Gå til innhold

Hvordan kan dette huset gå 1 mill over takst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=214007945 

Føles litt slemt å si, men det er jo et relativt «stygt» hus? Ganske lite, det meste må pusses opp? Syns 3,3 var høyt prisa og fikk sjokk når det idag gikk for over 4,3! Tomta er jo veldig fin da. 

Bor 4 minutter unna og følger litt med. Huset vårt gikk for 3,5 for 2 år siden. Like stor tomt, mye større, med godkjent utleiedel, pussa opp.. meeen rett ved en trafikkert vei, så det trekker ned for oss. 

skjønner meg ikke på boligprisene og folk 🤔vurderer å selge når jeg ser markedet om dagen 

Syns du det er verdt 4,3? 

Anonymkode: e940d...640

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er tomten som utgjør mesteparten av den prisen, ikke huset. 

Tomten er utformet på en måte som gjør det lett skille den i to og plassere to eneboliger der, eller beholde den til 1 enebolig og gjøre det skikkelig fint. Huset som står der nå rives uansett garantert.

Anonymkode: cf482...fa6

• Liker 3
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er tomten som utgjør mesteparten av den prisen, ikke huset. 

Tomten er utformet på en måte som gjør det lett skille den i to og plassere to eneboliger der, eller beholde den til 1 enebolig og gjøre det skikkelig fint. Huset som står der nå rives uansett garantert.

Anonymkode: cf482...fa6

Men tomta er ikke verdt så mye i Fredrikstad vel? 😳

• Liker 3
AnonymBruker

Det der var lite pent, ofte synes jeg det som blir trukket fram på forumet her som stygt er hus jeg helt fint kunne bodd i uten å pusse opp,det der derimot 😱. Er nok definitivt tomta som trekker opp der ja.

Anonymkode: c163f...026

• Liker 4

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men tomta er ikke verdt så mye i Fredrikstad vel? 😳

Hvis du kan sette opp et annet hus og selge det for 3-4 mill så blir jo tomta verdt så mye...da er jo utsikten for å tjene penger der, og det gjør at prisen på tomta går opp. 

Anonymkode: 8daec...7ea

• Liker 1
AnonymBruker

Synes det så fint ut jeg. Innerst i blindvei, stor, fin uteplass, nærhet til og utsikt over friområde. Fornuftig planløsning. 

Kunne trivdes der. Litt maling og overflateoppussing kanskje. (Har ikke lest tilstandsrapport. Kun sett bildene) 

Anonymkode: c0833...bec

• Liker 5
AnonymBruker

Jeg gadd ikke se på bildene en gang, men hvis vi hadde fått så mye som et skur her vi bor med nesten 1 mål tomt til 4,3 millioner så hadde vi stått først i køen for å kjøpe :fnise: 
Så spørsmålet er umulig å svare på med mindre man har kjennskap til området. Location, location, location. 

Anonymkode: 37aa0...5f4

• Liker 2
Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

skjønner meg ikke på boligprisene og folk 🤔vurderer å selge når jeg ser markedet om dagen 

Syns du det er verdt 4,3? 

Har ingen formening om prisnivået, men dersom du selger må du huske at du skal kjøpe i samme marked. Det er potensiale for både gevinst og tap ved både salg og kjøp.

AnonymBruker

De nye grafene for prisstatistikk, hos finn, er mer forvirrende enn forrige, synes jeg. Men ja, i følge grafene er prisantydning satt opp allerede høyt for område. Hvis det er i tillegg solgt for en million over takst..

Må være som de andre sier, noen vil skille tomt, og bygge ett til hus på tomta. Eller er det noe annet som er spesielt med det huset eller plasseringen? 

Det kan jo også være så enkelt som at det er få hus som er til salgs i området, og mange desperate familier som er sultne på noe større. Men kan ikke flytte langt pga skolekrets.  

image.png.0d79421617868f6183155988a6c705b5.png

Anonymkode: f08b4...ede

Annonse

AnonymBruker

De fikk vel to budgivere, som begge så potensialet for eiendommen. Det trengs da absolutt ikke å rives, det er et helt greit oppussingsobjekt, om det ikke framkommer noe i salgsoppgaven som tilsier noe annet. 

Anonymkode: 30220...da4

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker

Når jeg ser nærmere på huset, så tror jeg egentlig ikke det er aktuelt å skille tomt der. Det er veldig skråtomt, og fra veien på andre siden er det ingen innkjøring til tomta. Det er heller ikke mulig å lage innkjøring fra annen vei, fordi eksisterende hus står i veien.

Men, jeg ser samtidig, på kartet, at huset har absolutt beste plassering i hele område. Stor tomt, helt i enden av blindvei, utsikt mot friområde/skog. Huset er plassert på høydrag, på toppen av tomta. Alt i alt, perfekt plassering - for område. Kan lett se for meg at alle som bor i de mange rekkehusene og tomannsboliger rundt, ønsket seg lenge nettopp det huset der. 

image.thumb.png.668148f2e8852f0ecf524c2f58ac4f8b.png

• Liker 1
AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Men, annonsen viser ingen bilder av tomten. merkelig nok.

Anonymkode: 7cd4d...047

De som skriver tomten mener kanskje adressen. Altså at det er nært Fredrikstad.

Anonymkode: b8861...add

AnonymBruker

Beliggenhet beliggenhet beliggenhet.

Du TS sier at deres hus lå nær trafikkert vei, er du klar over at man får hus i Oslo til halv pris hvis de ligger nær en trafikkert vei?? Hus som ligger så dårlig til er det ingen som vil bo i og man får husene på salg. Jeg skjønner godt at dere ikke fikk bedre pris.

Anonymkode: 44b3d...dfc

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når jeg ser nærmere på huset, så tror jeg egentlig ikke det er aktuelt å skille tomt der. Det er veldig skråtomt, og fra veien på andre siden er det ingen innkjøring til tomta. Det er heller ikke mulig å lage innkjøring fra annen vei, fordi eksisterende hus står i veien.

Men, jeg ser samtidig, på kartet, at huset har absolutt beste plassering i hele område. Stor tomt, helt i enden av blindvei, utsikt mot friområde/skog. Huset er plassert på høydrag, på toppen av tomta. Alt i alt, perfekt plassering - for område. Kan lett se for meg at alle som bor i de mange rekkehusene og tomannsboliger rundt, ønsket seg lenge nettopp det huset der. 

image.thumb.png.668148f2e8852f0ecf524c2f58ac4f8b.png

Dette!

Anonymkode: 44b3d...dfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...