører andre, så blir det før eller siden et spørsmål;

Henger disse to fenomenene sammen?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har vært sammen med menn med veldig lite empati og stort ego, felles for de alle er at når de blir husvarme og føler de kan være seg selv, så forsvinner all sex og intimitet.

Takk for svar :) 

Det blir spennende å se om flere har erfaringer om dette, og om de også støtter opp under min lille uformelle onsdag formiddags-hypotese.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det handler om at man ikke skal avspore tråder som handler om virkelige mennesker med virkelige følelser, for å skravle i vei om seg og sitt.

Jeg mener det viser at man ikke eier stort med empati.

Når man da nesten alltid forteller om hvor lite sex man har, ofte i sammenheng med at man overkjører andre, så blir det før eller siden et spørsmål;

Henger disse to fenomenene sammen?

Igjen, jeg svarer på andre sine kommentarer som omhandler tema. Det er ikke avsporing.

Du hiver deg på gjentatte ganger og kommenterer ting som overhode ikke har med tema å gjøre, kun for å be andre slutte å kommentere.

du evner overhode ikke å se bjelken i ditt eget øye. Du fremstår fullstendig uten selvinnsikt og føyer deg inn i rekken av anonyme troll som avsporer debatten med usaklige og uempatiske kommentarer. Dette blir jo bare en parodi.

slutt med anonym kommentering og hold deg til tema i trådene. Slutt å projiser egen atferd på andre 👌🏼

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (1 minutt siden):

Igjen, jeg svarer på andre sine kommentarer som omhandler tema. Det er ikke avsporing.

Du hiver deg på gjentatte ganger og kommenterer ting som overhode ikke har med tema å gjøre, kun for å be andre slutte å kommentere.

du evner overhode ikke å se bjelken i ditt eget øye. Du fremstår fullstendig uten selvinnsikt og føyer deg inn i rekken av anonyme troll som avsporer debatten med usaklige og uempatiske kommentarer. Dette blir jo bare en parodi.

slutt med anonym kommentering og hold deg til tema i trådene. Slutt å projiser egen atferd på andre 👌🏼

Hvilke tråd er det snakk om her? 

AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (Akkurat nå):

Joda, det er det.

Men denne tråden handler ikke om hva som er avsporing og ikke.

Jeg tenker vi venter og ser om noen har noe nyttig eller fornuftig å komme med. 

Skrevet

Joda, det er det.

Men denne tråden handler ikke om hva som er avsporing og ikke.

Jeg tenker vi venter og ser om noen har noe nyttig eller fornuftig å komme med. 

Ja du fremstår som selveste Mr empatisk 👌🏼

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva tenker dere?

Jeg er i kategorien som har lite sex. Men jeg pleier ikke svare krasst for det. Ikke alle som har lite sex vil ha manglende forståelse, selv om kanskje en del av oss har litt annerledes syn på hvor viktig sex er. Jeg synes for eksempel det å presse sin partner til ting man ikke vil, er veldig viktig. Og det å ikke få andre til å føle seg til et seksuelt objekt. Og jeg vil påstå at det er min empati som får meg til å tenke sånn.

Anonymkode: 0be6d...328

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke tråd er det snakk om her? 

Denne tråden her tar utgangspunkt i mange tråder som har vært gjennom årene, om mennesker som er lei seg fordi de ikke har sex med partner.

Det var riktignok en bestemt tråd som inspirerte meg til å skrive denne, men jeg hadde ikke gjort det uten at jeg oppfattet det jeg beskrev i HI, som en vedvarende trend.

Det handler heller ikke om brukeren over her, selv om han måtte påstå det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva tenker dere?

Eksen mangler empati og er en veldig egoistisk person. Han vil ha sex hver dag, selv etter brudd. Han skrøyt av at sex var like fint for han med som uten følelser. Da følte jeg meg både fin og viktig.. 

Anonymkode: c697a...aa8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er i kategorien som har lite sex. Men jeg pleier ikke svare krasst for det. Ikke alle som har lite sex vil ha manglende forståelse, selv om kanskje en del av oss har litt annerledes syn på hvor viktig sex er. Jeg synes for eksempel det å presse sin partner til ting man ikke vil, er veldig viktig. Og det å ikke få andre til å føle seg til et seksuelt objekt. Og jeg vil påstå at det er min empati som får meg til å tenke sånn.

Anonymkode: 0be6d...328

Det er egentlig litt betryggende å få et motargument også.

AnonymBruker
Skrevet

Eksen mangler empati og er en veldig egoistisk person. Han vil ha sex hver dag, selv etter brudd. Han skrøyt av at sex var like fint for han med som uten følelser. Da følte jeg meg både fin og viktig.. 

Nå har vi tre innfallsvinkler her. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det blir spennende å se om flere har erfaringer om dette, og om de også støtter opp under min lille uformelle onsdag formiddags-hypotese.

Jeg har også vært sammen med en slik mann. Ekstremt egoistisk, og mange narsissistiske trekk. For meg betyr sex veldig mye, og i "datingfasen" som for øvrig varte og rakk var det mye, og gøy sex.

Mye mindre som kjærester, og som samboere ekstremt lite. Han var kun skikkelig gira dersom han hadde fått tilfredsstilt egoet sitt på et eller annet vis først. Som å "vinne en diskusjon" på pub'en, gjorde det bra i konkurranse eller slike ting. 

Rett og slett tror jeg ikke han egentlig tenner så mye på andre mennesker, men mer på seg selv og sitt eget bilde av seg selv i øyeblikket.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nå har vi tre innfallsvinkler her. 

Jeg har vært borti to sider. Manglende empati og å være veldig egoistisk har veldig lite med behovet for sex å gjøre. Noen har ikke behovet for sex og andre gjør alt for sex. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Menchit skrev (1 time siden):

Jeg har også vært sammen med en slik mann. Ekstremt egoistisk, og mange narsissistiske trekk. For meg betyr sex veldig mye, og i "datingfasen" som for øvrig varte og rakk var det mye, og gøy sex.

Mye mindre som kjærester, og som samboere ekstremt lite. Han var kun skikkelig gira dersom han hadde fått tilfredsstilt egoet sitt på et eller annet vis først. Som å "vinne en diskusjon" på pub'en, gjorde det bra i konkurranse eller slike ting. 

Rett og slett tror jeg ikke han egentlig tenner så mye på andre mennesker, men mer på seg selv og sitt eget bilde av seg selv i øyeblikket.

Takk for svar :) 

Dette var jammen et interessant perpektiv.

Det høres ut som at for han så er det tenningsmønsteret som gjør at hvis han skal få lyst, så må han skru av empatien og konkurrere, og hvis han skrur på empatien så mister han lysten.

Det er jo ikke helt fjernt fra tanken om at spenningen daler i et intimt forhold, mens sexen blir mer dyrisk mellom to som ikke kjenner hverandre. Mange har det jo sånn.

Og da spør de seg ofte hvordan de kan få ekteskapet til å bli mer dyrisk.

(Tror du det er derfor en del damer kler seg i leopardmønster? 🤪)

Men de kunne kanskje heller ha spurt hvordan de kan endre tenningsmønster slik at det henger sammen med empati?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært borti to sider. Manglende empati og å være veldig egoistisk har veldig lite med behovet for sex å gjøre. Noen har ikke behovet for sex og andre gjør alt for sex. 

Ja, jeg vil i alle fall tro at dersom den mest egoistiske og minst empatiske liker sex, så blir det sex, og hvis den mest egoistiske og minst empatiske ikke liker sex, så blir det ikke sex. De får det som de vil!

Den mest empatiske kunne kanskje blitt mer egoistisk? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Æsj, det har jeg ikke hørt om før - og det er nøyaktig den situasjonen jeg finner meg i nå... Del gjerne erfaringer om du ønsker :(

Anonymkode: b2ee7...ff0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Æsj, det har jeg ikke hørt om før - og det er nøyaktig den situasjonen jeg finner meg i nå... Del gjerne erfaringer om du ønsker :(

Anonymkode: b2ee7...ff0

Leit å høre :( 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...