Gå til innhold

Beste stekepanne du har hatt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er den beste stekepannen du har hatt? Er på jakt etter en ny teflonpanne, har dere noen å anbefale?

Anonymkode: e5151...052

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tedlon: Sautépanne fra det som før het Høyang Party.

Ellers bruker vi mye jernpanner (har mange 😆).

Anonymkode: 906ff...439

Skrevet

Vi har hatt noen svindyre og noen billige, alle blir ødelagte i løpet av et par års tid.  Når egg begynner å sitte fast er det kast. Jeg har sluttet å kjøpe dyre fordi de ikke er bedre og kjøper på Europris til ca 200 kr.  Bruker bare plast og tre i de og kjører de aldri i oppvaskmaskin. 

• Liker 3
Skrevet

Creuset

Ikke teflon, men emalje. Teflon bare flasser av uansett hvor dyr panna er. 

Skrevet

https://www.jernia.no/kjøkken/matlaging/stekepanne/stekepanne/fiskars-stekepanne-norden-rustfritt-stål-28cm/p/58019159

Har to av disse, denne pluss en på 24 cm. Aldri hatt bedre panner og jeg lager mye mat. Ble så lei av alle panner med teflonbelegg, fordi etter en stund så fikk de en "bulk" på miden og alt fett la seg i ytterkantene. Har enda ikke opplev dette etter 2 års bruk. Viktig å lese bruksanvisningen før bruk. Hadde jeg hatt bedre armer, så hadde jeg uten tvil brukt jernpanne.

AnonymBruker
Skrevet

Jamie Oliver.. 

Anonymkode: e7d32...8b0

• Liker 2
Skrevet

Ingen panner varer evig. Vi har prøvd stekepanner i alle slags prisklasser og er klart mest fornøyd med Ikea 365+. Den gjør det svært godt på tester, er rimelig og varer like lenge (om ikke lengre) som dyre panner. Dette er definitivt et område hvor pris og kvalitet ikke passer sammen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager ikke så mye mat at stekepanna spiller en himla stor rolle, likevel trekkes jeg mot dem i butikken og må minne meg selv på at jeg har panner i alle størrelser som nesten aldri blir brukt hjemme...

Når det er sagt, så er de som faktisk blir brukt Ingenio fra Tefal, som er nevnt lenger opp. For meg er det utrolig praktisk med de avtagbare håndtakene, både med tanke på oppbevaringsplass og det å ikke ha håndtak som kommer i veien på komfyren. Jeg ser imidlertid at det sliter litt på kanten av panna, men enn så lenge ikke så mye at jeg ikke synes de er verdt det (spesielt om man finner de til kampanjepris et sted). Eneste ulempen er at jeg ikke får tak i lokk som passer. Har bare funnet ett sett lokk i salg, og bare ett av de lokkene passet til én av grytene jeg hadde.

Anonymkode: 0d786...2d9

AnonymBruker
Skrevet

Jamie Oliver

Anonymkode: daccd...398

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jamie Oliver

Anonymkode: daccd...398

denne har 8-12 mnd levetid hos meg. men til 300 kr på chlas olson tenker jeg det er greit. har også hatt stekepanner til ca 1200 kr med levetid 12 mnd🤷‍♀️

Anonymkode: 36e87...fb7

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde Le Creuset før, men den har jeg hatt to av nå. Begge ble ødelagte etter en tid, tror den siste varte i tre eller fire år (noe som er relativt lenge for en teflon-stekepanne). Den siste begynte alt å henge seg fast/steke seg fast i midten på. Dette var i januar. Da byttet jeg den ut med en stekepanne fra Kitchen Aid, og så langt har den vært knallbra.

https://www.kitchentime.no/p/o-28-cm-classic-forged-aluminium-stekepanne

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
Me for life skrev (På 20.4.2021 den 23.48):

Enig i Ingenio, har hatt mine i 6 år, og de er fortsatt like fine! 

Anonymkode: 86bd5...aee

Skrevet
Arkana skrev (På 21.4.2021 den 10.37):

Ingen panner varer evig. Vi har prøvd stekepanner i alle slags prisklasser og er klart mest fornøyd med Ikea 365+. Den gjør det svært godt på tester, er rimelig og varer like lenge (om ikke lengre) som dyre panner. Dette er definitivt et område hvor pris og kvalitet ikke passer sammen.

Den kan også brukes i ovn å står på innkjøpslista her når jeg først skal bestille fra IKEA. Får ikke kommet dit med stor nok bil til det jeg trenger nemlig. 

Vet at blant annet Bernt Stiansen tyr til IKEA gryter på staatholdergården. Vet ikke om det ble riktig skrevet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...