AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Jeg vil jo gjøre nytte i samfunnet, men jeg tenker på en ting. Vi er så mange på kloden nå, at det er alltid noen som vil overta dersom du ikke klarer eller vil, så hvorfor skal vi liksom stå på nå? Jeg tenker det er en form for egoisme også det å ville bidra, for det er bare for å føle deg bedre selv. Folk som kjøper masse er jo også på en måte nyttige, for de støtter jo butikkene som igjen beholder arbeidsplasser. Vi vil aldri få en perfekt verden, for det er forskjellig hva som er perfekt. Men så er det også så meningsløst og bare sette seg ned og tenke at ingenting betyr noe, så man står liksom på likevel... Er det flere som føler en liten eksistensiell angst? Anonymkode: 1eab2...b51
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Vi bør bidra for å gi tilbake til samfunnet som vi tar fra. Men også for å kunne se seg selv i speilet. Anonymkode: d3619...4ad 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vi bør bidra for å gi tilbake til samfunnet som vi tar fra. Men også for å kunne se seg selv i speilet. Anonymkode: d3619...4ad ja, men det er jo ikke slik at den mest nyttige får tilbake mest. Og hva er vitsen med å bidra dersom man pga sykdom eller noe psykisk ikke helt mestret livet og så får man kanskje en jobb som gjør en mer psykisk syk. La oss si, ei på 35 som har jobbet, men av diverse grunner ikke var i arbeidslivet noen år, skal hun da feks tvinges til å stå i oppvasken bare for å bidra? Sammen med 16-18 åringer? De yngre vil godta slike jobber mer fordi de er mer depserate etter penger, omgås andre på sin alder og skal spare til fremtiden sin. Anonymkode: 1eab2...b51
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: ja, men det er jo ikke slik at den mest nyttige får tilbake mest. Og hva er vitsen med å bidra dersom man pga sykdom eller noe psykisk ikke helt mestret livet og så får man kanskje en jobb som gjør en mer psykisk syk. La oss si, ei på 35 som har jobbet, men av diverse grunner ikke var i arbeidslivet noen år, skal hun da feks tvinges til å stå i oppvasken bare for å bidra? Sammen med 16-18 åringer? De yngre vil godta slike jobber mer fordi de er mer depserate etter penger, omgås andre på sin alder og skal spare til fremtiden sin. Anonymkode: 1eab2...b51 Hun burde selv si ja til å stå i oppvasken for sitt eget selvbilde. Følelsen av å bidra samt få ny erfaring på CVen som kan være et springbrett til en bedre jobb. Anonymkode: d3619...4ad 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ja, men det er jo ikke slik at den mest nyttige får tilbake mest. Og hva er vitsen med å bidra dersom man pga sykdom eller noe psykisk ikke helt mestret livet og så får man kanskje en jobb som gjør en mer psykisk syk. La oss si, ei på 35 som har jobbet, men av diverse grunner ikke var i arbeidslivet noen år, skal hun da feks tvinges til å stå i oppvasken bare for å bidra? Sammen med 16-18 åringer? De yngre vil godta slike jobber mer fordi de er mer depserate etter penger, omgås andre på sin alder og skal spare til fremtiden sin. Anonymkode: 1eab2...b51 Ja, hvis det er jobben hun får. Det handler jo ikke om å bidra til samfunnet, men om å forsørge seg selv. Anonymkode: aa15b...4bc 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #6 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (På 21.4.2021 den 10.54): Ja, hvis det er jobben hun får. Det handler jo ikke om å bidra til samfunnet, men om å forsørge seg selv. Anonymkode: aa15b...4bc Dette er ikke interessant for alle. Det kommer an på om en kan få betalt for noe en liker å gjøre. Anonymkode: 74ad3...815
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #7 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er ikke interessant for alle. Det kommer an på om en kan få betalt for noe en liker å gjøre. Anonymkode: 74ad3...815 Men er samfunnet interessert i å forsørge folk som ikke bidrar etter evne da? Anonymkode: 2a411...43a 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #8 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men er samfunnet interessert i å forsørge folk som ikke bidrar etter evne da? Anonymkode: 2a411...43a For dem det gjelder er det irrelevant. De finner måter å unngå å jobbe på. Anonymkode: 74ad3...815
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #9 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For dem det gjelder er det irrelevant. De finner måter å unngå å jobbe på. Anonymkode: 74ad3...815 Det er ikke irrelevant for de når betalingsviljen til samfunnet går ned. Da må de faktisk foreta seg noe. Anonymkode: 2a411...43a 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #10 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (På 21.4.2021 den 10.51): Hun burde selv si ja til å stå i oppvasken for sitt eget selvbilde. Følelsen av å bidra samt få ny erfaring på CVen som kan være et springbrett til en bedre jobb. Anonymkode: d3619...4ad hjelper ikke når man er betydelig eldre enn de andre der. hvis dette også er en jobb man har hatt før og så var det bare tilbake til det gamle. Anonymkode: 1eab2...b51
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #11 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (På 21.4.2021 den 10.54): Ja, hvis det er jobben hun får. Det handler jo ikke om å bidra til samfunnet, men om å forsørge seg selv. Anonymkode: aa15b...4bc Men at hun får den jobben vil bidra til at det er en annen som ikke får den, som kanskje kunne hatt bedre av det. Som feks en annen ung person som trenger å komme inn for å få erfaring fordi hn skal ha en fremtid. Anonymkode: 1eab2...b51
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #12 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men er samfunnet interessert i å forsørge folk som ikke bidrar etter evne da? Anonymkode: 2a411...43a ja? Samfunnet virker som de vil ansette færrest mulig? jobbene blir jo nesten færre.. Anonymkode: 1eab2...b51
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #13 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dette er ikke interessant for alle. Det kommer an på om en kan få betalt for noe en liker å gjøre. Anonymkode: 74ad3...815 Nja, mente ikke det. De fleste elsker vel ikke jobben sin, men trives greit liksom. Man kan stå opp og se noenlunde frem til. Jeg tenker mer på når man hater seg selv mer og mer for at man ikke får til så mye. ikke klarer å få jobber og alle vennene blir høyere utdannet. Anonymkode: 1eab2...b51
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #14 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke irrelevant for de når betalingsviljen til samfunnet går ned. Da må de faktisk foreta seg noe. Anonymkode: 2a411...43a men hjelper ikke om man ikke får jobbene eller det er for lite jobber, og igjen, det er alltid noen som ikke får den. Anonymkode: 1eab2...b51
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #15 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): For dem det gjelder er det irrelevant. De finner måter å unngå å jobbe på. Anonymkode: 74ad3...815 hvem er "de"? Anonymkode: 1eab2...b51
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #16 Skrevet 22. april 2021 Jeg er med deg i den forstand at jeg ikke kommer til å ha det grann dårlig samvittighet den dagen jeg slutter å jobbe og lever på oppsparte midler. Jeg har ingen forståelse for at jeg har en plikt til å jobbe når jeg ikke trenger pengene. Så lenge det finnes personer i landet som ønsker å jobbe men ikke slipper til, så kan de få jobben min i stedet. Anonymkode: 2edbe...171
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #17 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er ikke irrelevant for de når betalingsviljen til samfunnet går ned. Da må de faktisk foreta seg noe. Anonymkode: 2a411...43a Det er ikke all verdens mengde folk dette gjelder. De fleste jobber, enten de liker det eller ikke. Anonymkode: 74ad3...815
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #18 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Nja, mente ikke det. De fleste elsker vel ikke jobben sin, men trives greit liksom. Man kan stå opp og se noenlunde frem til. Jeg tenker mer på når man hater seg selv mer og mer for at man ikke får til så mye. ikke klarer å få jobber og alle vennene blir høyere utdannet. Anonymkode: 1eab2...b51 Nettopp. En del av disse syns det er ok å ikke jobbe etterhvert. Anonymkode: 74ad3...815
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #19 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): hvem er "de"? Anonymkode: 1eab2...b51 De som syns det er bedre å ikke jobbe enn å jobbe. Anonymkode: 74ad3...815
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #20 Skrevet 23. april 2021 Hva innebærer det å bidra i samfunnet da? Jeg jobber med digital markedsføring og får ofte høre fra andre at jeg er ubetydelig og ikke samfunnsnyttig. Anonymkode: 06020...939
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå