Gå til innhold

Kyllingfilet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har stekt opp masse kyllingfilet'er fordi de satt så klistret sammen at jeg måtte tine alle sammen. Men...Hva skal jeg lage med de? Jeg og samboeren min har jo middag for en uke nå. Hehe... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kutte dem opp i biter og lage kyllinglasagne og putte i fryseren :)

Tacos med kyllingbiter er også godt :sikle:

Skrevet

Frys de ned i porsjoner til bruk i gryter, wok, pizza, salater osv

Skrevet

Foliebakt kyllingfilet er nydelig, og forhindrer at filetene blir tørre. Legg en filet pr person i aluminiumsfolie sammen med f.eks litt sopp, squash, tomatbåter, båter av rødløk eller purre eller andre ting du liker. Litt sitronsaft, smør eller olivenolje og noen urter på toppen. Og salt og pepper.

Pakk inn og stek på 200 grader ca 30 min. Safranris er nydelig til, men vanlig ris er også godt, for kraften inne i pakkene blir usannsynlig god.

Skrevet
Foliebakt kyllingfilet er nydelig, og forhindrer at filetene blir tørre. Legg en filet pr person i aluminiumsfolie sammen med f.eks litt sopp, squash, tomatbåter, båter av rødløk eller purre eller andre ting du liker. Litt sitronsaft, smør eller olivenolje og noen urter på toppen. Og salt og pepper.

Pakk inn og stek på 200 grader ca 30 min. Safranris er nydelig til, men vanlig ris er også godt, for kraften inne i pakkene blir usannsynlig god.

Filetene er allerede stekt..

Skrevet
Filetene er allerede stekt..

Jeg pleier å brune dem først, men hvis du har gjennomstekt dem, så er nok ikke dette metoden, nei.

Skrevet

Det er også godt å kutte kyllingen i biter og steke det sammen med grønnsaker som gulrøtter, squash, løk, paprika, vårløk etc - det du liker. Vi pleier å spise dette sammen med pitabrød og en hvitløksrømmedressing over :sikle:

Har også en form jeg ofte lager med hjemmelaget tomatsaus hvor jeg legger strimlet kyllingfilet oppi sausen, ost over og steker det hele til kyllingen er ferdig. Kjempegodt sammen med pasta (og myyye hvitløk og gode urter).

Skrevet

a) kyllingsalat

b) diverse pastating, f.eks. pasta med fløtesaus

kok pasta al dente (gjerne fullkorn)

skjær kyllingen i biter

skjær grønnsaker i biter

putt kylling og grønnsaker i ei gryte, hell over matfløte, krydre med salt, pepper, persille og parmesan. hvis du vil ha sausen skikkelig tykk putter du oppi et egg.

kok opp, putt oppi pastaen, rør rundt, spis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...