AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Jeg ble sykemeldt 100% i min gamle jobb grunnet en depresjon og dårlig arbeidsmiljø. I mellomtiden har jeg prøvd å finne en ny jobb., og fikk en med lav stillingsprosent. Jeg vil nå prøve å kombinere den gamle og nye jobben, da den nye har veldig lav stillingsprosent. Men, om jeg er 100% sykemeldt fra nåværende jobb, kan jeg da bare starte i den den nye jobben og få betalt for begge? Eller er dette svindel for nav? Kanskje et dumt spørsmål, men jeg er helt blank. Anonymkode: b7936...6d2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Tror det smarteste er å gjøre det i dialog med, og i samarbeid med nav. Anonymkode: c532d...d7d 1
Knoot Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 Snakk med NAV, men jeg tror du må si opp jobben din før du kan begynne i ny selv om du er 100% sykemeldt.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 Man kan sykemeldes i en jobb og jobbe i en annen, da er det grunnen til sykemelding som er viktig at beskrives av legen. Men da er det jo ikke fulle stillinger. Du vil ikke få fullt utbetalt sykepenger og lønn fra arbeidsgiver i en ny stilling. I din situasjon så er det kanskje best å bli friskmeldt til arbeidsformidling. Da kan du si opp jobben din og få utbetalt sykepenger i tre måneder så lenge du søker jobber eller prøver deg i jobb. Men snakk med NAV. Anonymkode: 7d7c1...680
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå