AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #1 Skrevet 20. april 2021 Håper noen kan svare på dette her. Jeg er gravid nå i snart 10 uke. Min datter på 4 år vet dette, men så er det min eks og mine eks svigerforeldre som er livredde for at jeg og min samboer skal forskjellsbehandle når den kommer til verden. Jeg har sagt klart ifra at det overhodet ikke skjer, jeg har sagt at hvorfor skal jeg gjøre forskjell på min 4 år gamle datter når hun får en lillesøster eller lillebror? Jeg snakket med de sist her om dagen, og ja nei da var de redd for at henne skulle bli glemt og siden det er første barnet til min samboer så var de redd for at han skulle glemme datteren min osv. Det var bare måten det ble sagt på som gjorde meg så utrolig sint, skuffa og lei meg. Følte det rett og slett var galt at jeg er gravid, og at det gjorde meg til en dårlig mamma. Jeg snakket med pappaen hennes på tlf for noen uker siden og da sier han mens henne er våken at han var redd for at jeg skulle glemme henne. Hun er 4 år og plukker opp det meste nå. Jeg har repetert og repetert på min datter at når babyen kommer til verden så skal hun få være med på stell, hun skal få lov til å vaske babyen, hun skal få hente klær til babyen, være med på alt av stell, hun skal få lov til å gi grøt når den tiden kommer også fortalte jeg henne at når babyen skal få pupp så kan du og mamma lese en bok eller sitte og tegne i sofaen. Har også gitt klar beskjed til familien at det er datteren min som skal få tiden først når vi kommer hjem fra sykehuset. Syntes dette er frustrerende. Jeg vet jeg ikke skal bry meg om det, men kjente rett og slett at det var vondt med tanke på at de har vært i livet mitt i snart 9 år. Jeg glemmer ikke min datter bare fordi jeg skal ha en til. Så prøvde jeg og tenke den tanken hva om pappaen hennes skulle hatt en nr 2? Da hadde de ikke vært redd for det, da hadde de vært i ekstase for et barnebarn til. Ble et langt innlegg men det her måtte jeg få ut. Noen andre som har fått barn med en annen hvor eks og eks svigerforeldre har vært redd for dette? Takk for svar på forhånd 🙂 Anonymkode: 53233...842 2
Rosatoast Skrevet 20. april 2021 #2 Skrevet 20. april 2021 Makan for en oppførsel, høres rett og slett ut som at de er sjalu. Ingenting å bry seg om sånn sett, alle forstår jo at du ikke glemmer og neglisjerer dattera di, fordi du får ett barn til. Tenker det bunner i sjalusi, og det er nok eksen din som har plantet disse tankene hos eks-svigers også. Du får be eksen din sutte å prate om det, for dattera deres kan som du sa, plukke det opp. Og da blir hun bare usikker og sjalu selv, dette er ikke bra. Be barnefar skjerpe seg. 8
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 Så, din eks og eks-svigers har begynt å legge opp til søskensjalusi? Her gjør de jenta en enorm bjørnetjeneste. Anonymkode: 86e49...f26 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 Be dem slutte å bekymre seg, mødre får mer enn ett barn overalt uten å glemme største barnet. Hadde du og eks vært sammen, ville dere sannsynligvis fått et søsken også. Be dem ha litt tillit, og holde bekymringer for seg selv inntil det er grunn til å ha dem. Og at de ikke under noen omstendighet skal snakke om det så datteren hører, det er slemt å forvirrende overfor henne. Anonymkode: 999db...f71 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 Kan du spørre dem om de har egne dårlige erfaringer, og hvorfor de ikke har tillit til det du svarer dem? Veldig rart de ikke gir deg? Men realiteten er at noen forskjellsbehandler dessverre, det skje blant søsken også. Anonymkode: f76d1...b34
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan du spørre dem om de har egne dårlige erfaringer, og hvorfor de ikke har tillit til det du svarer dem? Veldig rart de ikke gir deg? Men realiteten er at noen forskjellsbehandler dessverre, det skje blant søsken også. Anonymkode: f76d1...b34 Det er rett og slett bare en holdning de har. Var absolutt ingen grunn til bekymring, så vet virkelig ikke hvorfor de har den tanken egentlig. Men jeg selv vet best at jeg aldri hadde forskjellsbehandlet min datter. Elsker henne overalt her i verden. Sånn jeg ser det føler jeg at det er galt for dem at jeg skal ha barn med en annen. Anonymkode: 53233...842 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå