ForeldreN Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Hei , Vi skal kjøpe vår første trampoline -aldri kjøpt før . Barna er 3 og 6 år . Noen har erfaring med en av følgende trampoliner fra Biltema, Rusta og Jysk. Siden det er første gang , så ønsker ikke å bruke masse penger ( har lest at de beste er fra Jumpking, Berg ,North, samt mange av nettbutikker har innlevering av disse merkene ikke før i juli 2021, så da nesten trampoline periode for barn har gått ) . Ønsker derfor å kjøpe en som vi kan kjøpe snarest mulig. Også ikke ser for mer enn 3-4 år bruk og så kanskje kjøpe neste en ny. om 4 år. Følgende kriterie som vi ser for , - innenfor en budsjett rundt 3500 , kan gå opptil 4000 hvis stor qualitet gevinst , - Ikke større en 3.6 m i diameter , . god sprett . Så alle disse nedenfor modellene fyller første 2 krav , men ingen peiling om " sprett" så har noen erfaring med en av disse modellene og har god sprett. Setter stor pris på 1) https://www.biltema.no/fritid/trampoline/trampoliner/trampoline-med-beskyttelsesnett-2000042557 (Biltema , sikkerhetsnett, , 366cm diameter 2) https://www.rusta.com/no/no/trampoline-inkludert-sikkerhetsnett-adrenalin-advanced-p759013120101.aspx (Rusta , 366cm diameter 3) https://jysk.no/hage/trampoliner/trampoline-falk-o305-m-nett-svart (Jysk 305cm diameter) Håper noen svarer snart. Takk på forhånd
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Ville valgt Rusta sin. Den tåler mer vekt og er i utgangspunktet dyrere. Anonymkode: 901a0...923 2
ForeldreN Skrevet 21. april 2021 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2021 (endret) 30 minutter siden, AnonymBruker said: Ville valgt Rusta sin. Den tåler mer vekt og er i utgangspunktet dyrere. Anonymkode: 901a0...923 Takk , så pga mer vekt belastning så den har god sprett enn biltema. Begge har 70 fjær ,men biltema har mindre vektbelastning? Endret 21. april 2021 av ForeldreN
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 Hva med å kjøpe trampoline brukt? De fra berg er suveren, virkelig stor kvalitetsforskjell på de billige versus de trampolinen er laget for trening. Ellers så har mimmis av og til 20% kampanje på valgfri vare, kjøpte berg favoritt i 2016 til under 5000 grunnet kampanje. Den har holdt kjempegodt, ikke slitt selv om det blir 5 sesongen. Nå har jo sikkert prisene økt endel siden 2016. Anonymkode: 2794e...1ce 3
ForeldreN Skrevet 22. april 2021 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2021 19 hours ago, AnonymBruker said: Hva med å kjøpe trampoline brukt? De fra berg er suveren, virkelig stor kvalitetsforskjell på de billige versus de trampolinen er laget for trening. Ellers så har mimmis av og til 20% kampanje på valgfri vare, kjøpte berg favoritt i 2016 til under 5000 grunnet kampanje. Den har holdt kjempegodt, ikke slitt selv om det blir 5 sesongen. Nå har jo sikkert prisene økt endel siden 2016. Anonymkode: 2794e...1ce Selvfølgelig har sjekket brukt , men det er veldig få som selger sine BERG eller North trampoliner. Hvis du finner dem så de ligger 50-80 mil unna. Som jeg skrev disse har ikke en levering dato på nærmere tidspunkt,
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 Jeg ville egentlig helst valgt trampoliner som har litt høyere pris. Berg er knallgod kvalitet. Men klart hvis du har et budsjett å holde så kan man jo ikke magisk bruke mer enn det. Men kanskje du har mulighet til å legge i litt mer og kanskje kjøpe Berg? Vi har selv kjøpt Berg Favorit etter å ha lest omtale. Er knallgod, skikkelig god kvalitet. Anonymkode: 8927c...f51
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 Har ikke erfaring med dem du nevner, men synes Rusta sin så bedre ut enn Biltema sin. Jeg har rette stenger på mine, men synes dem som har god bue virker bedre, litt mindre styr med å strammr nettet mest mulig slik at ingen skaller i stengene. Dersom du finner det- kjøp gjerne trampoline med åpning uten glidelås menn sånn sluse i stedet. Da kan barna selv lett gå inn og ut, uten at dere må bekymre dere for at glidelåsen ikke er helt igjen. Anonymkode: 40e3e...600
Trynemitt Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 Vi kjøpte på biltema, den var steinhard. Jeg hadde heller valgt en i bedre kvalitet. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 Jumpking. ville styrt unna Biltema, jule, rusta, europris etc. Anonymkode: 27ab7...c4c 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 Vi hadde Rusta sin. Den holdt i en sesong før den måtte kastes. Barna klaget over dårlig sprett i den, men mine er eldre enn dine. Anonymkode: c9082...3d5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 Vi har kun erfaring fra europris, 3,6m. Nå spurte du ikke om den riktignok... Men her er barna på 7 og 9 veldig fornøyde, og de sier det er bra sprett. Anonymkode: 7cdb4...86b
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #12 Skrevet 3. mai 2021 Husk at barn under 6 år skal ikke hoppe på trampoline. Anonymkode: b62ed...6cb 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #13 Skrevet 3. mai 2021 Også hørt mye bra om europris si. Firkanta!/0 vil tippe de andre fra europris også er gode! Har ingen erfaring fra de du nevner annet enn jula sin den er dåååårlig, dårlig sprett osv.. vi endte med north selv og satser på å ha den i minst 15 år. jeg hadde jumpking når jeg var barn. Nå har vi den på hytta (samme trampoline i snart 20 år, kjøpte den i 2002) vi har tatt inn alt hver høst og det er først de siste årene at vi ser litt slitasje på duken og fjerner og den er MYE brukt! Anonymkode: fe7c3...90f
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #14 Skrevet 3. mai 2021 Jeg fant en Berg brukt på Finn til kr 3500 nå nylig. Hadde på autosøk og slo til med en gang den ble lagt ut. vet ikke hvor du bor, men jeg bor sentralt på Østlandet og på en uke ble det lagt ut flere trampoliner av den typen jeg søkte innenfor 3 mils kjøring. Men de ble solgt med en gang. Et vennepar kjøpte trampoline samtidig som oss fra jysk. Kjempefin stor trampoline som ser veldig solid ut, men vet ikke hvordan den holder seg over tid. Spretten er merkbart dårligere på deres enn vår, men det er nok ikke noe små barn tenker noe over. Kan jo bytte den ut om et par år når barna er eldre. Anonymkode: 425fd...c32
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #15 Skrevet 3. mai 2021 Jumpking fra finn 👍👍 Anonymkode: efe99...2ee
ForeldreN Skrevet 3. mai 2021 Forfatter #16 Skrevet 3. mai 2021 Takk for alle svarene. Har kjøpt rett før helgen og montert i helgen nå . Barna er fornøyd hittil. Valget ble av en av de 3 . Selvfølgelig de som har anbefalt jumpking eller Berg , så de så ikke at jeg har sjekket dems tilgjengelighet og de fleste nettbutikkene kunne ikke levere før juli . Dette var ikke akseptabelt da så måtte velge en. selvom også det er første trampoline så vil ikke bruke sinnsykt penger bare på dette. Men uansett takk for tipsene . La se hvor lenge vi kan beholde dem.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #17 Skrevet 3. mai 2021 8 hours ago, ForeldreN said: Takk for alle svarene. Har kjøpt rett før helgen og montert i helgen nå . Barna er fornøyd hittil. Valget ble av en av de 3 . Selvfølgelig de som har anbefalt jumpking eller Berg , så de så ikke at jeg har sjekket dems tilgjengelighet og de fleste nettbutikkene kunne ikke levere før juli . Dette var ikke akseptabelt da så måtte velge en. selvom også det er første trampoline så vil ikke bruke sinnsykt penger bare på dette. Men uansett takk for tipsene . La se hvor lenge vi kan beholde dem. Fint du har fått deg trampoline, men skjønte ikke det med levering, jumpking leverer jo på under 1 uke? Anonymkode: 70319...415
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #18 Skrevet 4. mai 2021 Skjønte heller ikke. Var mange forskjellige nettbutikker som har berg favoritt inne nå selv om den er utsolgt på mimlisnog jollyroom. Anonymkode: 2794e...1ce
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #19 Skrevet 4. mai 2021 ForeldreN skrev (På 3.5.2021 den 13.27): Takk for alle svarene. Har kjøpt rett før helgen og montert i helgen nå . Barna er fornøyd hittil. Valget ble av en av de 3 . Selvfølgelig de som har anbefalt jumpking eller Berg , så de så ikke at jeg har sjekket dems tilgjengelighet og de fleste nettbutikkene kunne ikke levere før juli . Dette var ikke akseptabelt da så måtte velge en. selvom også det er første trampoline så vil ikke bruke sinnsykt penger bare på dette. Men uansett takk for tipsene . La se hvor lenge vi kan beholde dem. Hvilken ble det da? Anonymkode: b3ada...962
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå