AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Dersom du som forelder får omgangssyke sender du barna dine i barnehage påfølgende dag eller holder du de hjemme som føre var i tilfelle de og skulle bli syke? Anonymkode: 33213...d96
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Omgangssyke er svært smittsomt. La de slippe å få det inn på avdelingen i bhg. Du vet vel at slikt går gjerne flere runder? Så ditt barn vil smitte andre barn, som smitter ansatte. Dere blir friske. Så får dere ny runde om par-tre uker, fordi noen leverer sitt smittede eller halvsyke barn til bhg. Anonymkode: dec40...14b 7
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 Holdet de ikke hjemme hvis de ikke er syke Anonymkode: a6017...aa5 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 Holder dem hjemme. Sannsynligheten for at de får det er stor! Og jeg ser ingen poeng i å smitte andre unødvendig. Jeg hater folk som sender unger som høyst sannsynlig er smittsomme med omgangsyke i bhg! Anonymkode: eb403...982 11
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 Er det omgangssyke i hus så holder alle mann seg hjemme. Iallefall jeg og barnehagebarna. Ikke alltid mannen får det, men det er dømt at barna får det siden de klemmer og koser på meg mest 🤷♀️ Anonymkode: bd7bc...3ab 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 Har holdt de hjemme et par dager. Samtidig har jeg vært såpass dårlig, så umulig å komme meg ut døren og levere i barnehagen. Jeg blir helt elendig i flere dager når jeg får omgangssyken. Jeg er jo også smittsom i 48t etter siste symptom, så ved å levere i barnehagen risikerer jeg jo også å smitte andre. Anonymkode: a59fc...8d7 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #7 Skrevet 21. april 2021 Som barnehageansatt vet jeg jo at barn ofte blir smittet av foreldre eller søsken, og ofte blir de syke i barnehagen. Da har man smitten innenfor dørene og den sprer seg fort! Når det er sagt er det opp til hver enkelt hva de velger å gjøre. Vi kan ikke be om at friske barn holdes hjemme. Noen gjør det i solidaritet, andre tenker at barn uten symptomer fint kan gå i barnehagen. De som er symptomfrie klokka 8 er ikke nødvendigvis det klokka 14, så det blir et sjansespill. I tillegg kan jo ikke syke foreldre levere i barnehagen, men er man to kan selvsagt den friske ta seg av det. Vi er alltid takknemlige hvis søsken av spysykt barn holdes hjemme, men det er ikke noe vi verken kan be om eller forvente. Anonymkode: d440a...5d8 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #8 Skrevet 21. april 2021 Dere som holder barna hjemme, holder dere større barn hjemme fra skolen også? Og parter hjemme fra jobb? Holder dere hele familien hjemme dersom ett barn er sykt? selv har jeg aldri fått omgangssyke uten at jeg har blitt smittet av barnehagebarn, men vi har flere ganger klart å isolere så ikke hele familien bli slått ut. Anonymkode: a35db...9c8 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #9 Skrevet 21. april 2021 Her kastet den syke forelderen opp etter sengetid hos barnehagebarna. Det hele var over i løpet av et par timer. Er usikker på om det er dårlig mat eller omgangssyke. Det var oppkast, diare og høy feber som kom plutselig og forsvant like plutselig. Det er tyve år siden sist vi har hatt omgangssyke så husker ikke helt hvordan det bruker å utarte seg hos oss voksne. Vi har tidligere aldri blitt smittet selv om vi har blitt «spydd ned» av barna. pga covid restriksjonene har vi ikke andre nærkontakter enn oss i husstanden så om det er omgangssyke må det komme fra barnehagen vil jeg tro - uten at vi har hørt noe om det. De er vanligvis veldig flinke å informere om sykdom. Anonymkode: 33213...d96
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #10 Skrevet 21. april 2021 Tenker det er best å holde de hjemme og.. god bedring! Anonymkode: 66201...4d2 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #11 Skrevet 21. april 2021 22 hours ago, AnonymBruker said: Dersom du som forelder får omgangssyke sender du barna dine i barnehage påfølgende dag eller holder du de hjemme som føre var i tilfelle de og skulle bli syke? Anonymkode: 33213...d96 Dersom du får korona og bor sammen med barna sender du barna dine I bhg? Anonymkode: 53b02...385
QBee Skrevet 22. april 2021 #12 Skrevet 22. april 2021 Ja, resten av familien lever som normalt selv om en av oss blir syk (med et åpenbart unntak for covid). Har aldri hørt om noen som praktiserer det annerledes heller. Har forøvrig hatt barnehagebarn sammenhengende i 13 år nå, og har aldri smittet dem med omgangssyke. De har smittet meg noen ganger. 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #13 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (På 21.4.2021 den 6.48): Dere som holder barna hjemme, holder dere større barn hjemme fra skolen også? Og parter hjemme fra jobb? Holder dere hele familien hjemme dersom ett barn er sykt? selv har jeg aldri fått omgangssyke uten at jeg har blitt smittet av barnehagebarn, men vi har flere ganger klart å isolere så ikke hele familien bli slått ut. Anonymkode: a35db...9c8 Holder hjemme kun bhg og laveste trinnene i skolen, og kun ved omgangssyke (og korona) Har noe med hvordan de minste samhandler, både hjemme og i skole/bhg. Anonymkode: 9bcc3...7ba 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #14 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (På 21.4.2021 den 3.29): Dersom du som forelder får omgangssyke sender du barna dine i barnehage påfølgende dag eller holder du de hjemme som føre var i tilfelle de og skulle bli syke? Anonymkode: 33213...d96 Holder selvfølgelig barna hjemme!! Du skal jo ikke ut av huset å smitte noen med det mens du leverer i bhg.. Og i tilegg kan barnet smitte andre..Så har du det gående! Anonymkode: bacb4...9b7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #15 Skrevet 22. april 2021 Jeg har hatt barna i bhg når jeg har hatt omgangssyke. Jeg klarer å holde avstand, sprite, klore og vaske. Skal sies at de har blitt levert av andre, eller feks blitt sendt ut til meg. Anonymkode: 3eea0...605
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #16 Skrevet 22. april 2021 Jeg hverken leverer eller henter selv i barnehagen hvis jeg har omgangssyken. Ofte er jeg for dårlig og/eller slapp til å orke, og uansett ser jeg ikke poenget i å møte opp i barnehagen og smitte de andre. Anonymkode: ab6da...95c 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #17 Skrevet 22. april 2021 Jeg har bare opplevd å bli smittet først selv én gang, og da holdt jeg barna hjemme. Da visste jeg at det var omgangssyke da, og hvor jeg var blitt smittet, så jeg visste at det var svært sannsynlig at barna også fikk det (det gjorde de). Hadde jeg f.eks. vært sikker på at det var matforgiftning, ikke smittsomt og at barna ikke hadde spist det samme hadde jeg sendt dem i barnehagen. For jeg var ikke akkurat i god stand til å ivareta dem. Anonymkode: d1214...fcd 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #18 Skrevet 22. april 2021 Her er det alltid barna som får det først og smitter oss så da ryker de I bhg når de er smittefrie. Har aldri skjedd at vi voksne har fått det først og så smittet barna. Anonymkode: 7b6d3...ed5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #19 Skrevet 22. april 2021 Er jeg syk, så orker jeg ikke ha ungene hjemme med mindre jeg må. Nå har jeg hatt omgangssyke en gang siden jeg ble mor for 6 år siden og da ble ingen andre i familien smittet. Barna mine har heller aldri hatt omgangssyke faktisk, så dette er heldigvis ingen aktuell problemstilling. Anonymkode: 39031...f72
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #20 Skrevet 22. april 2021 Man kan ikke holde hele familien hjemme pga et familiemedlem har omgangssyke altså. Da skulle arbeidsgiveren min bli passe fornøyd. Anonymkode: 5f51d...0f6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå