AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #1 Skrevet 20. april 2021 Jeg har alltid vært glad i sex, så bare 9 dager etter keisersnitt så hadde vi sex igjen. Baby er snart 5 mnd. I termingruppen min kom dette opp der det ble stilt spm om folk var kommet i gang igjen med sexlivet. Overraskende mange sa de ikke var i gang. Nå er det jo riktignok mange måter og vise nærhet og kjærlighet på, og man skal jo ikke gjøre ting man ikke er komfortabel med. Ikke sikkert alle hadde sex så ofte før heller. men! Statestikken viser jo at det er MYE utroskap der ute. Tenker man ikke at når man ikke ønsker noe med sin partner så vil muligens partner finne dette et annet sted? Hva med deg? Har du vært i et forhold der det har vært skeiv sexlyst på dere? Anonymkode: 774ca...05b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Vi har en på 1,5 år. Etter fødsel gikk sexlysten hennes dramatisk ned. Hun er på 1 gang pr. mnd. Jeg skulle helst hatt sex 2 ganger i uka. Håper det endrer seg, for det går ikke i lengden. Anonymkode: 03e99...009 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 Tenker at tiden etter fødsel er et spesialtilfelle. Det er mye som skjer hormonelt etter fødsel og med amming, mange har nok lite spontan sexlyst pga. det. Man har en liten baby som kanskje vil være i armene hele tiden eller som sover for korte dupper til at man rekker å finne på noe sprell, kanskje det er vanskelig å slappe av og nyte når man vet at babyen kan våkne når som helst. Kanskje er mor mett på kroppskontakt og vil ha kroppen for seg selv den lille stunden hun får. Kanskje har mor fått skader nedentil ved fødsel som tar tid å leges. Så nei, synes ikke det er rart at mange venter en stund før de er oppe på hesten igjen. Selv hadde jeg samleie 6 uker etterpå, til tross for klipp og rifter som ble sydd. Litt stramt og ubehagelig, men fint å komme i gang igjen 😊 Mannen min la ikke noe press på meg, jeg hadde lyst. Om en mann er utro fordi sexlivet ikke er helt oppe og går 6mnd-1år etter fødsel, da er han faen meg ikke mye til partner og far altså! Så kan man også diskutere om det virkelig er sextørke hjemme som gjør at utro menn og kvinner er utro. Vedder på at en del av dem har sex både hjemme og borte. Anonymkode: de727...277 13
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 Om min samboer hadde vært utro fordi min sexlyst var lav etter fødsel, kunne han fint bare pakka sakene sine og dratt. Nå hadde vi sex tidlig, 4 uker etter fødsel, så jeg er ikke en av de du snakker om. Min renselse var helt for jævlig, jeg følte meg ekkel, det lukta vondt, masse blod, trådene fra stingene som hang og slang nedi der, og for å ikke snakke om smertene som var i og rundt vagina. Men det er vondt enda å ha sex, 3mnd sidene jeg fødte. Så vi har ikke like hyppig sex som vi begge kunne ønske, men heldigvis så er min samboer en mann. Han forstår og respekterer at det er vondt og presser seg ikke på. Anonymkode: ff14a...2d2 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 Ts, håper forresten du innser at du er heldig som i det hele tatt fysisk sett kunne ha sex etter 9 dager Det er absolutt ikke normalen og handler ikke om at man ikke er glad i sex. Anonymkode: de727...277 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ts, håper forresten du innser at du er heldig som i det hele tatt fysisk sett kunne ha sex etter 9 dager Det er absolutt ikke normalen og handler ikke om at man ikke er glad i sex. Anonymkode: de727...277 Nei, jeg mistenker ts er veldig ung. Problemet mitt var ikke lysta, men heller tråder, blod, gugge og smerte. Anonymkode: ff14a...2d2 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #7 Skrevet 21. april 2021 Dette er jo veldig individuelt. Men jeg hadde sex 3 mnd etter begge mine. Ikke fordi jeg ville. Ikke fordi jeg følte meg klar. Ikke fordi jeg hadde overskudd til det. Men fordi det var en barriere jeg måtte bryte, en gang må være den første. Ikke var det særlig digg heller. Og selv om jeg følte meg til tider kvalt av baby og all kroppskontakten jeg fikk av den, så innså jeg hvor lite kroppskontakt mannen min fikk. Og dselv om det er unntakstilstand så er sex en viktig del av et samboerforhold/ekteskap altså. Fødselsskader og depresjoner er ikke tatt med i betraktning her, dette gjelder hvor det er et normalt par med lite søvn og til tider slitsomme dager og netter. Det opplever alle. Anonymkode: 7fa22...93d
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #8 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, jeg mistenker ts er veldig ung. Problemet mitt var ikke lysta, men heller tråder, blod, gugge og smerte. Anonymkode: ff14a...2d2 jeg er faktisk 39. tok ks, så hadde ingen plager nedentil. kun et opr sår spm gjorde vi måtte ta det med ro. Anonymkode: 774ca...05b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #9 Skrevet 21. april 2021 Jeg har i utgangspunktet stor sexlyst og før graviditet og barn kunne jeg godt hatt sex daglig. Partner/barnefar har også svært stor sexlyst, og skulle vel helst hatt sex døgnet rundt nærmest. under graviditeten var jeg som en inntørket sviske og hadde null lyst på han. Vi hadde sex etter 7 uker. Det gikk greit, jeg hadde lyst. Hadde sex innimellom de neste månedene også. Så begynte mini å tulle med soving på natt fra h*n var 3,5mnd som gjør at jeg sover ekstremt dårlig/lite. Far tar nada natt. Og far gjør særdeles lite hjemme, ligger mest på sofaen og ser på telefon/tv (arbeidsledig). Blir sur og klager hvis jeg ber han om å gjøre noe, så det er bedre å gjøre det selv. Han gjør også særdeles lite med barnet vårt, tuller kanskje 5 min med h*n ila dagen. Skifter en og annen bleie hvis jeg ber han (10stk hittil i år?). Rydder lite, både etter seg og andre. Og for å toppe tiltrekningen så dusjer han maks annen hver dag tross at han trener daglig. Jeg er utslitt av å driver familien AS selv, og å ha et barn i armene mye av dagen+inntil hele natten (samsoving gjør at vi får sovet mest, men er i prosess med egen seng/rom) men han klår og klår og blir fornærmet når jeg sier i fra at jeg vil ha kroppen min for meg selv. Jeg forstår at han vil ha sex (vi er ingen god match der heller...) men jeg klarer ikke. Jeg er så sliten av å gjøre alt og det at han ikke bidrar gjør at jeg tenner ikke på han lengre. Sist vi hadde sex (for en måned siden) ville jeg bare avslutte egentlig. Ingen god opplevelse Anonymkode: fb162...4e8 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #10 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har i utgangspunktet stor sexlyst og før graviditet og barn kunne jeg godt hatt sex daglig. Partner/barnefar har også svært stor sexlyst, og skulle vel helst hatt sex døgnet rundt nærmest. under graviditeten var jeg som en inntørket sviske og hadde null lyst på han. Vi hadde sex etter 7 uker. Det gikk greit, jeg hadde lyst. Hadde sex innimellom de neste månedene også. Så begynte mini å tulle med soving på natt fra h*n var 3,5mnd som gjør at jeg sover ekstremt dårlig/lite. Far tar nada natt. Og far gjør særdeles lite hjemme, ligger mest på sofaen og ser på telefon/tv (arbeidsledig). Blir sur og klager hvis jeg ber han om å gjøre noe, så det er bedre å gjøre det selv. Han gjør også særdeles lite med barnet vårt, tuller kanskje 5 min med h*n ila dagen. Skifter en og annen bleie hvis jeg ber han (10stk hittil i år?). Rydder lite, både etter seg og andre. Og for å toppe tiltrekningen så dusjer han maks annen hver dag tross at han trener daglig. Jeg er utslitt av å driver familien AS selv, og å ha et barn i armene mye av dagen+inntil hele natten (samsoving gjør at vi får sovet mest, men er i prosess med egen seng/rom) men han klår og klår og blir fornærmet når jeg sier i fra at jeg vil ha kroppen min for meg selv. Jeg forstår at han vil ha sex (vi er ingen god match der heller...) men jeg klarer ikke. Jeg er så sliten av å gjøre alt og det at han ikke bidrar gjør at jeg tenner ikke på han lengre. Sist vi hadde sex (for en måned siden) ville jeg bare avslutte egentlig. Ingen god opplevelse Anonymkode: fb162...4e8 Nei, det skjønner jeg veldig godt! Slik du beskriver det hadde jeg med min eksmann også. Anonymkode: 774ca...05b
sicario Skrevet 21. april 2021 #11 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): J Hva med deg? Har du vært i et forhold der det har vært skeiv sexlyst på dere? Anonymkode: 774ca...05b Var det med en tidligere kjæreste/samboer. Vi var i starten av 20 årene da vi ble sammen, og flyttet sammen ca 2 uker etter vi ble sammen. Av helt naturlige årsaker fikk hun etter en kort periode av samboerskapet nedsatt lyst og behov som jeg husker var veldig frustrerende en periode. Varte vel litt over 1 år før sexlyst/behovet var samkjørt igjen. Det fikk helt fint, da jeg selvfølgelig hadde all forståelse for hennes situasjon. Måtte bare omstille meg litt mentalt. Men som sagt, så var alt tilbake på skinner igjen etter ca 1 år og var forsåvidt det resten av forholdet og hadde ingen ting å gjøre med hvorfor det ble slutt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #12 Skrevet 21. april 2021 Tror dette er veldig individuelt for både menn og kvinner. Vi har tre barn, og det har tatt 5-6 måneder etter fødsel å komme skikkelig igang igjen. Lysten er ikke til stede for verken meg eller mannen min. Begge er slitne og sex frister ikke. Er glad mannen min også ikke har den store appetitten for sex i måneden etter, hadde vært ubehagelig både å avvist eller gjennomført "pliktsex". Når det er sagt så koser vi, holder rundt hverandre og kysser. Og når vi først kommer igang igjen har det raskt tatt seg opp igjen til normalt sexliv for oss. Anonymkode: 8c409...f80 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #13 Skrevet 21. april 2021 Jeg husker ikke helt når vi hadde sex etter fødsel, men jeg blødde i 9 uker, så det var etter det. Jeg hadde KS så jeg hadde ikke vondt i underlivet, men jeg følte det var mye annet som hormoner som gjorde meg tørr og hadde ikke hatt sex på evigheter så det gjorde litt vondt. Lysten var ikke så stor når det var så mye rundt, som at jeg var sliten, hormonell, smerter osv. Det tok tid å komme igang igjen. Sex er ikke det første jeg tenker på i tøffe og slitsomme perioder i hvert fall. Anonymkode: fafd1...5c0 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #14 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg husker ikke helt når vi hadde sex etter fødsel, men jeg blødde i 9 uker, så det var etter det. Jeg hadde KS så jeg hadde ikke vondt i underlivet, men jeg følte det var mye annet som hormoner som gjorde meg tørr og hadde ikke hatt sex på evigheter så det gjorde litt vondt. Lysten var ikke så stor når det var så mye rundt, som at jeg var sliten, hormonell, smerter osv. Det tok tid å komme igang igjen. Sex er ikke det første jeg tenker på i tøffe og slitsomme perioder i hvert fall. Anonymkode: fafd1...5c0 enig der, som jeg skrev i HI så er det mange måter og vise kjærlighet på:) Anonymkode: 774ca...05b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #15 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (På 21.4.2021 den 0.39): Jeg har alltid vært glad i sex, så bare 9 dager etter keisersnitt så hadde vi sex igjen. Baby er snart 5 mnd. I termingruppen min kom dette opp der det ble stilt spm om folk var kommet i gang igjen med sexlivet. Overraskende mange sa de ikke var i gang. Nå er det jo riktignok mange måter og vise nærhet og kjærlighet på, og man skal jo ikke gjøre ting man ikke er komfortabel med. Ikke sikkert alle hadde sex så ofte før heller. men! Statestikken viser jo at det er MYE utroskap der ute. Tenker man ikke at når man ikke ønsker noe med sin partner så vil muligens partner finne dette et annet sted? Hva med deg? Har du vært i et forhold der det har vært skeiv sexlyst på dere? Anonymkode: 774ca...05b 9 dager? Gikk du ikke fortsatt da med stor sykehus bleie? Anonymkode: d9216...a2a 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #16 Skrevet 21. april 2021 Jeg mistet omtrent all lyst i over ett år. Tror vi hadde sex omtrent 2 hver måned. Nå er lysten blitt normal igjen og barnet er over 2 år. Tror jeg mistet lyst på grunn av hormonell ubalanse. Hadde blødning 1 mnd etter fødsel+ 3 mnd etter innsetting av spiral+amming. Underlivet ble forandret etter fødsel og jeg klarte ikke å akseptere forandringen. Jeg måtte bli operert på nytt, ca 7 mnd etterpå på grunn av at jeg ikke klarte å godta forandringen. Først da begynte jeg å bli mer komfortabel med eget underliv. Han sa han ikke merket noen forskjell i det hele tatt. Og fordi han var lat. Jeg Jeg fant ham så irriterende og ikke tiltrekkende i det hele tatt. Det var SÅ irriterende at han drikker oboy og spiser Nugatti til frokost. Argh! Nå har jeg landet mer, og syns pappamagen er god å holde rundt og romantikken blomster. Men har vært mye jobbing for å få det til Anonymkode: ced8a...ed1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #17 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): jeg er faktisk 39. tok ks, så hadde ingen plager nedentil. kun et opr sår spm gjorde vi måtte ta det med ro. Anonymkode: 774ca...05b Jeg tror ikke du hadde klart å ha sex 9 dager etter fødselen hvis du hadde presset et hode på nesten 40 cm ut av slufsa, fått stjernesmell, blitt sydd fra A til Å og gruet deg til å gå på do fordi alt er så sårt nedi der. Anonymkode: 81d06...103 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #18 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (På 22.4.2021 den 1.55): Jeg tror ikke du hadde klart å ha sex 9 dager etter fødselen hvis du hadde presset et hode på nesten 40 cm ut av slufsa, fått stjernesmell, blitt sydd fra A til Å og gruet deg til å gå på do fordi alt er så sårt nedi der. Anonymkode: 81d06...103 Nei, så så klart ikke, det har jeg da heller ikke påstått? Tråden handler ikke om å ha sec fortest mulig, men når det går mange mange måneder i mellom så lurer jeg på om man gjør seg noen tanker at utroskap kan forekomme. Anonymkode: 774ca...05b
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #19 Skrevet 24. april 2021 Ja. Klart det. Men har en ikke lyst, så har en ikke det. Til slutt ble det bare mas, var hvertfall helt helt turn-off. Til slutt ble jeg så lei at jeg sa: værsågod, gå å finn deg noe, du er helt fri. Jeg ville blitt glad om han fikk tømt seg, før han nekter å runke. Var så lei av en furten mann. Da ville jeg i det minste fått en mann som ikke var sur hele dagen Anonymkode: ced8a...ed1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå