Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et hematom på siden av (utenfor) fostersekken på 5x3cm. Den er like stor som fosteret. Svangerskapslengden er 11+2 i dag og sist undersøkelse av hematom var 11+0. 
Hematomet ble påvist for 3 uker siden, den gang var den 17x43mm og har vokst jevnt og trutt siden den gang. 
Jeg er sykmeldt og følger legens anvisning om å holde meg i ro. Bruker blodfortynnende, både albyl-E og Fragmin som legen har sagt jeg ikke kan slutte på pga påvist diagnose som gir blodpropp. 
Er det håp? Er det noen som kan dele gode erfaringer eller vet noe om dette?

Anonymkode: cd445...404

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan legge til at den er på motsatt side av morkake. Så den er ikke i nærheten av morkaken.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt håp. Selv ved veldig store hematom er det over 50% sjanse for at det går bra. Du kan melde deg inn i støttegruppene for hematom på facebook (søk på subchorionic hematoma). Der finner du flere i samme situasjon som nok kan gi deg flere gladhistorier 

Anonymkode: b46d3...68d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er absolutt håp. Selv ved veldig store hematom er det over 50% sjanse for at det går bra. Du kan melde deg inn i støttegruppene for hematom på facebook (søk på subchorionic hematoma). Der finner du flere i samme situasjon som nok kan gi deg flere gladhistorier 

Jeg synes 50% er uroligende. Kan andre på Facebook se at jeg har blitt medlem av en ny Facebook-gruppe? Vi har kun fortalt om gravidteten til de aller nærmeste. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg synes 50% er uroligende. Kan andre på Facebook se at jeg har blitt medlem av en ny Facebook-gruppe? Vi har kun fortalt om gravidteten til de aller nærmeste. 

ts

Nei, ingen kan se det annet enn andre i samme gruppe.

50% er kun for de med svære hematom som er mye større enn fostersekken. For mindre hematom er ikke abortrisikoen høyere enn normalt. For de allet fleste går det bra. 

Skrevet

Jeg hadde hematom påvist ved ultralyd og det gikk fint. Sitter med babyen i armene nå. Husker ikke størrelsen på mitt hematom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...