Gå til innhold

kjøpte et produkt via Ali Ekspress. Nå fikk jeg en faktura fra TNT. Feil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte et produkt via Ali Ekspress og når det gjelder "shipping method" valgte jeg "AliExpress Premium Shipping". Når jeg betalte på nettsida, da betalte jeg selvsagt for VAT og fraktkostandene men nå fikk jeg en faktura fra TNT. Der står at jeg må betale merverdigavgift og administrasjonsgebyr. Det gir jo ingen mening at jeg betaler fakturaen i og med at jeg har ikke forhandlet fra dem? Jeg har også allerede betalet VAT. Er det feil?

Har noen erfaringer med dette? Hva bør jeg gjøre?

Anonymkode: 3a803...fc5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ali bruker vel TNT som fraktselskap da. Du har betalt for frakten men ikke mva og gebyr, tydeligvis.

Anonymkode: 0f038...1c8

AnonymBruker
Skrevet

Du kontakter TNT, viser at du har betalt vat og slipper unna med adm.gebyr om jeg har skjønt det rett

Anonymkode: 6c6cd...76f

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kontakter TNT, viser at du har betalt vat og slipper unna med adm.gebyr om jeg har skjønt det rett

Jeg tok feil ser jeg. Er ali express voec? 

Skrevet

Har bestilt diverse fra Aliexpress, aldri opplevd noe lignende. De er med i voec, men noen vare typer er ikke omfattet av ordningen. Dobbeltsjekk at det gjelder samme bestilling, og om varen er unntatt fra voec. Så krever du mva tilbake, fra Aliexpress om varen ikke er med i voec. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...