Gå til innhold

Mimring om backpacking/reiseår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Dette er tråden for deg som har vært på backpacking eller på annen måte reist over en lengre periode :) 

Her kan du fortelle og mimre selv, eventuelt kopier inn dette og svar på spørsmålene om du vil:

Hvor lenge var du borte, og når startet du?

Hvilke land og steder var du innom?

Hvordan kom du deg rundt?

Hvordan bodde du?

Hvilket sted likte du best, og hvorfor?

Hvilket sted likte du minst, og hvorfor

Hvilket sted overrasket deg mest, og hvorfor? 

Hva er det største minnet ditt fra turen?

Hva lærte du om deg selv?

Hva lærte du om verden?

Vil du si at turen forandret deg, og på hvilken måte?

Hvilke steder vil du helst dra tilbake til?

Hva var det beste med å backpacke/reise?

(Frivillig) Hvor mye penger gikk til sammen?

(Frivillig) post gjerne ett bilde 

Anonymkode: 059a8...a1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge var du borte, og når startet du?

Planen var egentlig 5 måneder, men det ble 7 og en halv, fordi jeg forelsket meg, og ble lenger på grunn av det.

Hvilke land og steder var du innom?

Los Angeles, Cook-øyene, Samoa, Tonga, Fiji, New Zealand, Australia, Indonesia, Malaysia, Kambodsja, Vietnam, Thailand, Laos & Filippinene.

Hvordan kom du deg rundt?

Fløy mellom landene. Ellers med buss eller tog, eller andre lokale variasjoner av offentlig transport. Bodde på seilbåt i to av månedene, hvor vi reiste rundt i Indonesia og til Australia. 

Hvordan bodde du?

På hostels, hoteller, bungalower på stranda, hos venner og bekjente, og på en seilbåt.

Hvilket sted likte du best, og hvorfor?

Er veldig glad i Stillehavsøyene og livet der, selv om det ble nok etter 6 uker. Er evig glad i Asia med alt det har å tilby; Indonesia er nok favoritten.

Hvilket sted likte du minst, og hvorfor

Vanskelig å si, men følte meg ikke trygg på Filippinene, dessuten hadde vi dårlig vær der, men vil gjerne dra tilbake en annen gang.

Hvilket sted overrasket deg mest, og hvorfor? 

I Vietnam ble jeg overrasket over hvor lite vennlige de lokale var, men hadde en bedre opplevelse da jeg var der igjen for halvannet år siden.

Hva er det største minnet ditt fra turen?

At jeg forelsket meg, og at det utviklet seg til et 4 år langt forhold.

Hva lærte du om deg selv?

At jeg er mye mer utadvendt og sprudlende ute i verden, enn jeg kan være her hjemme.

Hva lærte du om verden?

At verden ikke er så skummel som man tror. At de fleste mennesker er gode, og at alt skjer for en grunn.

Vil du si at turen forandret deg, og på hvilken måte?

Kanskje ikke, siden det er en av flere turer jeg har vært på.

Hvilke steder vil du helst dra tilbake til?

Samoa i Stillehavet

Hva var det beste med å backpacke/reise?

Friheten man føler over å utforske nye steder, møte nye mennesker, ikke ha dårlig tid, og å bare eie det du har i sekken. Den følelsen er priceless, og jeg gleder meg til Corona er over og jeg kan oppleve det igjen!

(Frivillig) Hvor mye penger gikk til sammen?

Det vet jeg ikke, men kanskje rundt 50 -70 000? Eller litt mer, Asia er jo kjempebillig, og jeg bodde gratis på seilbåten jeg var på. 

Fine spørsmål, rart ingen andre har svart ennå. Var godt å drømme seg tilbake litt 😄 

Skrevet

Hvor lenge var du borte, og når startet du?  Var borte i 6 måneder i 1996 :) 

Hvilke land og steder var du innom? Thailand, Malaysia,Singapore,  Bali, Australia, New Zealand, Fiji, Cook Islands , Los Angeles og London

Hvordan kom du deg rundt? Fly, tog, buss, bil.

Hvordan bodde du? Små billige beachbungalows, billige hoteller ;) , backpackersteder, telt, båt og privat hos venner. 

Hvilket sted likte du best, og hvorfor? Thailand var et eventyr i 1996, mitt første møte med tropene og Asia, har vært tilbake flere ganger og syns det er vakkert, gudommelige strender og vanvittig god mat :) Australia var vel høydepunktet, var deri 3 måneder og møtte så utrolig masse flotte folk. Fiji! For vi havnet i en syklon og fikk opplevelser for livet! 

Hvilket sted likte du minst, og hvorfor?  likte alle landene vi var i , så da må eg peke på en by..Canberra , kjedelig by. 

Hvilket sted overrasket deg mest, og hvorfor? Herregud... det er jo så lenge siden!  Eg digget hvert sekund. Alt var et eventyr.  Tror kanskje eg ble mest overrasket over Melaka i Malaysia, det var så vakkert og annerledes enn de andre byene vi hadde sett i Asia.

Hva er det største minnet ditt fra turen? Første møte med tropevarmen, luktene og lydene i Bangkok, gatematen!

Dykketur på Great Barrier reef, ligge på dekket på båten under verdens største stjernehimmel! 

Dykke med hai på Fiji, og pågangsmotet, samarbeidet og humøret på lokalbefolkningen etter nesten alle husene på den lille øya var knust av syklon. 

Hva lærte du om deg selv? At jeg kan sovne overalt ;) At jeg er ganske uredd. 

Hva lærte du om verden? Verden er et eventyr som må oppleves. Folk er folk uansett hvor du er :) 

Vil du si at turen forandret deg, og på hvilken måte? Jeg ble mye mer selvsikker og uredd. 

Hvilke steder vil du helst dra tilbake til?  Har vært tilbake til flere av stedene, men Australia og New Zealand må besøkes igjen før jeg blir eldgammel. 

Hva var det beste med å backpacke/reise? Oppleve en annen kultur, spise spennende mat, bade i lunkent hav, treffe folk, få nye venner, gå på oppdagelsesferd i små og store byer.. bare være :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...