Shamgura Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Hei! Jeg har et barn på 1,5 år (mitt første). H*n sover fra 19:30 til cirka 06:30, men de siste månedene har h*n våknet klokken 04:45 hver morgen fordi h*n har tisset gjennom bleien. Noen andre som har opplevd det samme? Hva kan vi gjøre? Det kan ikke være noe deilig å våkne av at man er våt av tiss, og h*n er jo kjempetrøtt og ville egentlig ha sovet lengre stakkars 😭 Vi har forsøkt Rema 1000 sine bleier og Libero Gold (tror det er det den heter). Please help!
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Prøvd å gi mindre vann før leggetid? Bytte bleie eller kanskje til og med holde over do/potte før dere legger dere? Mange barn klarer å tisse slik uten at de egentlig våkner opp av det. Anonymkode: 7cb7a...3de 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 Gå opp en størrelse på bleier? Vi har brukt libero touch i ett nummer større på natt enn vi bruker på dagtid på begge våre.0 Anonymkode: 689fc...c54 10
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 Jeg hadde en gutt som i en periode tisset veldig mye på natt og tisset gjennom det meste. Vi endte med å bruke noen tøybleier veldig høy sugeevne med ullbukse utenpå. Anonymkode: 46585...ec4 3
MarianneE Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 Det problemet husker jeg vi og hadde. Gikk opp en str i bleie på natta og det hjalp 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 Prøv andre merker, eller en str større. Ulike barn har ulik kroppsfasong, og passer ulike bleier. Man må bare prøve seg frem. Vi har best erfaring med Libero Comfort med begge våre, mens en venninne bare hadde lekkasjer med dem. Anonymkode: 4db84...d25 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #7 Skrevet 21. april 2021 Ta på dobbelt lag med bleier. Feks åpen bleie innerst og buksebleie ytterst. På morgenen tar du av innerste bleien og bruker den ytterste (om den ikke er våt). Anonymkode: 7655a...0a4 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #8 Skrevet 21. april 2021 Vi byttet bleie før vi la oss selv. Anonymkode: e6a74...97e 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #9 Skrevet 21. april 2021 Shamgura skrev (2 timer siden): Hei! Jeg har et barn på 1,5 år (mitt første). H*n sover fra 19:30 til cirka 06:30, men de siste månedene har h*n våknet klokken 04:45 hver morgen fordi h*n har tisset gjennom bleien. Noen andre som har opplevd det samme? Hva kan vi gjøre? Det kan ikke være noe deilig å våkne av at man er våt av tiss, og h*n er jo kjempetrøtt og ville egentlig ha sovet lengre stakkars 😭 Vi har forsøkt Rema 1000 sine bleier og Libero Gold (tror det er det den heter). Please help! Prøv libero comfort. Eller up and go Anonymkode: 63090...f71 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #10 Skrevet 21. april 2021 Som andre skriver, så må du prøve ulike merker og evt gå opp i størrelse. Et alternativ er også å skifte ila natta/før dere legger dere. Jeg ville forsøkt andre bleier, og gå opp bleiestr. først. Burde være unødvendig å skifte bleie ila natta på et så lite barn. Det kan også hjelpe å putte på ei truse, utenpå bleia (særlig om bleia er litt for romslig rundt lårene). Gi også mindre drikke før sengetid, og så fylle godt på væskelageret i løpet av dagen heller. Anonymkode: 23cd1...e93 1
Oktava Skrevet 21. april 2021 #11 Skrevet 21. april 2021 Gå opp en størrelse i bleier og mindre vann rett før leggetid. Bare pass på at barnet får i seg nok væske igjennom dagen 1
Catnip Skrevet 21. april 2021 #12 Skrevet 21. april 2021 Bar bare dobbelt lag med bleier som funka her. Er først nå som han er 2,5 år at han kan bruke én om natta 😅 1
Shamgura Skrevet 21. april 2021 Forfatter #13 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som andre skriver, så må du prøve ulike merker og evt gå opp i størrelse. Et alternativ er også å skifte ila natta/før dere legger dere. Jeg ville forsøkt andre bleier, og gå opp bleiestr. først. Burde være unødvendig å skifte bleie ila natta på et så lite barn. Det kan også hjelpe å putte på ei truse, utenpå bleia (særlig om bleia er litt for romslig rundt lårene). Gi også mindre drikke før sengetid, og så fylle godt på væskelageret i løpet av dagen heller. Anonymkode: 23cd1...e93 Takk for tips! Min opplevelse, og hva jeg tror er grunnen til lekkasje er todelt: 1) Fordi barnet sover på mage med rumpa i været – altså renner tisset i "nedoverbakke". 2) Selv om jeg strammer bleien så mye jeg kan på kveldstid (uten at det skal plage h*n, så går størrelsen på magen nedover på natta, ettersom maten fordøyes. Bleia blir dermed veldig løs på morgenkvisten kontra det den var på kvelden. Kanskje dobbel bleie/en truse utenpå kan fungere, for å holde det hele på plass? 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #14 Skrevet 21. april 2021 Her er libero sine buksebleier (up&go) de eneste som funker på natt. Vi prøvde mange typer og størrelser, opp en størrelse ble for stort rundt lårene slik at lekkasjen kom selv om bleien ikke var full. Men up&go holder altså tett her selv de er kjempe fulle. Anonymkode: 06f1b...4c1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #15 Skrevet 21. april 2021 Vi har en på 2,5 år som tisser igjennom stadig, så det vi gjør er at han drikker lite etter kl 17.00, og han bruker nattbind inne i bleia øverst langs kanten, siden han kun sover på magen så alt samler seg foran Anonymkode: fd808...045
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #16 Skrevet 21. april 2021 Prøv up & go heller enn teipbleier Anonymkode: 98bd6...547 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #18 Skrevet 21. april 2021 Min ettåring tisser også mye, bruker pampers trusebleier str 6 på natten, str 5 på dagtid. Synes de sitter bedre enn libero. På datteren min funket ikke pampers i det hele tatt. Og trusebleier har alle mine måtte brukt fra 4-5 måneder for å unngå lekkasje på natt. Anonymkode: 07688...14d
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #19 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ta på dobbelt lag med bleier. Feks åpen bleie innerst og buksebleie ytterst. På morgenen tar du av innerste bleien og bruker den ytterste (om den ikke er våt). Anonymkode: 7655a...0a4 Dette trikset brukte jeg og en periode 😅👍 Anonymkode: 466f9...428
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #20 Skrevet 21. april 2021 Sliter så fryktelig med det samme! Har prøvd alt! Større bleier, trusebleier, libero, pampers, Änglamark, Rema, ALT! Ungen er lang og tynn, så større bleier blir for store. Åpne bleier gnur ham av. Jeg har prøvd å begrense inntak av vann før seng, men merka ingen forskjell. Nå i kveld har han to bleier på seg.. Så får vi se. Har hatt bleielekkasje hver eneste dag den siste uka, etter en periode hvor pampers nattbleier holdt. Det går en stund, så er det på igjen. Alt tisset samles på forsiden, og så tyter det ut når han legger seg på mage 😔 Anonymkode: e5e12...f51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå